Gå til innhold

Denne Apple Watch-kopien koster 220 000 kroner - og er ikke engang smart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har ikke rett.

 

Klokka han refererer til har en del likhetstrekk med Apple Watch, men ikke veldig mye mer enn andre firkanta herreklokker.

Den nye kassa er en åpenbar kopi av Apple Watch.

 

Hairspring: 

 

Bmt1v6i.jpg

 

Apple Watch: 

 

HI08MIN.jpg

 

Den nye fra Moser:

 

61yNTaZ.jpg

 

De sier jo uansett selv at dette er et design "inspirert av moderne smartklokker", så det er åpenbart et stikk til Apple. Jeg liker det. Og den skiva er helt vilt fin. Fikk plutselig veldig lyst på en Moser. 

Endret av Audun_K
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du er litt konspiratorisk er det kanskje noe ved den ytre delen av bezelen som likner litt. Resten er fullstendig forskjellig. Så nei. Du skal ha ganske lite peiling på klokker om du mener Apple Watch er en kopi av Hairspring. Formen er forskjellig. Krona er helt annerledes. Lugsene har ingenting med hverandre å gjøre. Hva står man egentlig igjen med da?

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det funker jo, men herregud så kjedelig! Den beste klokka har man uansett på mobilen, så det er ingen vits å være fornuftig når man kjøper armbåndsur. Bortsett fra at man bør ha minst én vanntett da. 

Hvordan er klokka på mobilen bedre enn den man har på hånda?

 

Samsung Gear S2 er vel det beste kjøpet jeg har gjort de siste månedene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De viser jo en finger til nye smart klokker som skal ha alt, spille, ringe, filme, etc. Denne er for personer som vil ha det enkelt, ikke noe styr med smartklokke. (altså tanken som jeg skjønte, er at man er jo koblet til en telefon nesten 24/7, legg fra deg telefonen og nyt livet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det funker jo, men herregud så kjedelig! Den beste klokka har man uansett på mobilen, så det er ingen vits å være fornuftig når man kjøper armbåndsur. Bortsett fra at man bør ha minst én vanntett da. 

 

Jo jo hver sin smak, den er midt i blinken for min del og elsker designet.  

Jeg falt egentlig for stålversjonen med mineralglass, men den var svært vanskelig å få tak i, men så fikk jeg tilfeldigvis tak i modellen over til samme pris siden den var den siste de hadde på lager.  (Var visst noe tull med firmaet Junghans)

 

Eneste andre jeg fant som oppfylte kriteriene mine da var en Seiko, men 9 laken ble litt voldsomt for en klokke, samt at designet ikke falt helt i smak.

Lenke til kommentar

Smart klokker er jo passe jalla, hva er liksom poenget?

Psssst, dere slipper å kjøpe slike ting hvis dere hadde brukt hodet og ett par muskler på å ta opp tlf ifra lomma, eller bare kjøpe en litt billigere normal klokke.

 

Har aldri skjønt hvorfor alle ting skal være så smarte, eller det har vel sine grunner når dagens folk blir bare dummere og dummere, enkelte må vel snart ha en påminnelse om å puste også.

Litt usikker på hvorfor man bruker utrykket smart også, de er jo egentlig ikke smarte, de er programmert til å følge gitte kommandoer.

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt opptatt av smartfunksjoner på klokken selv, meldinger og slikt bruker jeg uansett telefonen til. Det som er litt kjekt er pulsmåler og skrittteller. Men det kuleste med smartklokka er at man kan skifte utseende og endog lage urskiver selv hvis man vil det. Føler at man får mange klokker i én pga denne funksjonen. Nå har man jo også fått smartklokker som faktisk ser bra ut og ikke lenger er stygge store firkanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...