Gå til innhold

FEATURE: Slik har vi illustrert solsystemet vårt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare beklage å si at artikler som dette er grunnen til at jeg ikke lenger har Tek Ekstra. Gode tester er mangelvare, anbefalinger det samme, mange nye produkter blir lagt inn med minimalt informasjon. Forsøkte forleden å finne et grafikkort som kan kjøre 4K, og helst 2 x 4K, men det var selvsagt ikke mulig, måtte sjekke hvert kort manuelt... "Prisguiden" er blitt vesentlig dårligere de siste to årene, noe som ikke er rart når alt skal ligge i en stor bøtte. Uansett, ikke noe jeg ønsker å betale for, sorry.

Og denne artikkelen som påstår en haug med teorier, ja, for det er faktisk det dette er siden vi ikke kan verifisere det. Det var en på et seminar som spurte en fra NASA om bildene av Jorden var manipulerte. Svaret var at "selvsagt var de det, ellers ville de ikke sett ut som de gjør". Han nektet å utdype. Kanskje artikkelforfatter kan forklare verdenkartet på FN-flagget ? Det er jo den runde globusen vel ?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler solsystemkalkulatoren på

http://www.exploratorium.edu/ronh/solar_system/

Den skalerer alt etter selvvalgte størrelser, og tar også med lengden på et lysår og avstanden til nærmeste stjerne. Jeg har selv brukt den i astroillustrasjoner for Vitensenteret i Trondheim.

 

Etter litt lek med denne kalkulatoren skjønner man virkelig hvor ufattelig store avstandene i universet faktisk er, og hvor utrolig tomt det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...