Gå til innhold

Her brukes huden som «berøringsskjerm» til smartklokken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

 

 

dette slår nok ikke an :p

Hvordan kan du si dette allerede nå om en teknologi som kun er på forskningsstadiet?

 

Jeg har mine meninger som alle andre. Min mening er at dette ikke vil slå an.

 

meget mulig jeg tar feil, men hva så? :)

 

Jeg var bare interessert i argumentene dine. Men, jeg skal ikke gå i veien for å ha en mening, uten å vite hvorfor.

Lenke til kommentar

 

 

 

dette slår nok ikke an :p

Hvordan kan du si dette allerede nå om en teknologi som kun er på forskningsstadiet?

 

Jeg har mine meninger som alle andre. Min mening er at dette ikke vil slå an.

 

meget mulig jeg tar feil, men hva så? :)

 

Jeg var bare interessert i argumentene dine. Men, jeg skal ikke gå i veien for å ha en mening, uten å vite hvorfor.

 

Beklager.

 

Trodde det var ganske åpenbart at "mannne i gata" ikke vil «sveipe» over hele armen sin for å navigere rundt på klokken..

Lenke til kommentar

Negative punkter:

- Ring på pekefingeren.

- Ringen må lades.

- Sensorer i klokkereimen, går det bra med tanke på vanntetthet?

 

Tviler på om det blir mainstream, men det er muligheter for interessant bruk. F.eks. for å kontrollere slideshow under foredrag (gjerne kombinert med laserpeker i ringen :-)

Lenke til kommentar

Negative punkter:

- Ring på pekefingeren.

- Ringen må lades.

- Sensorer i klokkereimen, går det bra med tanke på vanntetthet?

 

Tviler på om det blir mainstream, men det er muligheter for interessant bruk. F.eks. for å kontrollere slideshow under foredrag (gjerne kombinert med laserpeker i ringen :-)

 

punk 2 og 3 blir nok ikke ett problem, for at det ikke skal bli ubehagelig er det nok veldig lite strøm som brukes. Med litt smart hvilemodus på ringen kan den nok vare i årevis og batteri blir integrert i ringen og vil ikke være en ekstern pakke som i prototypen, kanskje også legge på ting som trådløs lading eller lades via statis elektrisitet så ser jeg ikke at det er mye utfordring.

 

Sensorene måler bare signalet, hvis huden er fuktig gir det bare ett bedre signal og er ikke ett problem, den vil nok ikke være vanntett så du kan bade med den men er det noen smartklokker som er det?

Lenke til kommentar

Negative punkter:

- Ring på pekefingeren.

- Ringen må lades.

- Sensorer i klokkereimen, går det bra med tanke på vanntetthet?

 

Tviler på om det blir mainstream, men det er muligheter for interessant bruk. F.eks. for å kontrollere slideshow under foredrag (gjerne kombinert med laserpeker i ringen :-)

 

Personlig ville jeg nok ikke orket å se på noen holde foredrag med slideshow på smartklokka. Eller kanskje, for komediens skyld :)

Lenke til kommentar

Trodde det var ganske åpenbart at "mannne i gata" ikke vil «sveipe» over hele armen sin for å navigere rundt på klokken..

 

Det burde vell også være ganske åpenbart at mannen i gata ikkje vil ha ein stor mobiltelefon som må ladast kvar dag i staden for ein liten praktisk telefon som varer i vekesvis mellom kvar lading.

 

Men tydeligvis er mannen i gata meir interessert i ny spennande teknologi, enn gamal og vellprøvd teknologi.

 

 

Om denne oppfinnelsen blir vellykka er avhengig av kva bruksområder vi får for teknologien, og kva markedskreftene velger å fokusere på.

Personleg er eg av typen som eigentleg savner f.eks. fysiske tastar på mobiltelefonane. Touch er vell og bra det, men det er vesentlig enklare å bruke ein gamal telefon med fysiske tastar, fysiske tastar er overlegne i situasjonar som f.eks. når du skal skrive notatar utan å sjå på skjermen, eller når du har fuktige fingre.

Lenke til kommentar

Det burde vell også være ganske åpenbart at mannen i gata ikkje vil ha ein stor mobiltelefon som må ladast kvar dag i staden for ein liten praktisk telefon som varer i vekesvis mellom kvar lading.

Tydeligvis ikke. da mesteparten av folkene bruker en smarttelefon fremfor en "gammeldags"-tastetelefon.

 

.. fysiske tastar er overlegne i situasjonar som f.eks. når du skal skrive notatar utan å sjå på skjermen, eller når du har fuktige fingre.

Når i alle dager har du hatt bruk for å skrive ned notater, uten at man ser på skjermen? Aldri.

Isåfall kan man jo alltids koble på et mini tastatur til en smart tlf så bruke dette om dette er et veldig stort behov.

 

Ellers sså fungerer vel de fleste nyere smarttelefoner fint selvom du er fuktig på fingrene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...