Gå til innhold

NOSTALGI: BBS-er – tumleplass for nerdene på 80- og 90-tallet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BBS var tider det, artig, men ikke akkurat noe stort savn, sånn egentlig, ekstremt lite praktisk. Og ihvertfall i min omgangskrets ble jo "gutteroms"-BBSene brukt desidert mest, da kunne man jo ringe med lokaltakst. (for ungdommen, så er det greit å vite at opp til et stykke ut på 90-tallet(?) var det billigere å ringe innad i kommunen, og billigere innad i fylket enn til andre steder i landet. Lokal-, nær- og fjerntakst het det vel)

 

AtW

Lenke til kommentar

Datamaskinen er kun et leketøy for nerder. Datamaskiner kommer aldri til å bli noe utbredt produkt. Hva skal vanlige folk med en slik datahjerne hjemme? De får kanskje en viss utbredelse i næringslivet, men det er det. Nei, datamaskiner er og forblir noe for spesiellt interesserte særinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å gode minne.. det er få steder i dag det er mulig å bruke like mye penger (tellerskritt) og få så lite igjen.

Men det å gi Dagbladet et intervju som sysop på en base der det var mulig å laste ned bilder (mest sannsynlig manipulerte) av kongefamillien i.. full vigør var nok høydepunktet.

Da dette dagen etter var på forsiden og på side seks og syv husker jeg at jeg ikke like høy i hatten som dagen før ringte min mor og ba henne "dra ut kontakten".

 


:p

Endret av MartinGM
  • Liker 4
Lenke til kommentar

BBS var tider det, artig, men ikke akkurat noe stort savn, sånn egentlig, ekstremt lite praktisk. Og ihvertfall i min omgangskrets ble jo "gutteroms"-BBSene brukt desidert mest, da kunne man jo ringe med lokaltakst. (for ungdommen, så er det greit å vite at opp til et stykke ut på 90-tallet(?) var det billigere å ringe innad i kommunen, og billigere innad i fylket enn til andre steder i landet. Lokal-, nær- og fjerntakst het det vel)

 

AtW

 

Det var tider. Da det var ansett som frekt å låne fasttelefonen til noen og ikke legge igjen penger til den du hadde lånt den av, om det så bare var noen minutter.

Lenke til kommentar

Takket være mine eldre søstre sine BBS regninger, endte vi alle opp med å måtte betale 5kr per kvarter vi var på internett.

 

Min yngste søster gjorde også sport ut av å lage morsomme telefonsvarer meldinger, siden ingen kom fram på telefonlinja vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...