Gå til innhold

Apple fjerner konkurrentene fra Apple Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr vel bare at man må kjøpe konkurrentene på andre nettsider enn Apple Store?

 

Er vel mer snakk om Appen som blir fjernet, og uten appen så er armbåndet meget ubrukelig.

Ganske enkelt for en forbruker å levere tilbake produktet når de reklamerer med "iOS App" og plutselig har de ikke det lenger. Men er jo katastrofe for produsenten.

 

Håper virkelig at dette blir tatt opp for utnyttelse av markedsposisjon.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke dette. Å drepe en konkurrent på den måten er feigt. Dette vil dessverre stoppe store deler av inntektene til f.eks Jawbone UP.

 

Jailbreak er jo et alternativ - men likevel

 

Jeg står vanligvis først i Apple-klagekoret, men akkurat her ser jeg ikke problemet. Jawbone UP kan man fint kjøpe i en av hundre vanlige elektrosjapper, og den vil jo fremdeles fungere fint sammen med iPhone. Du trenger ikke jailbreake noe.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke dette. Å drepe en konkurrent på den måten er feigt. Dette vil dessverre stoppe store deler av inntektene til f.eks Jawbone UP.

 

Jailbreak er jo et alternativ - men likevel

 

 

 

Betyr vel bare at man må kjøpe konkurrentene på andre nettsider enn Apple Store?

Er vel mer snakk om Appen som blir fjernet, og uten appen så er armbåndet meget ubrukelig.

Ganske enkelt for en forbruker å levere tilbake produktet når de reklamerer med "iOS App" og plutselig har de ikke det lenger. Men er jo katastrofe for produsenten.

 

Håper virkelig at dette blir tatt opp for utnyttelse av markedsposisjon.

 

Slik det er formulert i artikkelen fjernes produktet fra "elektrobutikken" Apple Store, ikke appstore der man kjøper apper. Hadde de fjernet appen fra appstore hadde det vært helt uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i kildeartikkelen nevnes ikke engang nettbutikken, kun fysiske butikker. Jeg tviler imidlertid ikke på at de også rydder ut av nettbutikken, men det er ikke mer enn logisk. Man får ikke kjøpt Samsung eller Sony mobiltelefoner der heller...

 

Nei, men tredjeparts tilbehør som fungerer med iphone er vel ikke helt sammenlignbart med Samsung og Sony telefoner..

Lenke til kommentar

"I overkant egent" er en grei beskrivelse på hele Apple's forretningsmodell. Hvorfor selge andres produkter i det hele tatt? Vel, gå ut fra at de får disse produktene til SVÆRT konkurransedyktige priser pga. verdien distribusjonen gjennom Apple Store har i seg selv. Penger, med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...