Gå til innhold

Stopper produksjonen av enkelte ATI-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 9800 (non-pro) er jo allerede snart borte fra butikkhyllene. Bare PowerColor og et par Hercules kort igjen da jeg skjekket prisguiden i går. Akuratt dette er litt dumt synes jeg siden denne prisklassen appelerer til ganske mange, og jeg ser egentlig ingen klare erstattere for Radeon 9800 (non-pro).

 

EDIT: Komplett sa for noen dager siden at Radeon 9800 brikken allerede er ute av produksjon.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

jeg bestillte powercolor 9800pro for litt siden men måtte vente litt fordi komplett ikke hadde det inne, jaja tengte jeg. Så her på fredag tror jeg i forgie uke ble det sendt fra komplett å trukket fra min konto ca 2880 i dag ser jeg at de har senket prisen til ca 2300 dette er meget iriterende.

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle forsåvidt, siden markedet florerer av billige 9800 PRO kort.

Ja, det er en del billige Radeon 9800 PRO kort rundt omkring, men da hadde kanskje Radeon 9800 vært enda billigere, kanskje ned mot 2000 slik som Radeon 9700 var før de forsvant fra markedet. Mener fremdeles de kunne ha beholt dette mid/high range kortet på markedet slik at vi har mer å velge i.

Lenke til kommentar

Dette vil etter hva jeg erfarer ikke spille noen rolle i det hele tatt for oss nordmenn. Det det er snakk om her, er at denne produksjonsstoppen berører kort som er produsert, markedsført og solgt av ATI selv, Build By ATI, det vil si rene ATI-kort. Og disse selges jo primært i Nord-Amerika...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
ATI produserer jo selve grafikkbrikkene og en produksjonsstans av disse vil jo ramme alle produsenter, men det er kanskje ikke det det er snakk om her...

Nei, det virker som om produksjonsstoppen bare gjelder hele kort. (det er bare kortene som det er noen mening å si BuildByATI / PoweredByATI, siden alle brikkene er laget av ATI.... ). BBA-kort får man ikke tak i Europa i noen særlig grad, så for oss spiller det ingen rolle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...