Gå til innhold

INTERVJU: Netflix vil gi oss en mye bedre visuell opplevelse (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Netflix utvider utvalget er nok mye letter sagt enn gjort. Jeg vil tro at de utvider det i den grad de har mulighet, siden de vil tjene på et bredt tilbud, spesielt av nyere innhold. Men på grunn av de drakoniske nykkene til mediebransjen, og en ganske tydelig frykt for å få bukt med piratkopiering (hva skulle de da skylde på?), holder de fortsatt fast ved regionale distribusjonsavtaler, tidsavgrenset ekslusivitet, etc. Akkurat på samme måte som kinoene får ekslusiv rettighet til å vise filmer i flere måneder, eller at Spill X kommer 2 måneder tidligere til XBO enn til PS4.

Endret av Lutra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke både 4k og HDR via kun 20 Mbit/s ganske lav bitrate? Hva slags komprimeringsteknikk tar de i bruk? VP9? H.264? Jeg vil heller ha muligheten til å strømme litt høyere bitrate om det er slik at komprimeringen går utover kvaliteten.

 

Når det kommer til innhold så må de kunne tilby like mye som Popcorntime og helst enda mer. De kan jo ikke konkurrere på pris men de burde ordne med rettighetsinnehaverne slik at de kan få på plass et grenseløst og globalt tilbud på alt fra gammelt norsk filmarkiv til helt nye amerikanske blockbustere. Det er litt som med Spotify der de bare har noen artister, med halve albumene og halvparten av sangene. Da må jeg hente resten av musikken på andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...