Gå til innhold

HBO-hackerne krever 50 millioner kroner i ny løsepengevideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, leste brevet på Mashable.. De påstår at de er whitehat hackere, og vil overhodet ikke sammenlignes med blackhat hackere.. Og så truer de HBO og krever en ufyselig sum penger for å "ikke ødelegge HBO".

Selve definisjonen på forskjellen mellom de to er jo at blackhat hackere gjør angrep for egen vinnings skyld, mens whitehat gjør det for å lære, bevise teorier om sikkerhetsbrister mm. og deretter rapportere dette til organisasjonen slik at hullene kan tettes..

 

Som en ordentlig IT-professional (som de kaller seg) tar jeg avstand fra disse folka. De er kriminelle på lik linje som en vanlig innbruddstyv, og verden vil ikke savne dem om de blir buret inne med livstids-forbud mot bruk av alle former for elektronisk utstyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, leste brevet på Mashable.. De påstår at de er whitehat hackere, og vil overhodet ikke sammenlignes med blackhat hackere.. Og så truer de HBO og krever en ufyselig sum penger for å "ikke ødelegge HBO".

Selve definisjonen på forskjellen mellom de to er jo at blackhat hackere gjør angrep for egen vinnings skyld, mens whitehat gjør det for å lære, bevise teorier om sikkerhetsbrister mm. og deretter rapportere dette til organisasjonen slik at hullene kan tettes..

 

Som en ordentlig IT-professional (som de kaller seg) tar jeg avstand fra disse folka. De er kriminelle på lik linje som en vanlig innbruddstyv, og verden vil ikke savne dem om de blir buret inne med livstids-forbud mot bruk av alle former for elektronisk utstyr.

 

Å sette disse på linje med innbruddstyver er nå en sterk underdrivelse etter min mening. Mer på høyde med bankranere. Om de faktisk slipper informasjonen eller mottar pengene forventer jeg ikke annet enn at de blir straffet noen tiår i buret hvis de blir tatt- som absolutt er en helt passende straff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...