Gå til innhold

http://bendiklaland.info/


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

På mobilen ble det litt for mørkt, og litt smått. Testet med Chrome bare da.

 

Ble det noen nettdesignpris på deg forresten?

 

Prøvd å heller skreddersy wordpress? 

 

Ikke svar. Han er en kunstner og vet nok best hvordan en nettside skal se ut. Og spesielt sin egen. Wordpress har vært nevnt tidligere, men han er kunstner, hvilket betyr at alt skal lages for "hånd". ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Nå ble jeg, grådigt nyskjerrig. Kanskje på tide, med en klassisk, god, gammeldags diskusjon.no-undersjøkelse?

 

Ja, altså.

Hva er det, med en .png/.jpg. Hvor flere metatags, har blitt fylt ut. Hvorfor, tar disse mer plass? Og ofte, flere gigs... Jeg mente, at vi her på forumet. Kom frem, til at disse: Som tar ekstra plass. Egner seg, bedre for nett? Noen som har en link, til en artikkel?

 

-Men hvordan, lurte jeg på...

Lenke til kommentar

Vel siden krasjer etter at den prøver å servere meg en megadiger png fil. Kom til 653MB før chrome krasjet. Det er en imponerende fuckup.

 

 

.png'en er ikke ferdig lastet opp, riktignok. Jeg får vente, og se. Kanskje den går mer glide, når hele er oppe.

 

Var det ikke, lurt med: Metatags på web, altså?

Lenke til kommentar

Joda. Kjenner til hvordan filstørrelse, fungerer når man: Laster ned. Men jeg mener at jeg har spurt om dette, før. Og da, var det: Noen som kom, og sa. At jo, når du har fyllt inn nok: Meta-tags. Så blir filen: En optimalisert: WEB-fil. Filen, vil ha: "En mellom-lagrings-pool."

Lenke til kommentar

Det finnes ingen WEB-fil. Internett lar deg sende data. Hva datamaskinen din gjør med den bestemmes av klienten din.

Hvor mye data du sender vil bestemme regningen din.

 

De fleste moderne klienter vil prøve å cache filer den tror ikke vil bli oppdatert før ditt neste besøk, HOS DEG, slik at siden blir raskere lastet FOR DEG.

 

"It works on my computer" er muligens den aller dårligste testen man kan gjøre når man tester webinnhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...