Gå til innhold

Har du «rootet» Android-mobilen din? Da kan du ikke lenger laste ned Netflix-appen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med de av oss som har tuklet med Windows-installasjonen vår slik at vi har admin-rettighet på PCen vår? ...Meningsløst.

 

Haha tenkte på det samme. Jeg merker jeg nesten liker Microsoft bedre enn Google nå for tiden. Piratkopiering av pc-spill ble bekjempet av steam, og ikke drm. Kan fortsatt laste ned piratkopier, eller vente på salg og laste ned i steam library. Overlegen tjeneste er alltid løsningen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror Netflix blir presset av andre. Hvorfor? De tjener 0 på å hindre folk i å se serier. Om alle kunne se alt uavhengig av lokasjon er det mer kunder for dem.

 

Uansett åpenbart tulletiltak. Det er åpenbart at de som er berørt av dette kommer rundt dette utrolig lett. Disse folkene forstår virkelig ingenting om hvordan du bekjemper piratkopiering. Vanligvis ville jeg ikke sagt at noen tilfeldige på et forum vet mye mer enn et stort selskap, men når det gjelder piratkopiering er jeg ikke i tvil.

Lenke til kommentar

Hva med de av oss som har tuklet med Windows-installasjonen vår slik at vi har admin-rettighet på PCen vår? ...Meningsløst.

 

Ja, DNB driver med samme greia, hva er det egentlig de tenker? At de stoler på at klienten oppfører seg pent? Det høres ikke ut som god sikkerhetstankegang.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja, DNB driver med samme greia, hva er det egentlig de tenker? At de stoler på at klienten oppfører seg pent? Det høres ikke ut som god sikkerhetstankegang.

 

 

Noe sikkerhetstankegang har de (DNB/BankID) i alle fall, for nå er det minst to ganger de har blokkert kodebrikken min fordi jeg har knottet inn riktig personnummer og kode for mange ganger uten å få den godkjent. (Når man først får den avvist to ganger, så sjekker man både personnummer og leseretning på brikken ekstra godt før man prøver igjen...)

 

Hvor god denne sikkerhetstankegangen er, derimot... Jeg er redd for at min subjektive mening kanskje faller i samme retning som finanstilsynets...

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noe tullball.
Her må man unlocke bootloader og installere nye versjoner av Android manuelt fordi telefonleverandører ikke gidder oppdatere enhetene sine lengre enn 1 år frem i tid også resulterer det i at man blir stemplet som kriminell?

Alle som har nok peiling til å roote telefonen sin har uansett nok peiling til å omgå denne idiotiske sperren.

 

Selv måtte jeg bare roote med Magisk istedet for SuperSU som jeg brukte før. Magisk har innebygde tiltak for å omgås alle de kjente DRM løsningene slik at apper med DRM som f.eks. Snapchat, PokemonGO, Vipps og Netflix fungerer utmerket selv med root.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...