Gå til innhold

Nå skal Facebook stappe mer reklame inn i Messenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte i utgangspunktet at RCS/SMS+ som operatørene kommer med nå var meningsløst, men nå seiler det plutselig opp som en soleklar favoritt for min del mtp persistent gruppechat på kryss av plattformer. Får bare håpe ikke iPhone kanaliserer alle RCS meldinger inn i imessage driten sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne appen, som jeg jo bruker relatvit flittig øses over med alt muligens faens dritt for å kopiere snapchat/instagram.

Jeg er lei av å få slengt folk sine gjøremål og matretter i trynet over alle mulige sosiale medier. Heldigvis er det ikke så mange på min liste som benytter seg av alt dette..men noen MÅ jo dokumentere alt slags :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk gidder bruke denne driten.

 

Alle som har Facebook har messenger, typ de fleste jeg kjenner? Dagens SMS fungerer særdeles dårlig til gruppesamtaler og video/bilder. Det finnes alternativer, men jeg gidder ikke å overbevise 100+ mennesker til å installere enda en app for å kunne chatte. Det er mulig du har litt annerledes sammensetning av venner enn det jeg har, men jeg har hittil sett en stor fordel med messenger. Enda en fordel er at man søker rett på navn og at man gjerne kan se at det er riktig person gjennom et profilbilde er også veldig praktisk.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må stort sett være store problemer med det de fleste bruker til noe før du klarer å overtale folk om å bytte over til noe bedre. Innenfor gaming har jo det skjedd med Skype ol. vs Discord. De gjorde faktisk endringer for å gjøre Discord likere Skype for å få folk over. Men publikum der er ikke det samme som Messenger da, så funksjonalitet er litt annerledes. 

 

Uansett så lenge Messenger er ok, så kommer en ikke til å klare å overbevise folk om å bruke noe annet. Mengde brukere er ofte viktigere enn hvor bra appen er i slike tilfeller. Nesten alle i Norge har FB, ingen andre kan skilte med like mange brukere. 

 

Den sånn sett mest utbygde tjenesten er vel WeChat (altså du har mobilbetaling ala Vips og slikt i app, ikke bare dele hva du spiste). Men den funksjonaliteten er jo for Kina. Og hvis du skal si til alle du treffer at de må laste ned x app for å snakke med deg så blir ting litt vanskelig. Det er derfor de kan gjøre slikt, så vanskelig å komme ut av det. 

 

MS har klart det mesterverket å gjøre Skype ubrukelig i perioder da. Som tvinger folk til å bruke noe annet. 

 

Og bare se hvor mange som bruker FB live til livestreaming og. Det er jo en elendig plattform for det i forhold til YT/Twitch. Men du kan åpenbart streame drap og alt der. På Twitch er du vel permabannet på under 1 minutt. For ikke å snakke om at selve FB appen virker å være en port av nettsiden, og definitivt ikke laget for mobil. Nei, folk bruker ikke FB fordi det er så bra. Det var bra, de ble forbigått, men de har bare masse brukere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvilke alternativer finnes? Jeg bruker allerede Messenger Lite.

Hvis du klarer å få venner til å bytte er Telegram å anbefale, essensielt en mye bedre versjon av WhatsApp.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...