Gå til innhold

Norske TV-pakker via (uavhengig) internett


Anbefalte innlegg

Hei!

Vi bor ikke helt A4, så vi får ikke inn TV-signal, men bruker å streame TV via Telia mobilt bredbånd. Ser TV2 Sumo, NRK, Viaplay, Netflix, HBO osv. Men vi kunne godt tenkt oss å abonnere på en kanalpakke der alt er samlet, og utvalget større.

Det ser ut til at de som tilbyr slikt, bare er parabol/bredbånds/fiberleverandører som knytter slike kanalpakker opp mot nettabonnementet. Finnes det noen som tilbyr frittstående kanalpakker uten tilknytning til internettabonnement?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Husker jeg sjekket dette selv for ikke så lenge siden etter en artikkel som muligens var publisert på Tek. Dessverre husker jeg ikke navnet på de to jeg fant ut kunne være aktuelle, men de finnes altså, og til en rimelig pris. ntv.mx - kan det ha vært jeg hadde i tankene.

 

Prøv og søk iptv Norge - norsk tv i utlandet - osv.

 

https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/463nn6/list_of_iptv_providers/?st=j3mqgqyx&sh=089254e4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg vil tro det utløser nrk-lisens om dere mottar tv-boks. Siden rikstv kan sees på uten signalmottaker vil det ikke utløse lisens. Forøvrig er jeg ikke sikker på om ALLE kanalene er tilgjengelige om dere ikke har Tv-boks tilknyttet samme internett som dere bruker på appen.

 

Det er bare å ringe kundeservice, eller chatte med dem på nett!

Lenke til kommentar

Ok, ringte Riks-TV. De kan bare tilby rare kanaler via nett. NRK, TV2, TVN etc. må man ha signal for å få inn. Da er vi like langt der.

 

Canal Digital har en veldig fin nett-app der en kan streame alle kanaler via Chromecast. Men da må man ha kanalpakke via parabol eller bredbånd fra Canal Digital. Så det fungerer heller ikke for oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok, ringte Riks-TV. De kan bare tilby rare kanaler via nett. NRK, TV2, TVN etc. må man ha signal for å få inn. Da er vi like langt der.

 

Canal Digital har en veldig fin nett-app der en kan streame alle kanaler via Chromecast. Men da må man ha kanalpakke via parabol eller bredbånd fra Canal Digital. Så det fungerer heller ikke for oss.

Kan dere ikke kjøpe en kanalpakke fra Canal Digital da, via parabal. Man trenger jo ikke sette opp parabolen selv om man har et aktivt abonnement.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok, ringte Riks-TV. De kan bare tilby rare kanaler via nett. NRK, TV2, TVN etc. må man ha signal for å få inn. Da er vi like langt der.

 

Canal Digital har en veldig fin nett-app der en kan streame alle kanaler via Chromecast. Men da må man ha kanalpakke via parabol eller bredbånd fra Canal Digital. Så det fungerer heller ikke for oss.

Testet akkurat Rikstv-appen. Og med abonnement så trenger man ikke signaler for å se TV direkte i appen. Jeg fant alle de norske inkludert TVNorge, NRK-kanalene, TV2, MTB BBC, SVT1 og en haug andre, men ikke TV3.

 

Det var chromecast-ikon der, men grået ut. Dvs. at dette kanskje er noe de planlegger å få i gang.

 

Forøvrig vil jo tro du får rimeligere TV via NTV. Der kan du også bestille pvr-boks. Man kan jo teste en måned først, slik at man ser at det virker tilstrekkelig før man bestiller pvr.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...