Gå til innhold

TEST: Samsung CHG90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser frem til vi får flere slike skjermer på markedet. Da gjerne rettet mot kontorbruk. Hadde lett skaffet meg slike om man kunne fått de i 48:9 format og helst 11520 x 2160 oppløsning. Og med VESA feste bak så det går å henge skjermen på gassarm eller veggfeste. Tar vel noen år til før man ser noe slikt.. Hadde vært behagelig sammenlignet med 3 skjermer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk punger ut mange tusen for nyere skjermkort som gir 10-20fps mer i spill. Men folk burde investere mer i skjermer. Har Asus PG348Q selv og det er en INSANE opplevelse. Aldri i verden om jeg noen gang havner tilbake på en vanlig firkanta skjerm. Å ha ultra wide skjerm gjør at man totalt lever seg inn i spillet siden hele synsfeltet blir dekt.

 

Syns Samsung skjermen her har får lite oppløsning i høyden. 3440x1440 21:9 syns jeg er rimelig perfekt. Noe mer enn det er å tøye grensene for gaming ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk punger ut mange tusen for nyere skjermkort som gir 10-20fps mer i spill. Men folk burde investere mer i skjermer. Har Asus PG348Q selv og det er en INSANE opplevelse. Aldri i verden om jeg noen gang havner tilbake på en vanlig firkanta skjerm. Å ha ultra wide skjerm gjør at man totalt lever seg inn i spillet siden hele synsfeltet blir dekt.

 

Syns Samsung skjermen her har får lite oppløsning i høyden. 3440x1440 21:9 syns jeg er rimelig perfekt. Noe mer enn det er å tøye grensene for gaming ihvertfall.

 

Skal du ha en skjerm som dette må du punge ut med mye penger på skjermkort uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på denne skjermen og skal finansiere dette med å jobbe kun overtid i helgene.

 

Men fra hva jeg har hørt fra andre, er det bedre å spare de 14000kr å heller vente til det kommer skjerm som har 1440 pixler i høyden (eller mer)? Bare 1080 i høyden er vel litt rart for en så bred skjerm.

 

Ja, det er bedre med et annet format, da får du mer informasjon i høyden. Heldigvis er det mange spill som løser slikt fornuftig med å ikke ha større FOV på slike ultrabred skjermer enn du kan ha på mer fornuftige format.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette en godt støttet oppløsning i spill?

Har en Asus skjerm med 3440 x 1440 selv. Den er det det kun Windows 10 som ikke liker oppløsningen på og nullstiller plassering til ikoner hele tiden uansett hva man stiller inn.

For meg er det dessverre uaktuelt uten Nvidias Vsync. Ellers skulle jeg ønske at det i tillegg til å lage fysisk brede skermer godt kunne lage dem litt høyere også.

144 hz og 1 ms får man vel ikke ved en større vertical oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...