Gå til innhold

Norsk e-sport samles for å stake ut kursen videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor vil løfte Norsk eSport, men satser på LoL og heartstone.. Bare jeg som ikke helt ser logikken?
Nei takk, eSport trenger ikke å bli "som sport" for å bli akseptert.
PS: Gamere nå til dags vil ikke satse, de vil sitte og spille og "ha det gøy", det å satse på eSport var noe vi prøvde på før, nå gidder ikke en gang TG å promote competitive gaming, så langt har vi falt.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Telenor vil løfte Norsk eSport, men satser på LoL og heartstone.. Bare jeg som ikke helt ser logikken?

Nei takk, eSport trenger ikke å bli "som sport" for å bli akseptert.

PS: Gamere nå til dags vil ikke satse, de vil sitte og spille og "ha det gøy", det å satse på eSport var noe vi prøvde på før, nå gidder ikke en gang TG å promote competitive gaming, så langt har vi falt.

 

hæ? de sponser gamer.no med telenorligaen som har ligaer i csgo, lol, hearthstone og starcraft ?

Lenke til kommentar

 

Telenor vil løfte Norsk eSport, men satser på LoL og heartstone.. Bare jeg som ikke helt ser logikken?

Nei takk, eSport trenger ikke å bli "som sport" for å bli akseptert.

PS: Gamere nå til dags vil ikke satse, de vil sitte og spille og "ha det gøy", det å satse på eSport var noe vi prøvde på før, nå gidder ikke en gang TG å promote competitive gaming, så langt har vi falt.

 

hæ? de sponser gamer.no med telenorligaen som har ligaer i csgo, lol, hearthstone og starcraft ?

Jeg tror det var en litt klønete måte å si at Dota 2 _ikke_ blir prioritert - noe jeg forsåvidt er helt enig i. Dota 2 må og burde snarest få innpass under paraplyen. Ikke bare tror jeg Dota 2 miljøet i Norge er større enn hva synes på overflaten, men potensiale til det spillet i fremtiden er enormt - for ikke å si at det allerede er enormt ellers i Europa. Valves dedikasjon til spillet burde være bevis nok i seg selv. Nå er jo Jansrud selv stor-fan av Dota 2, så man kan jo bare håpe og tro at han snakker varmt om det på seminaret!

 

Forøvrig er dette et fantastisk initiativ av både Gamer.no og Telenor. Det skjer store ting!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm Norsk-Tipping involvert. Dette høres bra ut. Det var på tide at Norsk-Tipping bruker penger på e-sport.

NT bruker jo masse penger på fotball, håndball, ski og alt annet sport i Norge.

Håper de også satser på Street Fighter og Super Smash da og ikke bare lagspill som Counter Strike, Dota, og LoL. Vet de har HearthStone og Starcraft 2 også, men det interessere meg ikke.

 

Norsk Tipping har en omsetning på 73 millioner per uke i Lotto [Lørdag trekning].

Å bruke 20 - 30 millioner burde ikke være noe problem.

https://www.norsk-tipping.no/lotteri/lotto#/resultater

 

Inkluderer man alle de andre spillene blir omsetningen på over 700 millioner per uke.

Den norske statseide monopol selskapt NT er veldig rik. Staten er ultra rik, men styres av gjerrige politikere.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Norsk-esport må ikke lage forskjellige divisjoner for kvinner og menn. Det er videospill og ikke en fysisk sport. Kvinner spiller på lik linje med menn. Så vær så snill ikke lag egne divisjoner for kvinner og menn. Det blir bare for dumt. I sør-korea har Esport organisasjonen bestemt at E-sport kun skal tilhøre hankjønn. Dette blir for dumt. Norge er ikke sør-korea :) Dette er framtiden. Kvinner og menn konkurere mot hverandre sammen. Hvis E-sport Norge lager egne divisjoner for kvinner og menn blir det ekstremt skuffende.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Cb7FW1FRKGY

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Norsk-esport må ikke lage forskjellige divisjoner for kvinner og menn. Det er videospill og ikke en fysisk sport. Kvinner spiller på lik linje med menn. Så vær så snill ikke lag egne divisjoner for kvinner og menn. Det blir bare for dumt. I sør-korea har Esport organisasjonen bestemt at E-sport kun skal tilhøre hankjønn. Dette blir for dumt. Norge er ikke sør-korea :) Dette er framtiden. Kvinner og menn konkurere mot hverandre sammen. Hvis E-sport Norge lager egne divisjoner for kvinner og menn blir det ekstremt skuffende.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Cb7FW1FRKGY

 

Hei Rioter,

 

Det trenger du ikke bekymre deg for. Gamer.no jobber for "mixed gender" serier og lag, og mener at jenter og gutter burde konkurrere sammen og mot hverandre på lag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...