Gå til innhold

Nå vil Tesla lage batteripakke for huset ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brannbombene skal inn i husene til folk nå altså..

Jeg blir svært overrasket om du ikke har de inne i huset ditt allerede. Men da som regel i en mindre sikker form. :innocent:

 

Og ja, jeg snakker om Lithium-Ion batteriene som befinner seg i 99-100 % av alle norske hjem. Men da i mobil form, som man kanskje har i senga, i lomma eller mot øret. Noen gjerne i langt lavere kvalitet i tillegg.

 

Om det verste som kan skje skjer, hvor vil du da at det brenner. I garasjen på veggen, eller en eksplosiv brann i lomma, senga eller øret ditt?

 

Og hvor tror du det først tar fyr. Et stasjonært anlegg med frie luftveier, av høykvalitets batterier satt opp av proffesjonelle. Eller "kina-drit/halvbra kvalitet" som ligger tettpakket i dyner, eller blir flyttet rundt, mistet i bakken osv..? :closedeyes:

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Brannbombene skal inn i husene til folk nå altså..

Problemet med det du har hørt om i media er vel helst at batteriene var for dårlig beskyttet på undersiden (mot veien). Etter at dette ble skikkelig fikset har det etter det jeg vet ikke vært noe problem lengre.

Det vil alltid være risiko, men som Andrull sier så er kina-greier en betydelig større risiko. Er egentlig mest overrasket over at dette ikke skaper flere problemer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...