Gå til innhold

RYKTE: Oppfølgeren til fjorårets beste budsjettmodell avslørt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Med helt ren Android på innsiden burde imidlertid begge modellene kunne gi en svært god brukeropplevelse.

 

Kan du utdype hva dette betyr i praksis?

 

Har det noe med å få kjappere tak i sikkerhetsfikser og OS-oppgraderinger å gjøre kanskje?

Endret av G
Lenke til kommentar

Er jo greit nok at den kommer uten en del bloat. Men, betyr det at den får hurtigere oppdateringer av sikkerhetsplasterlapper og OS-oppgraderinger? Det er det vesentligste med å skulle gå for et renere android i mine øyne. Så det jeg egentlig lurer på her, er om det nå straks vil tilkomme mobilmodeller også i fra andre enn Google som får hurtigere oppdateringer fordi de slipper å omskrive all bloat'et til de nye androidutgavene som måtte komme.

 

Har ikke hele forståelsen for android, men forsøker ihvertfall å forstå mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Det blir opp til produsenten. Er en del år siden jeg hadde motorola. Forrige motorola jeg hadde var vel en droid og på den tiden synes jeg ikke de var så veldig flinke med å komme med raske oppdateringer, men har hørt de skal ha blitt bedre i senere. Dog, om du vil være sikker på å få oppdateringer så kjapt som mulig ville jeg heller gått for en Nexus. Da er du jo garantert det fra OS produsent mens i de andre tilfellene blir det jo opp til produsent om de holder det de lover (dersom de har lovet kjappe oppdateringer). For meg personlig er ikke det viktigste med renere android at jeg får kjappere oppdateringer men at android opplevelsen er så ren som mulig. Det er vanligvis ikke bloat i selve androidutgavene som er problemet (og som tar tid), faktisk er det særdeles lite bloat fra Google. Problemet er all bloatware som produsentene selv legger med og som dermed må oppdateres og fungere på de nye Android versjonene. Sony for eksempel legger ved Playstation app etc. Helt unødvendig ifølge meg. De som har playstation og tror de vil ha bruk for den app'en vil jo uansett laste den ned, mens for de aller fleste brukere er den helt unødvendig. Dette her var bare et eksempel, finnes masse annet bloat som har enda mindre "nedslagsfelt" og funksjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...