Gå til innhold

Russland vil utstyre soldatene sine med sci-fi-aktige drakter i framtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Legg merke til den ikke-så-subtile propagandaen. Russiske fremtidssoldater sammenlignes med skurkene Stormtroopers fra Star Wars av alle analogier (Halo?), mens de ekvivalente amerikanske soldatene sammenlignes med superhelten Iron Man.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Den er mange ganger mange, mange ganger likere den drakta enn stormtroopers. Stormtroopers er hvite og ligner ikke i det hele tatt utenom det at man har en maske på seg, i hvert fall sammenlignet med Mjolnir.

 

Poenget jeg prøvde å få fram var hvor gjennomsyret av politikk artikkelen er, selv et tilsynelatende "apolitisk" Tek-nettsted. Vi har kanskje demokrati i dette landet og generelt i Vesten; men det stopper likevel ikke oss fra å bli fødd samme pro-partiske propagandaen som vi gjerne ser i diktaturer. Selv George Orwell noterte dette, i sine forord til boken Animal Farm (forord som, ironisk nok, ble sensurert av bokutgiveren).

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Den er mange ganger mange, mange ganger likere den drakta enn stormtroopers. Stormtroopers er hvite og ligner ikke i det hele tatt utenom det at man har en maske på seg, i hvert fall sammenlignet med Mjolnir.

 

Poenget jeg prøvde å få fram var hvor gjennomsyret av politikk artikkelen er, selv et tilsynelatende "apolitisk" Tek-nettsted. Vi har kanskje demokrati i dette landet og generelt i Vesten; men det stopper likevel ikke oss fra å bli fødd samme pro-partiske propagandaen som vi gjerne ser i diktaturer. Selv George Orwell noterte dette, i sine forord til boken Animal Farm (forord som, ironisk nok, ble sensurert av bokutgiveren).

 

Ehm.. spesialstyrkene i Star Wars har svarte drakter.

Lenke til kommentar

Den er mange ganger mange, mange ganger likere den drakta enn stormtroopers. Stormtroopers er hvite og ligner ikke i det hele tatt utenom det at man har en maske på seg, i hvert fall sammenlignet med Mjolnir.

 

Poenget jeg prøvde å få fram var hvor gjennomsyret av politikk artikkelen er, selv et tilsynelatende "apolitisk" Tek-nettsted. Vi har kanskje demokrati i dette landet og generelt i Vesten; men det stopper likevel ikke oss fra å bli fødd samme pro-partiske propagandaen som vi gjerne ser i diktaturer. Selv George Orwell noterte dette, i sine forord til boken Animal Farm (forord som, ironisk nok, ble sensurert av bokutgiveren).

 

Nektet ikke på det politiske "skjulte" budskapet, men som en fan av bøkene så kan jeg ikke akseptere sammenlikningen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...