Gå til innhold

SAMLETEST: Dette er høstens beste mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ingen av disse jeg SKAL velge...

Tror jeg heller venter på Lumia 950 XL ?

 

De skriver vel aldri at du skal velge noen av disse, de skriver jo og at de kommer tilbake med nye lister når Lumia og Nexus telefonene har kommet og blitt testet.

 

Har ellers sneket seg inn en ekstra l, i kåringsteksten til mobil nr. 2 på lista, i ordet "hele".

 

Ellers en god kort oversikt for folk som ikke vil eller har tid til å lese gjennom massevis av tester. Liker også at dere er subjektive med ting som design. Det er jo tross alt en subjektiv liste uansett.

Lenke til kommentar

 

Nei, ingen av disse jeg SKAL velge...

Tror jeg heller venter på Lumia 950 XL ?

 

De skriver vel aldri at du skal velge noen av disse, de skriver jo og at de kommer tilbake med nye lister når Lumia og Nexus telefonene har kommet og blitt testet.

 

Har ellers sneket seg inn en ekstra l, i kåringsteksten til mobil nr. 2 på lista, i ordet "hele".

 

Ellers en god kort oversikt for folk som ikke vil eller har tid til å lese gjennom massevis av tester. Liker også at dere er subjektive med ting som design. Det er jo tross alt en subjektiv liste uansett.

Nei, de har tydeligvis byttet ingress...

Det sto faktisk at dette er mobilene du skal velge...

Lenke til kommentar

Ref overskriften - vi bruker hjelpemidler som lar oss prøve flere forskjellige overskrifter for å sjekke responsen. Det handler om å finne den som best representerer saken, og den som folk ønsker å klikke på. Dermed kan saksinngangen endre seg fra man har vært innom første gang til den neste. Skal var med i en av de opprinnelige vinklingene, men ble dumpet av publiseringssystemet til fordel for den som står nå.

 

Enig at skal kanskje er litt i overkant å si "skal", men vi har forsøkt å gjøre det så enkelt som mulig blant telefonene som er tilgjengelige nå, samtidig som vi forsøker å trekke skillelinjer mellom telefonene som gjør det lett for folk å velge sin egen prioritering. Er lyd på farten et gjentakende problem med telefonen du har nå, kan det godt hende du ikke skal ha noen av pallplasseringene men One M9 i stedet, for eksempel :)

 

TKongen: Takk for feedback og feilspotting. Rettes :)

Lenke til kommentar

Prismessig er jo LG G4 vinneren lett. 4500 kroner + 128 GB minnekort til 800 kroner = 5300 kroner for 160Gb med lagring. Android 6.0 kommer også til denne telefonen neste uke og kommer da med muligheten for at minnekort behandles akkurat på samme måte som internminne.

Helt enig der. Med mindre du er avhengig av å ha ett eller annet spesielt i en av de andre modellene er LG G4 et utrolig godt valg. Den blir gjerne slått på noen punkter, men samtidig gjør den det svært godt på andre punkter, som kamera. Det er jo fullt mulig at Galaxy S6 er en overall bedre mobil, men du får svært lite igjen for de ekstra pengene du bruker opp til en S6/Z5/6S ol. Samtidig som den er i en annen klasse en Huawei, One Plus 2 osv. Dette er ikke noen påstått flagship killer. Dette er en toppmodell. Det er heller ikke uvanlig å se ytelsestester der SD 808 slår SD 810.

Etter å ha sett denne videoen bør ikke folk tvile på om de mister noe CPU ytelse ved å gå for 808 akkurat:

https://youtu.be/igoW7FFhJG8?t=5m8s

Og gitt at det er og en del CPU inn i bildet er det ikke sikkert 808 gjør det dårlig i GPU heller, siden 810 sin GPU må throttle langt mer...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei, ingen av disse jeg SKAL velge...

Tror jeg heller venter på Lumia 950 XL ?

 

Synes faktisk Lumia 950en (med sølv-ringen rundt kameraet) er finere, men ....er de heilt like spec-wise? Bortsett fra skjermstørrelse, er det samme kamera i begge modellene?

Kamera skal være det samme i begge ettersom jeg har lest. Tror forskjellene er på 950/XL

5.2"/5.7"

3000mah/3300mah

SD 808/SD 810 (væskekjølt)

Dual led flash/triple led flash

Ellers tror jeg det er likt, med USB-C, quick charge, biometrisk opplåsing, SD-støtte opp til 2TB (er vel 200GB som er største hittil)

Ser fram til å teste kamera ?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

SD 808/SD 810 (væskekjølt)

 

Er dette pga videoen jeg linket? :p Det hadde jo vært litt kult med en faktisk vannkjølt mobil, men jeg vet ikke helt hvor stor nytteverdien hadde vært..

 

Som mange har sagt mange ganger...: det finnes ikke en telefon som er "Best". Dermed blir sånne kåringer litt rare og uten noen særlig betydning.

 

Men noe skal man jo skrive om og fylle nettsidene med...:-)

Det er mange som ikke har tid til å sette seg inn i ting. Det er mange som ikke er interesserte i å få 10 valg, og så måtte plukke ut på personlig preferanse. Mange har bare lyst på en slik enkel toppliste. Det står og et par viktige punkter for hver telefon. Hvis du vil kunne bytte batteri f. eks så går du jo bare forbi de på lista som ikke har det, og havner på G4.

 

Dette er en nettside som svært sjeldent/aldri har misledende overskrifter ol. Skriver ikke noe veldig rykter ol. De og har en ganske lignende artikkel som kom ut akkurat nå, med et litt annet fokus (ikke en ren toppliste i den forstand, men det blir fortsatt sagt denne er best, og denne er best. Det er bare kategorisert)

http://www.techspot.com/bestof/smartphones/

 

Dette er altså en av de bedre artiklene som fyller slike nettsider, og hjelper folk med å finne rette modell for dem. Her må det og gjøre mye arbeid, og du kan ikke ta noe fra andre når du lager disse. Jeg kan forstå at du ikke trenger en slik artikkel, og det gjør ikke jeg heller. Likevel forstår jeg veldig godt at dette er artikler som er svært hjelpsomme for andre, og dette er en skikkelig skrevet artikkel, ikke copy-paste eller bare ren rangering i bildeformat som mange nettsider gjør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

SD 808/SD 810 (væskekjølt)

 

 

Er dette pga videoen jeg linket? :p Det hadde jo vært litt kult med en faktisk vannkjølt mobil, men jeg vet ikke helt hvor stor nytteverdien hadde vært..

Som mange har sagt mange ganger...: det finnes ikke en telefon som er "Best". Dermed blir sånne kåringer litt rare og uten noen særlig betydning.

 

Men noe skal man jo skrive om og fylle nettsidene med...:-)

Det er mange som ikke har tid til å sette seg inn i ting. Det er mange som ikke er interesserte i å få 10 valg, og så måtte plukke ut på personlig preferanse. Mange har bare lyst på en slik enkel toppliste. Det står og et par viktige punkter for hver telefon. Hvis du vil kunne bytte batteri f. eks så går du jo bare forbi de på lista som ikke har det, og havner på G4.

 

Dette er en nettside som svært sjeldent/aldri har misledende overskrifter ol. Skriver ikke noe veldig rykter ol. De og har en ganske lignende artikkel som kom ut akkurat nå, med et litt annet fokus (ikke en ren toppliste i den forstand, men det blir fortsatt sagt denne er best, og denne er best. Det er bare kategorisert)

http://www.techspot.com/bestof/smartphones/

 

Dette er altså en av de bedre artiklene som fyller slike nettsider, og hjelper folk med å finne rette modell for dem. Her må det og gjøre mye arbeid, og du kan ikke ta noe fra andre når du lager disse. Jeg kan forstå at du ikke trenger en slik artikkel, og det gjør ikke jeg heller. Likevel forstår jeg veldig godt at dette er artikler som er svært hjelpsomme for andre, og dette er en skikkelig skrevet artikkel, ikke copy-paste eller bare ren rangering i bildeformat som mange nettsider gjør...

SD 810 på Lumia 950 XL ER faktisk væskekjølt ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ingen av disse jeg SKAL velge...

Tror jeg heller venter på Lumia 950 XL ?

 

Du må for guds skyld ikke føle deg presset til å velge noen av disse. Den beste telefonen i testen her er nødvendigvis ikke den beste telefonen for deg og meg. Jeg har Xperia Z5 kona har iPhone 6, redaksjonen synes Samsung Galaxy S6 Edge er best, du må ikke velge noe ande synes er best. Føler at en voksne som står deg nært burde ha lært deg dette, ikke jeg, for jeg er ikke voksen nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du vil kunne bytte batteri f. eks så går du jo bare forbi de på lista som ikke har det, og havner på G4.

 

...

Nettopp. Og man kan fylle opp med mange lignende punkter...:

 

Hvis du vil ha noe med Android, så går du forbi de med Windows og iOS.

Hvis du vil ha iOS, så går du forbi de to andre.

Hvis du faktisk LIKER Sony/Samsung/Apple eller andre best, så går du forbi alle andre som ikke er akkurat det.

Hvis du vil kunne bruke dingsen sammen med masse annet man har fra Apple/Android/Windows, så er alt annet uinteressant.

+++ mange andre

 

Sånne "Best dings"-lister har datamedia skrevet siden 80-tallet, minst. De har aldri vært til særlig hjelp for noen. Jeg aner ikke hvor mange som skulle ha noe fra "Best"-listen som vi etter litt enkel behovsanalyse kunne peke i retning av noe som faktisk fungerte bra for dem. Ofte noe helt annet enn produktene på den listen.

Lenke til kommentar

 

 

Prismessig er jo LG G4 vinneren lett. 4500 kroner + 128 GB minnekort til 800 kroner = 5300 kroner for 160Gb med lagring. Android 6.0 kommer også til denne telefonen neste uke og kommer da med muligheten for at minnekort behandles akkurat på samme måte som internminne.

Helt enig der. Med mindre du er avhengig av å ha ett eller annet spesielt i en av de andre modellene er LG G4 et utrolig godt valg. Den blir gjerne slått på noen punkter, men samtidig gjør den det svært godt på andre punkter, som kamera. Det er jo fullt mulig at Galaxy S6 er en overall bedre mobil, men du får svært lite igjen for de ekstra pengene du bruker opp til en S6/Z5/6S ol. Samtidig som den er i en annen klasse en Huawei, One Plus 2 osv. Dette er ikke noen påstått flagship killer. Dette er en toppmodell. Det er heller ikke uvanlig å se ytelsestester der SD 808 slår SD 810.

Etter å ha sett denne videoen bør ikke folk tvile på om de mister noe CPU ytelse ved å gå for 808 akkurat:

Og gitt at det er og en del CPU inn i bildet er det ikke sikkert 808 gjør det dårlig i GPU heller, siden 810 sin GPU må throttle langt mer...

Ett alternativ som ikke er nevnt er Motorola X Style. Koster omtrent det samme som LG G4, specs er ellers også like. Litt større skjerm, renere Android.

 

http://www.gizmag.com/moto-x-style-vs-lg-g4-comparison/38790/

 

Gjennomgående gode anmeldelser.

Lenke til kommentar

Ett alternativ som ikke er nevnt er Motorola X Style. Koster omtrent det samme som LG G4, specs er ellers også like. Litt større skjerm, renere Android.

http://www.gizmag.com/moto-x-style-vs-lg-g4-comparison/38790/

 

Gjennomgående gode anmeldelser.

 

Hvis du ser på den andre artikkelen jeg linket så er den med der, sammen med LG G4 :) De har pros/cons i forhold til hverandre, men Moto X Style er helt klart et bra kjøpt også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...