Gå til innhold

[Løst] For godt til å være sant? Win10


G

Anbefalte innlegg

Ser det ligger Windows 10 Pro til kr 495,- i prisguiden (www.prisguide.no)

 

https://livekort.no/windows-10-pro?afd=prisguide

 

 

Er det lureri? Hva får man egentlig her?

Dersom dette er ekte. Så gir livekort bort penger, eller?

Digitalt nedlastet eller ikke, spiller liten rolle prismessig vedrørende kostnad på windowslisens. Det meste går vel i nedlastet uansett nå..

 

https://www.prisguide.no/produkt/microsoft-windows-10-pro-norsk-237165?utm_campaign=export-products-category&utm_source=tek.no&utm_medium=referral&utm_term=diskusjon.no

 

 

Legger ved et skjermbilde som viser kr 1600 i forskjeller omtrentlig:

 

post-30484-0-19323300-1487507485_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo dette med at noe kommer inn i prisguiden som er det oppsiktsvekkende, ikke at det finnes "billig-windows" der ute å betale til.

 

Når rimeligste Windows Home koster kr 1199 hos Microsoft (som burde være den som kan gi best tilbud om de bare vil)

https://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/cat/Windows/categoryID.70034100

 

 

EDIT:

takker for analysen til dere begge i innleggene nedenfor

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det der er lureri.

 

Er jo meget rart at en "norsk" nettbutikk er de eneste i hele verden som har tilgang på OEM lisens for 2 pcer.

Det finnes ingen Service Pack 1 for Windows 10, du har build 1511 og 1607, men de bruker samme nøkler som originalen.

Ingen Windows versjon siden Win XP har skilt mellom 32bit og 64bit på nøkler, en nøkkel fungerer på begge bit versjoner (og språk versjoner), men ser at diverse andre seriøse nettbutikker også selger f.eks 32bit lisenser. Men den virker garantert på 64bit også.

 

Jeg mistenker at disse lisensene kommer fra type DreamSpark kontoer, altså kontoer ment for studenter. Har hatt tilgang på en slik konto tidligere, og der husker jeg at nøkkelen du fikk kunne brukes på 2 enheter på samme tid. Så trolig slike lisenser som selges. Disse lisensene kan jo ikke videreselges eller brukes av andre enn de som eier kontoen. Det står helt klart i betingelsene til en slik konto.

 

Men har ingen planer om å bruke 495 kroner for å teste. Måten man ville kunne se det på er hvilken "kanal" lisensen kommer opp som etter aktivering. Om man kjører en slmgr /dlv så skal en OEM lisens komme opp som OEM. Er det DreamSpark lisenser eller MSDN vil de komme opp som enten Retail eller MAK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det der er lureri.

 

Er jo meget rart at en "norsk" nettbutikk er de eneste i hele verden som har tilgang på OEM lisens for 2 pcer.

Det finnes ingen Service Pack 1 for Windows 10, du har build 1511 og 1607, men de bruker samme nøkler som originalen.

Ingen Windows versjon siden Win XP har skilt mellom 32bit og 64bit på nøkler, en nøkkel fungerer på begge bit versjoner (og språk versjoner), men ser at diverse andre seriøse nettbutikker også selger f.eks 32bit lisenser. Men den virker garantert på 64bit også.

 

Jeg mistenker at disse lisensene kommer fra type DreamSpark kontoer, altså kontoer ment for studenter. Har hatt tilgang på

på MSDN.-kontoer og tilsvarende er det jo listet egne ISOer for 32-bit og 64-bit med tilhørende forskjellige nøkler også, selv om de går om hverandre - Så åpenbart at det er fra en slik konto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

på MSDN.-kontoer og tilsvarende er det jo listet egne ISOer for 32-bit og 64-bit med tilhørende forskjellige nøkler også, selv om de går om hverandre - Så åpenbart at det er fra en slik konto.

 

 

Nå vet jeg ikke hvilken MSDN konto du har tilgang på, men på min MSDN konto (som nå er flyttet til Visual Studio benefit) kan jeg ikke genere egne nøkler for 32bit eller 64bit, eller om jeg generer en nøkkel på en av bit versjonene, så blir den listet på begge.

Slik var det også tidligere i MSDN og Technet som jeg også hadde tilgang på.

Har generert noen hundre Windows nøkler de siste 10 årene ;)

Men ja, ser poenget med at de kanskje tror de genererer til en bestem bit versjon, uten at de har tatt seg tid til å sjekke slik jeg har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...