Gå til innhold

TEST: Huawei P9 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og som med det meste fra Huawei, så knekker vel denne lettere enn en iPhone 6+?

 

Huawei lager da vel typisk ikke skjøre telefoner.

 

Både Honor, som er mellomklassetelefonen deres, samt P9 og Mate 8, som er top modellene deres, føles solide i konstruksjonen på alle måter. Jeg har mistet min Mate 8 i flisene på badet fra vasken uten at den fikk noen synlig skade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med 4g+ Wireless AD\AC, Vanntett? Hadde ikke vurdert mobil til 7000 kr uten å ha det?

 

Hva måler telefonen på speedtest med 1 gigabit hastighet?

 

Burde forvente Android N i den prisklassen der.

 

Er batteri utbyttbar?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

LMH1: 4G+ har den, med Cat6 LTE - og inntil 300 Mbit/s. Ved målinger på kontoret nå, gir den 182 Mbit/s, som vel er helt greit. Android N finner du ikke i noen som helst prisklasse akkurat nå - ettersom det ikke er på markedet i annet enn beta-versjon. Men en radig oppdatering håper vi i hvert fall på - selv om vi har nevnt i testen at flere tilpasninger ofte fører til tregere oppdateringer.

 

Batteriet sitter bom fast inni, og kan ikke byttes av bruker - men reklamasjon dekker det ved defekter, og eksterne nødbatterier har blitt vel så vanlig å bruke som reservebatterier for direkte utskifting.

 

Usikker på hva du tenker på med AD\AC, men Wave2 AC har den såvidt vi vet ikke, dersom det er det du tenker på. Den har dog vanlig AC, og i tillegg gjør den noen ting som etter vår mening er viktigere enn skyhøy hastighet til telefonen. For eksempel rangerer den tilgjengelige Wi-Fi-nett etter kvalitet, slik at det øverste i listen i utgangspunktet bør virke og være raskt - i hvert fall om du har noen å velge i. Klassikeren med å prøve seg gjennom åpne nett med ymse "Free WiFi"-navn bør man altså være relativt sikret mot. Lynrask gjenoppkobling mot mobilnett er også noe man setter pris på om man fra tid til annen må skru på flymodus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og som med det meste fra Huawei, så knekker vel denne lettere enn en iPhone 6+?

 

Huawei lager da vel typisk ikke skjøre telefoner.

 

Både Honor, som er mellomklassetelefonen deres, samt P9 og Mate 8, som er top modellene deres, føles solide i konstruksjonen på alle måter. Jeg har mistet min Mate 8 i flisene på badet fra vasken uten at den fikk noen synlig skade.

Både samsung s7 edge og htc 10 tåler bøyetesten bedre.

https://youtu.be/3-1to-xEnAk

 

Mate 8 overlever på et vis ?.

Lenke til kommentar

Huawei skal bli aktuelt når de dropper det grusomme EMUI og metalldekselet.

 

Hva er galt med metalldekslet, og forsåvidt også med EMUI? Er veldig fornøyd med begge og ser ikke noe negativt med noen av nevnte forhold! Faktisk den beste telefonen jeg sålangt har hatt, og jeg betalte bare 30% av hva nyeste iPhone koster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Hva med 4g+ Wireless AD\AC, Vanntett? Hadde ikke vurdert mobil til 7000 kr uten å ha det?

 

Hva måler telefonen på speedtest med 1 gigabit hastighet?

 

Burde forvente Android N i den prisklassen der.

 

Er batteri utbyttbar?

 

Ikke engang Nexus telefonene har ikke N, ikke kommet enda. Men Huawei er faktisk flinke på vedlikehold, så forventes nok tidligere enn andre merker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Og som med det meste fra Huawei, så knekker vel denne lettere enn en iPhone 6+?

 

Jeg og tre kompiser har Nexus 6P og ingen av oss har knekket den eller merket noe feil på dem. Så tror du skal begynne å være kritisk til "nyheter" du leser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...