Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Skal for klare bedre nå, grunnen er att fikk ikke kjøpt med pay-pal var noe feil da kjøpte jeg hos lefdal

post-281153-0-49079900-1511786495.png

Fant du det tilbudet på Lefdal? Ikke verst. Du skulle postet det her tidligere. For sent nå :p

 

Hvis du har en Rift så ville jeg bare ventet for å se om Fallout funker med den hvis det er derfor du vurderer å kjøpe Vive.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koser meg skikkelig med Samsung Odyssey! SDE er likt Rift kanskje en smule bedre så sikkert ikke bra nok for enkelte på forumet. Det er lite eller ingen god rays, høyere oppløsning, mye mer komfortabel enn noen av de andre VR settene, dog det presser frempå pannelappen men tok på meg en bandana og da var det problemet løst :p Ellers er det jo Windows 10 i VR! sitter nå i cliff house hjemmemiljøet med massevis av vinduer rundt meg. Et av de er live fra VR chat som jeg når som helst kan hoppe rett inn i når jeg ser det skjer noe gøy, perfekt!

 

Men har ikke fått testet kontrollene skikkelig fordi jeg ikke har sterk nok belysning hjemme hos meg :p Kontrollene funker ikke uten god belysning. Men Mus og tastatur er uansett mer presist i desktop mode, bedre å bruke enn jeg hadde ventet. Blir nok å bruke den mye slik.

 

Dette headsettet er også veldig bra for filmopplevelser pga komforten og mindre synlig SDE. Oculus Rift og Vive var ubehagelig å se film med, ikke denne!

 

Ellers er det noen bugs her og der og funksjoner jeg føler mangler som jeg håper Microsoft fikser etter hvert.

 

En ulempe med headsettet er at jeg opplever noe ghosting. Men fordelene her veier opp for det. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Skal for klare bedre nå, grunnen er att fikk ikke kjøpt med pay-pal var noe feil da kjøpte jeg hos lefdal

post-281153-0-49079900-1511786495.png

Fant du det tilbudet på Lefdal? Ikke verst. Du skulle postet det her tidligere. For sent nå :p

 

Hvis du har en Rift så ville jeg bare ventet for å se om Fallout funker med den hvis det er derfor du vurderer å kjøpe Vive.

 

Ja det er grunnen til jeg kjøpte HTC vive både Fallout 4 vr å DOOM VFR da, har ventet sykt etter fallout 4 i vr, Fallout 4 :green:  :green:  :green:  :green: har spillet til xbox one ps4 pc elsker fallout 4 110% :yes: sikler etter spillet nå. :love:

Lenke til kommentar

Oh, jeg er så vant til det fra Oculus Rift at det ikke slo meg at Vive ikke hadde det. Hva har de gjort for bedre komfort?

 

Siden Vive'en gikk i retur for min del, så har jeg ikke satt meg så voldsomt inn i hva som var så bra med deluxe strap'en. Var en i Vive tråden som har kjøpt, og var fornøyd virket det som. Du kan ta en titt der. Ellers går det jo ann å Google.. :p

Lenke til kommentar

Koser meg skikkelig med Samsung Odyssey! SDE er likt Rift kanskje en smule bedre så sikkert ikke bra nok for enkelte på forumet. Det er lite eller ingen god rays, høyere oppløsning, mye mer komfortabel enn noen av de andre VR settene, dog det presser frempå pannelappen men tok på meg en bandana og da var det problemet løst :p Ellers er det jo Windows 10 i VR! sitter nå i cliff house hjemmemiljøet med massevis av vinduer rundt meg. Et av de er live fra VR chat som jeg når som helst kan hoppe rett inn i når jeg ser det skjer noe gøy, perfekt!

 

Men har ikke fått testet kontrollene skikkelig fordi jeg ikke har sterk nok belysning hjemme hos meg :p Kontrollene funker ikke uten god belysning. Men Mus og tastatur er uansett mer presist i desktop mode, bedre å bruke enn jeg hadde ventet. Blir nok å bruke den mye slik.

 

Dette headsettet er også veldig bra for filmopplevelser pga komforten og mindre synlig SDE. Oculus Rift og Vive var ubehagelig å se film med, ikke denne!

 

Ellers er de noen bugs her og der og funksjoner jeg føler mangler som jeg håper Microsoft fikser etter hvert.

 

En ulempe med headsettet er at jeg opplever noe ghosting. Men fordelene her veier opp for det. 

Virker da som en grei HMD det.

 

https://www.roadtovr.com/samsung-odyssey-windows-vr-mixed-reality-headset-hands-on-preview/

 

Jeg også så for meg Elite Dangerous som det ultimate VR spill, men synes Elite i seg selv var så kjedelig at det ble lite spilling. Dog ville jeg spilt det i VR om jeg spilte det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 Doom VFR er ute, funker både på Rift (SteamVR Beta), Vive og Windows MR. (delvis, men det rapporteres om krasj innimellom). Jeg tenker å teste alle selv når jeg får tid.

 

Vive funket fint. Men opplevde litt snodig oppførsel med at bildet går til grått og ut i steamVR og så inn i spillet igjen innimellom. Spillet er også litt grumsete og bærer preg av lav oppløsning eller noe slikt, muligens noe rot med supersampling . Men her må jeg teste mer med innstillingene. Fikk bare testet i en time før jeg måtte legge meg.

 

Og

 

Fuck lefties I guess  :hm:

post-56355-0-83378900-1512126461_thumb.jpg

 

 

Edit:

Må også sies at det er mye misfornøyde folk der ute. Ikke den samme gelden og optimismen vi så for Skyrim på PSVR. Så jeg er spent på Fallout 4 nå. 

 

Faktisk ahdde jeg trodd at det skulle gå andre veien. Fornøyde folk på Doom VFR og surmuling på Skyrim og Fallout 4.

 

Jeg håper virkelig Fallout 4 blir bra nå... Kan jo slå begge veier dette tydeligvis.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

FO4 vanilla synes jeg raskt (10-15t) var såpass "nitrist" atmosfærisk, lyd og grafikkmessig at jeg la på et tonn med mods for å bedre dette og da ble det virkelig bra (50+ timer). Spørsmålet er om man installere mods på FO4 VR?

Håper virkelig det. Hvis ikke blir det garantert opprør på reddit med høygafler og fakler slik vi har sett med Doom :p

Lenke til kommentar

 Doom VFR er ute, funker både på Rift (SteamVR Beta), Vive og Windows MR. (delvis, men det rapporteres om krasj innimellom). Jeg tenker å teste alle selv når jeg får tid.

 

Vive funket fint. Men opplevde litt snodig oppførsel med at bildet går til grått og ut i steamVR og så inn i spillet igjen innimellom. Spillet er også litt grumsete og bærer preg av lav oppløsning eller noe slikt, muligens noe rot med supersampling . Men her må jeg teste mer med innstillingene. Fikk bare testet i en time før jeg måtte legge meg.

 

Og

 

Fuck lefties I guess  :hm:

attachicon.gifdoom VFR.jpg

 

 

Edit:

Må også sies at det er mye misfornøyde folk der ute. Ikke den samme gelden og optimismen vi så for Skyrim på PSVR. Så jeg er spent på Fallout 4 nå. 

 

Faktisk ahdde jeg trodd at det skulle gå andre veien. Fornøyde folk på Doom VFR og surmuling på Skyrim og Fallout 4.

 

Jeg håper virkelig Fallout 4 blir bra nå... Kan jo slå begge veier dette tydeligvis.

Testet med Riften nå med Doom VFR nei må vente til jeg får min HTC VIVE da,  kommer ut til å teste Doom VFR men Fallout 4 vr frister mer en Doom VFR da.

Lenke til kommentar

Testet med Riften nå med Doom VFR nei må vente til jeg får min HTC VIVE da,  kommer ut til å teste Doom VFR men Fallout 4 vr frister mer en Doom VFR da.

Du må legge inn SteamVR beta for å få det til fungere på Rift :)

 

Slik gjør du det:

 

 

How can I opt-in to SteamVR Beta?
  1. From your computer, open the Steam app.
  2. Under Library, right-click SteamVR, and then click Properties.
  3. Select the Betas tab.
  4. Under Select the beta you would like to opt into drop-down list, select beta - SteamVR Beta Update.
    Note: If you'd like to opt out in the future, select None – Opt out of all beta programs.
  5. Close the window, and then wait for SteamVR to finish updating.

https://www.vive.com/eu/support/category_howto/optin-to-steamvr-beta.html

Lenke til kommentar

Jeg blir så lite imponert når underholding markeres med "hjelp, jeg er feit" eller andre former for kroppslig latterligjøring.

Med alt fokus på mobbing på skole og arbeidsbplass samt fokus mot trakassering av perfekte kropper i media er det merkverdig at samfunnet har dobbeltmoral nok til slikt.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...