Gå til innhold

Slik ser Apple Music ut på Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple kunne jo med fordel fulgt Google sine Material Design retningslinjer, her har de jo egentlig bare tatt Apple Music til iOS og portert den rett over så godt som det lar seg gjøre. Syntes det er bedre når apper faktisk forsøker å integrere fult med designspråket til den aktuelle plattformen appen leveres til. Men alle andre er jo stortsett like sløve på akkurat det området, dessverre..

Lenke til kommentar

Med utgangspunkt i erfaringer der Apple har laget programvare for Windows, bør man være særdeles skeptisk her. Mulig de behersker å lage programvare for egen platform, men både Itunes og Safari for Windows hører til i skammekroken. Nå skal det sies at Android nok er mye nærmere IOS enn Windows er OS/X, så kanskje det går adskillig bedre denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Bare tull å abonnere på Apple Music via Android, dette blir en app som kommer til å få updates mye senere enn iPhone versjonen, bare for å få folk over på iPhone økosystemet.. Merk mine ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En betaversjon er nå sluppet på google play. På nettet leste jeg at med denne appen skulle det være mulig å høre og laste ned musikk man tidligere har kjøpt på itunes. Så jeg lastet den ned for å høre på album jeg kjøpte mens jeg fortsatt hadde produkter fra apple.

 

Men prøver jeg å spille av en av låtene jeg tidligere har kjøpt blir jeg sendt rett videre til skjermbildet for å starte 3 mnd prøveperiode på apple music, noe jeg ikke er interessert i. Er det noen andre som har prøvd denne betaversjonen og får til å spille tidligere kjøpte låter?

Lenke til kommentar

Ifølge artikkel i linken under virker det som man må ha tilgang til en maskin med itunes 12.2 eller nyere for å koble tidligere kjøp i itunes mot apple music. Noe som ikke er så lett å få gjort når det er noen år siden jeg hadde en maskin som kjørte osx eller windows.

 

Jeg får vel anse den kjøpte musikken som tapt dersom ikke apple gjør det mulig å gjøre det jeg nevnte over inni i apple music appen.

 

http://www.androidpolice.com/2015/11/16/apple-music-review-i-was-ready-to-hate-it-but-apple-got-me-singing-a-different-tune/

Lenke til kommentar

Ifølge artikkel i linken under virker det som man må ha tilgang til en maskin med itunes 12.2 eller nyere for å koble tidligere kjøp i itunes mot apple music. Noe som ikke er så lett å få gjort når det er noen år siden jeg hadde en maskin som kjørte osx eller windows.

 

Jeg får vel anse den kjøpte musikken som tapt dersom ikke apple gjør det mulig å gjøre det jeg nevnte over inni i apple music appen.

 

http://www.androidpolice.com/2015/11/16/apple-music-review-i-was-ready-to-hate-it-but-apple-got-me-singing-a-different-tune/

 

Hvis f.eks. din mamma eller et annet familiemedlem fortsatt er i live, er det statistisk sannsynlig at du kan få tilgang til en Windows- eller OSX-maskin dersom du vil. Jeg innser at for noen sitter det langt inne å røre en maskin med Windows, men det får veies opp mot gjenskaffelsesverdien av musikksamlinga.

Lenke til kommentar

Min mamma er fortsatt i live selv om hun er nesten 70 år gammel. Hun har heller ikke itunes på maskinen.

 

Jeg har ingen allergier mot windows og er heller ikke redd for å røre windows og bruker det daglig på jobb der jeg blant administrer en stor maskinpark med mange hundre windowsservere. Men jeg ønsker ikke å installere itunes på jobbmaskinen pga alle endringene den gjør med windows i tillegg til at den installerer diverse servicer osv.

 

Av samme grunn vil jeg heller ikke installere itunes på mamma sin maskin.

Lenke til kommentar

 Men jeg ønsker ikke å installere itunes på jobbmaskinen pga alle endringene den gjør med windows i tillegg til at den installerer diverse servicer osv.

 

 

Godt poeng. Var det Linux du hadde selv? Da tilbyr Microsoft redningen for musikksamlinga di. De tilbyr deg 90 dager gratis Windows til VirtualBox der du kan installere ITunes, koble kjøpet og kaste/nullstille den virtuelle maskinen etterpå. Min erfaring med VirtualBox er at det er effortless å sette opp en virtuell maskin, det tar bare litt tid å laste ned maskinene. Hvis du bruker en time totalt, og regner at din fritid er verd 1500 kroner per time, står man igjen med

 

if (gjenskaffelsesverdi_musikksamling >= 1500) just_do_it(); 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...