Gå til innhold

Kommentar-tråd for scripts til HS3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår å presisere i introen til script-tråden at:

 

HS3 for Linux (..) [has n]o VBScript support (.txt scripts). VB.Net scripting and C# scripting is supported.

 

Og, det er mulig det er selvinnlysende, men hvordan vet man hvilket av disse formatene skriptene som er postet har? Siden de moskus poster har overskrift på formen *.vb, tipper jeg det er VB.Net, og kan brukes på linux?

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar

Jeg foreslår å presisere i introen til script-tråden at:

 

HS3 for Linux (..) [has n]o VBScript support (.txt scripts). VB.Net scripting and C# scripting is supported.

 

Og, det er mulig det er selvinnlysende, men hvordan vet man hvilket av disse formatene skriptene som er postet har? Siden de moskus poster har overskrift på formen *.vb, tipper jeg det er VB.Net, og kan brukes på linux?

Ja, det stemmer. Heldgvis er VBscript nå mer eller mindre dødt med HS3.

 

Alle mine scripts er vb.net, og som du sier fremkommer det av filendelsen.

 

 

 

Linux? Mac´en min kjører Linux, moskus sier det er "møkk"!  :hm:

Linux er fint. Mac er ikke. :p

 

 

 

@stein111: YES, det var direkte fra min fil. ID er lampe-ID - du skjønte det? Vet av erfaring hvor lett det er å ta feil...

 

Linux? Mac´en min kjører Linux, moskus sier det er "møkk"!  :hm:

Ja har kontrollert det:) På en Nexa dimmer så har man vel bare en ID uansett?

 

Scriptet bruker "Device Reference", ikke "address" eller Nexa-ID. Dette fordi Device Reference alltid her helt unik i HS3.

 

Du finner den f.eks. ved å holde musen over lenken til en device, eller under "Advanced" etter å ha trykket på den. Se her:

 

ZiKvuBw.png

Lenke til kommentar

takk for svar

 

Ja har brukt Device Ref. Det er riktig med .vb filendelse?

.vb er riktig, ja.

 

Det er mulig du ikke kan bruke dette med RFXCOM direkte når jeg tenker meg om. I device properties finner du en tab som heter "Status Graphics". Kan du ta et skjermbilde av den for Nexa-device'n din?

Lenke til kommentar

Supert!

Da har jeg lagt inn mine første vb.net script og modifisert litt. Nå kan jeg ligge på sofaen og si "Alexa, trigger dim living room lights".

 

Hm. Skriptet med LightUp LightDown fungerer fintfint på det meste. Bare ikke på qubino-dimmeren min. Den er litt rar, med to child devices, én for off/on last level, og én for off, dim slider og on (maks lys). Ikke så veldig farlig siden jeg der bare bruker IncrementLight.vb og lagde en versjon for dimming (endret til minus og slettet den delen som avslutter dersom fullt lys).

 

Dog hvordan endrer jeg dette til å avslutte dersom dim er lavere enn 18%:

 

'Exit if the device is already at maximum, i.e. "On"

If hs.CAPIGetStatus(deviceRef).Status = "On" Then Exit Sub

 

Dette: 'If hs.CAPIGetValue(deviceRef).Value <= 18 Then Exit Sub

 

fungerer ikke...

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar

 

takk for svar

 

Ja har brukt Device Ref. Det er riktig med .vb filendelse?

.vb er riktig, ja.

 

Det er mulig du ikke kan bruke dette med RFXCOM direkte når jeg tenker meg om. I device properties finner du en tab som heter "Status Graphics". Kan du ta et skjermbilde av den for Nexa-device'n din?

 

 

Hehe ikke rart jeg ikke får den til å virke har kun testet den på Qubino og nexa:P Prøvde den på en AD146 dimmer - Zwave og da funket det som bare det. Men da må jeg finne en annen løsning på nexa/qubino?

 

gz0hSAT.png

Lenke til kommentar

 

 

takk for svar

 

Ja har brukt Device Ref. Det er riktig med .vb filendelse?

.vb er riktig, ja.

 

Det er mulig du ikke kan bruke dette med RFXCOM direkte når jeg tenker meg om. I device properties finner du en tab som heter "Status Graphics". Kan du ta et skjermbilde av den for Nexa-device'n din?

 

 

Hehe ikke rart jeg ikke får den til å virke har kun testet den på Qubino og nexa:P Prøvde den på en AD146 dimmer - Zwave og da funket det som bare det. Men da må jeg finne en annen løsning på nexa/qubino?

 

gz0hSAT.png

 

 

 

Hm! Rart. Det ser ikke ut som om det er noen problemer med den Nexa-dingsen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er jeg så lei av å skrive bash-script at jeg tenke bruke et ferdig vb-skript. Jeg prøver meg på skriptet DeviceState.vb

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1708976&p=23070894

men får det ikke til å fungere.

 

Jeg har akkurat nå bare remote access til HS, så jeg bruker metode 1. Jeg kjører da standard HS3-linux på en pi2 (i tilfelle det skulle bety noe). Jeg forstår det slik at jeg først ikke skal skrive noe i «Parameters», men feilmeldingen er den samme om jeg gjør det eller ikke.

 

post-184837-0-72099000-1459769377_thumb.png

 

Loggen sier bare:

Apr-04 13:16:33 	  	Error 	Compiling script /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb: Property without a 'ReadOnly' or 'WriteOnly' specifier must provide both a 'Get' and a 'Set'.
Apr-04 13:16:33 	  	Error 	Compiling script /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb: End of statement expected.
Apr-04 13:16:33 	  	Error 	Compiling script /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb: Expected 'End'.
Apr-04 13:16:33 	  	Error 	Compiling script /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb: Property without a 'ReadOnly' or 'WriteOnly' specifier must provide both a 'Get' and a 'Set'.
Apr-04 13:16:33 	  	Error 	Compiling script /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb: End of statement expected.
Apr-04 13:16:33 	  	Error 	Compiling script /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb: Expected 'End'.
Apr-04 13:16:29 	  	Event 	Running script in background: /home/pi/HomeSeer/scripts/store_restore.vb("Main","BathroomMirror")
Apr-04 13:16:29 	  	Event 	Event Trigger "Alerts test" 

Jeg skjønner ikke hvor det er meningen at .ini-filen skal dukke opp. I Config-mappen til HomeSeer? Det er ikke spesifisert noe sted, men trenger kanskje ikke være det?

 

Takker for tilbakemelding.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...