Gå til innhold

Omtale av Max Payne 2: The Fall of Max Payne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste del av omtalen:

 

"Det er absolutt ingen tvil på denne siden av årtusenet om at Max Payne 2 er et forrykende, storslått og spektakulært skytespill. Å kalle det et skytespill er nesten en fornærmelse, da dette er hinsides det meste som er sett i sjangeren. Det er bare å innse det - du skylder deg selv å kjøpe en kopi av Max Payne 2."

 

Kunne ikke være mere enig, graffiken, historien +++ det mest sinnsyke spillet jeg har spilt siden Max Payne kom for to år siden. Og hvis julenissen er veldig snill i år så kommer det kanskje en 3. om et til to år... :woot:

Lenke til kommentar
Bra skrevet anmeldelse :yes: Hvordan trur dere Max Payne 2 vil være på min maskin(se signatur) med en oppløsning på 800x600,med avskrudd AA og AF og high eller medium grafikk detaljer?

Vel, jeg kjører det på min maskin i 1200x1024 med 4xAA og 8x AF.

 

 

 

 

 

Ellers synes jeg spillet er konge. Spiller ett brett i ny og ne bare for å kose meg med det. Har rundet det på letteste og medium. Er godt i gang med vanskeligste. :cool:

Lenke til kommentar

Åsmund.. ikke røp handlingen.

 

Bullettime 2.0 er det råeste jeg har vært borti i noen spill noengang. Kombinert med de utrolig råe dødsscenene i spillet der folkene faktisk blir liggende over ting og skifter retning ut i fra hvor du treffer, gjør dette til min største singleplayer spillopplevelse noengang. Max Payne 2 to er minst like bra som orginalen, og fortjener derfor 9'eren (eller 10'eren den kanskje skulle hatt?).

 

At spillet gjerne er litt kort bidrar vel til at det ikke blir for langtekkelig og ensformig. Det spørs om de kunne holdt histiorien gående så mye lengre, uten at de gjentok seg selv mer enn nødvendig. De brettene som er med er i det hele meget variert og underholdende, og meget godt scriptet.

Lenke til kommentar
jeg synes varigheten burde få minst 7- du skylder deg selv å spille det igjennom på dead on arrival for å få se en litt annen slutt  :woot:

Synes nå varigheten kunne kommet ned i 4 jeg. Om du ser opp mot spill som Half-life/CS så spiller folk på spillet 5 år etter at de ble sluppet! En rekke strategispill (Starcraft, Civilization spilla mfl) spiller også folk på veldig lenge. Max Payne 2 spiller du gjennom noen få ganger.

 

Når det gjelder forbedringer på Max Payne 2 så er det vel flere enn meg som irriterer seg litt over at du veldig ofte befinner deg i et rom med to åpne dører og en haug låste. De to åpne dørene er den du kom fra og den du må gå inn i. Du er mao aldri i tvil om hvor du skal gå. Det hadde ikke skada med litt større bevegelsesfrihet. Flere veier til målet er det noe som heter

 

Et annet minus med spillet er jo at det er helt linært. Første gang du spiller spillet er helt lik andre gang så det eneste du har å gjøre er egentlig å skyte. Du får aldri noen valgmuligheter selv om Max Payne må foreta mange valg i den situasjonen han er. Dette ville jo også forbedra kraftig på varigheten til spillet og det kunne blitt gjort helt uten å forvandle spillet til et adventure spill.

Lenke til kommentar

Har kommet til Ch2, fikk det i går. Synes det er brukbart, men en ting plager meg. Jeg får tendenser til sjakkbrettmotiv på personene. Det er ikke plagsomt, men det ser bare litt jalla ut.

 

Har følgende HW:

XP 2500+ @ 2,3GHz

512mb ddr-ram @ 460MHz

ATi R 9500 @ Pro med Omegadrivere (dette som ødelegger?)

Ellers mye uvesentlig, 19" Fujitsu Siemens LCD.skjerm

 

Spillet er likner 1'ern, men Max ser litt bedre ut, ikke så vanvittig bomsete.

Lenke til kommentar
Har kommet til Ch2, fikk det i går. Synes det er brukbart, men en ting plager meg. Jeg får tendenser til sjakkbrettmotiv på personene. Det er ikke plagsomt, men det ser bare litt jalla ut.

 

Har følgende HW:

XP 2500+ @ 2,3GHz

512mb ddr-ram @ 460MHz

ATi R 9500 @ Pro med Omegadrivere (dette som ødelegger?)

Ellers mye uvesentlig, 19" Fujitsu Siemens LCD.skjerm

 

Spillet er likner 1'ern, men Max ser litt bedre ut, ikke så vanvittig bomsete.

Høres ut som en grafikk-feil, ja. Sjekk at du har de nyeste driverne på kortet ditt, og det vanlige vaset skjermprodusenten ber deg sjekke.

Lenke til kommentar

Erling Ellingsen: Glimrende omtale! Den beste jeg har vært borti på veldig lenge! Den var rett og slett spennende å lese! Skrivestilen og spillets stemning kler hverandre som hånd i hanske. Det er slike som deg som gjør Gamer.no til Norges desidert beste spillside. Fortsett sånn, for sånn skal det gjøres! :woot:

 

PS: Max Payne 2 ser utrolig bra ut.

Lenke til kommentar

*kremt...*

 

Litt vel mange vakre ord i den omtalen kanskje?

 

Grafikk: I beste fall en marginal forbedring av grafikken fra eneren. Stadig like lite tiltalende, like lite fantasiløs og like lite variert. Teknisk ok, men pent? Langt i fra.

 

Historie: Vel, å si at gutta i Remedy har noen framtid innenfor forfatteryrket vil være å ta hardt i. Dialogen er tragisk. Historien stinker herfra til horisonten, simpel, uengasjerende og tåpelig harry. Dette er historien som i bokform ville blitt gitt bort gratis. "Gripende historie", Erling? Liksom.

 

Varighet: Det er mulig å tilgi kort varighet dersom opplevelsen underveis er suveren. Den første Max Payne ble kritisert for å være kort, så kommer toeren og er kortere med kliss likt innhold? I spilletid er Max Payne 2 kortere enn det mange andre spill blir tilgodesett med som expansion. Dette er på ingen måte verdt pengene!

 

Gameplay: Oooooo, her var det mye variasjon... Max løper og skyter, Max finner åpen dør. Repeat i seks timer. Big deal. Noen som vet om noe mer lineært spill? Undres på om ikke det var akkurat det samme som gikk for seg i eneren...

 

Jeez, dette er i beste fall et middelmådig spill som gjemmer seg bak litt kule klær. Få dere litt kritisk sans da gutter... ;)

 

(edit: et par skriveleif...)

Lenke til kommentar
Erling Ellingsen: Glimrende omtale! Den beste jeg har vært borti på veldig lenge! Den var rett og slett spennende å lese! Skrivestilen og spillets stemning kler hverandre som hånd i hanske. Det er slike som deg som gjør Gamer.no til Norges desidert beste spillside. Fortsett sånn, for sånn skal det gjøres! :woot:

Hjertelig takk for lovordene. Det var hyggelig å høre!

 

Mortenj: Du og jeg (og stortsett resten av dem samlede spillpressen) har svært forskjellige meninger om Max Payne 2.

Lenke til kommentar

Vel, det kan være enformig, kan. Men det glemmer man idet "matrix"effekten slår inn mens mann pumper en fyr så full av hagl at han "flyr", man reloader, fyren fortsatt i luften, man tømmer 1 til magasin i han før han lander....jeg mener herregud som jeg til tider får utløp for sadisten i meg med dette spillet!

Og at varigheten er kort....sjekk ut noen ac mods'a som er på vei.

Jeg gir grafikk : 8/10

lyd: 9/10

spillbarhet: 8/10

varighet : 7/10

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...