Gå til innhold

TEST: Acer Travelmate P648


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vært en ide å teste hastigheten for denne maskinen over Wi-Fi siden overskriften går ut på at den er eneste med ny standard. Hjelper jo lite med ny standard om du ikke har høyere hastighet uansett.

 

Dere har vel MacBooker på kontoret og de er ganske kjappe på WiFi. Vet ikke om dere har en router inne med denne standarden da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett så koster det ikke mye:

 

Intel Tri-Band Wireless-AC 17265 17265NGW 867M Dual Band Bluetooth 4.0 NGFF Card

 

Hvis pcen ikke begrenser nettverkkort typene.

 

AC-kort er vel vanlig ja, er vel "standarden" det nå tenker jeg. AD derimot vil jeg anta gir ca 10-20 meter rekkevidde, avhengig av antenne osv. Men det er kanskje fallback på AC?

 

Jeg tenker det er genialt for de som har et AP i samme rom, for å få "kablet ytelse" (veldig lav latens også).

Lenke til kommentar

60GHz støtten på 802.11ad er ikke ment å fungere som en erstatning for 2,5 og 5GHz for trådløse hjemmenettverk. Eller nettverk på jobb for den saks skyld.

 

Det er for trådløs oppkobling mot andre enheter over, som eksterne disker, skjermer, dockingstasjoner og what not, som står rett ved der man har maskinen. Skal man overføre filer til en NAS direkte må man altså flytte seg inn på samme rom som denne. Eventuelt kan NAS være kablet, hvorpå man må sitte i samme rom som AP. Selv da kan man risikere å måtte passe på at maskinen har fri sikt og er nærme nok.

 

60GHz vil være svært nyttig til de tingene den er god på, men dette er altså ikke et generelt trådløst nettverk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tragisk at produsentene ikke skjerper seg når det kommer til batteritid på en laptop i dag..hjelper ikke å skrive opptil 8 timer for d stemmer sjelden....enste laptop som har gitt meg d som var lovet er nåværende samsung 9 serie 15" på 10 timer.. setter jeg i sparemodus kan den ta 12-13. og opp mot de 2 acere jeg har hatt før så svekkes acer batteriet seg mye fortere og har det først begynt å bli dårligere går d fort nedover.... samme gjelder acer mor hadde timeline utgave med 8 timer. en laptop i dag burde minst holde 10 timer. alt annet burde nektes å lages. For hva er vitsen med en laptop om man alikevel er avhengig å ha med seg lader eller bare være hjemme å lade flere ganger om dagen. Når jeg kjøpte min samsung 9 serie hadde de også en 5000 kr dyrere m raskere prosessor og den skulle holde 12 timer men dog kostet 15.000 kr mot min på 10.k . Jeg ser fortsatt mange episoder i en serie sammenhengende på netflix før batteriet må lades. uansett lader jeg kun en gang på kvelden.

Lenke til kommentar

Helt enig der, for mange produsenter er bare opptatt av specs, og at den skal være tynn og slik, og så slenger de på 8 timer batteritid eller noe og sier seg fornøyd. Det er langt færre som faktisk lager maskiner som overgår 8 timer i praktisk bruk derimot. Men det går fint, fordi se hvor rask og tynn og lett den er....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...