Gå til innhold

Monkey Island-skaperen vil fortsette serien: – Ring meg, Disney


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper virkelig at det kommer flere spill I Monkey Island-serien...,så lenge det ikke er snakk om mere "Tales"-fjas...

 

For min del så gjorde "Tales" like mye for "Monkey Island"-serien som "WOW" gjorde for "WarCraft"-serien.

Håper like mye for at det skal komme en fortsettelse i begge seriene.

 

Takk! Tusen Takk! Gi mannen en diplom :)

Lenke til kommentar

Synes Tales-serien var grei, jeg. Ja, den led av sammme syndromet som mange andre Telltale-spill av det slaget der hadde; den var veldig enkel. Men stemningen var grei, det var kjekt å se Guybrush igjen og om nå Monkey Island-serien skulle enda med Tales så er det fremdeles et bedre endelikt enn om det hadde vært Escape.

 

Når det er sagt så må jeg jo si at jeg spilte gjennom MI3 og hadder stor glede av det selv om Ron Gilbert ikke var involvert. For et par år siden spilte jeg også gjennom Special Edition av MI1 og MI2. Denne spyttekonkurransen var mye mer irriterende enn jeg husket, men utover det...

 

Jeg tviler vel, i likhet med Gilbert selv og flere av brukerne at Disney kommer til å selge disse rettighetene, nettopp fordi at Pirates of the Caribbean i utgangspunktet var en Monkey Island-film som de senere gjorde noe om på.

 

Jeg må si at jeg er litt spent på dette Thimbleweed Park. Har Ron Gilbert det fremdeles eller er han passé?

Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å skje. Pirates of the Carribean har lånt en del av Monkey Island uten å innrømme det. Secret of Monkey Island på sin side var jo inspirert av On Stranger Tides boken, men nå som den er filmatisert inn i POTC kommer vel Disney til å fjerne alle spor av Monkey Island.

 

Det var en Monkey Island film på gang på 90 tallet. Manuset var skrevet og full pakke. Påfallende nok var det manusfortfatteren til den første Pirates filmen som hadde skrevet det manuset.

Lenke til kommentar

Jeg elsker de 2 første spillene, men ironisk nok liker jeg Curse kanskje best i hele serien.

 

Var ikke forferdelig imponert av The Cave, men tipper at Ron gjør en bedre jobb enn Telltale gjorde.

 

Likte veldig godt remake av de 2 første ettersom de har fått med Dominic Armato og kan enkelt velge mellom ny og gammel grafikk.

 

Gjenstår å se hva Disney velger å gjøre. Har et lite håp om at de selger. De har jo fått SW-melkekua :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...