Gå til innhold

Augustfest 2015 - HSP- Ikke ett skarpt bilde


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Yes, da er vi i gang. Jeg tømmer ikke kortet så ofte, så jeg starter med de tre første dagene nå. 

 

1. August, Kampen Oslo - fokus på nærgrensen og størst mulig blender. Ikke all verden til resultater første dagen. 

DSC_1673.jpg

 

 

2. August, Lillestrøm - Kanskje ikke uskarp i ordets rette betydning, men utydelig ved at det er mørkt. Greit nok resultat.

DSC_1690.jpg

 

3. August, Jernbanetorget Oslo - Gjennom bussreklamen fra innsiden av bussen. Det mest spennende resultatet hittil synes jeg. 

DSC_1714.jpg

Lenke til kommentar

Å lage "uskarpe" bilder er selvsagt noe alle klarer, men å lage "gode" uskarpe bilder er det mange av oss som nok vil slite med  :)

 

Det første gav meg ikke noe, det andre er som du sier "greit" men det er likevel i skarpeste laget :closedeyes:  men det tredje derimot skaper virkelig forventninger til hva mer du kan skape av "gode uskarpe" bilder. Det tredje bildet setter en standard og det skal bli spennende å følge med videre i den uskarpe delen av festen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greie, de 3 første, hvor jeg holder på 3. august som det beste av de... Stilig med den "gittereffekten"...    :)

 

 

Bra start på et spennende tema. Likte det siste best - det vekker fantasien.

 

 

Utfordrende tema du har valgt, jeg likte også best det siste.

 

 

Det første ga meg ikke så mye, men de to neste var veldig bra. Men bildene dine er veldig små når man klikker på de, er det meningen?

 

Gleder meg til fortsettelsen.

 

 

Interessante bilder - likte spesielt godt 2.august. :yes:

 

 

Å lage "uskarpe" bilder er selvsagt noe alle klarer, men å lage "gode" uskarpe bilder er det mange av oss som nok vil slite med  :)

 

Det første gav meg ikke noe, det andre er som du sier "greit" men det er likevel i skarpeste laget :closedeyes:  men det tredje derimot skaper virkelig forventninger til hva mer du kan skape av "gode uskarpe" bilder. Det tredje bildet setter en standard og det skal bli spennende å følge med videre i den uskarpe delen av festen.

 

Takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger. Det ser ut som de fleste var enige i at 3.august-bildet var mest interessant hittil. Det kommer til å bli en del prøving og mye feiling i dette prosjektet. De teknikkene/ideene jeg har litt tro på kommer jeg nok til å bruke igjen i løpet av måneden, for eksempel tror jeg nok at jeg tar flere bilder i samme stil som 3. august, men forhåpentligvis med en liten utvikling til det bedre.

Awesnes: Hvorfor de ble små når du trykket på dem vet jeg ikke, jeg skal prøve å få bedre kvalitetet nå. 

 

4. August - Nasjonalteateret Oslo, Fin blanding av bevegelsesuskarphet og litt kamerabevegelse. Helt ok bilde, men ikke noe mer. 

 

DSC_1741.jpg

 

 

5. August - Oslo S, Panorering av kvinne med paraply. Ganske fornøyd med resultatet. 

DSC_1773.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er bare forundret over at noen faktisk tar slike bilder med hensikt, og enda mer forundret over at de deles på internett. Også skjønner jeg lite av at folk ser ut til å finne noen favoritter blandt dem. Men vi er alle forskjellige, ikke ta deg nær av min kommetar. Regner med at det er OK å si at dette er ikke min stil av fotografering, uten at noen blir misfornøyd av at jeg sier det. Eller er det sånn i disse utfordringene at man bare skal si noe om man liker bildene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4.august hadde både noe fartsfullt og stillestående  ved seg - man vet hvor man er og hva som skjer. (Og til vnp: jeg tror nok du kan si akkurat det du vil om bilder her - det er full ytringsfrihet - interessant å se hva folk føler for bilder, eller hva man får utav dem...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig interessant. Paraplybildet ble stilig.

 

 

Panorering med paraply ble interessent.

 

 

Jeg er bare forundret over at noen faktisk tar slike bilder med hensikt, og enda mer forundret over at de deles på internett. Også skjønner jeg lite av at folk ser ut til å finne noen favoritter blandt dem. Men vi er alle forskjellige, ikke ta deg nær av min kommetar. Regner med at det er OK å si at dette er ikke min stil av fotografering, uten at noen blir misfornøyd av at jeg sier det. Eller er det sånn i disse utfordringene at man bare skal si noe om man liker bildene? 

 

 

4.august hadde både noe fartsfullt og stillestående  ved seg - man vet hvor man er og hva som skjer. (Og til vnp: jeg tror nok du kan si akkurat det du vil om bilder her - det er full ytringsfrihet - interessant å se hva folk føler for bilder, eller hva man får utav dem...)

 

 

Synes det er stigning i bildene her, fint at du bruker utfordringen til å eksperimentere.

 

Takk for tilbakemeldingene alle sammen. 

 

vnp: Ikke noe problem, at andre har en annen smak en meg er ingen overraskelse og det er helt greit at man sier ifra. Jeg kan dog advare deg og si ifra at hvis du ikke likte de jeg har lagt inn hittil denne måneden, så tror jeg nok ikke du kommer til å like de jeg skal ta utover måneden, da jeg tror det blir enda mer eksperimentelt etterhvert.

Jeg bruker denne utfordringen til å prøve ut noe nytt for meg. Det er litt av poenget med en utfordring tenker jeg. Det kommer nok til å bli litt blanda drops, men kanskje blir det et par ideer å jobbe videre med. 

 

6. August, Grønland Oslo - Flere eksponeringer i samme bilde. Jeg har brukt kameraets funksjon og tatt bilder oppå hverandre. Tar litt tid å lære seg dette merker jeg, og resultatene første dagen var ikke all verden, men jeg har troa på teknikken men trenger litt mer øvelse og litt mer spennende lysforhold tror jeg. (Det er vel kanskje litt utenfor gatefoto-kategorien, men jeg tar meg litt friheter på en torsdag.)

DSC_1807.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir en merkelig effekt - denne husker jeg fra gamle dager da man fotograferte analogt med film - slikt kunne skje da med enkelte bilder. Det blir litt spøkelsesaktig.

 

 

4. , 5. og 6. august: interessant å se for en "novise" på slikt....  (Spørs om en ikke får ta et tilsvarende prosjekt en gang, kan jo bli noen spesielle resultater, ser jeg....)   :)

 

 

Heftig effekt. Kanskje dette er noe for gatefoto i litt mørkere omgivelser. Bildene blir interessente.

 

Tusen takk alle sammen. Jo effekten på det forrige kan nok være stilig, men forsøket mitt ble litt så som så, skal se om jeg får gjort et nytt forsøk i løpet av måneden. 

 

7. august - Oslo S. På vei ned rulletrappa. 8 sekunder lukkertid. Skulle fått gjort det med en person som sto noen steg nedenfor meg - det kunne hevet bildet en god del. Man kan såvidt skimte skyggen av en mann som går nedover, men han blir for uklar for å vekke noen interesse.

 

DSC_1839.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...