Gå til innhold

Mottar ikke alltid samtaler når min Alpha står i LTE-modus


magb

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått meg en Samsung Galaxy Alpha og opplever til tider at de som ringer meg ikke kommer igjennom når telefonen står i Lte/Wcdma/Gsm automatisk modus. Bytter jeg om til kun Wcdma/Gsm så har jeg ingen problemer. Har ingen problemer med å surfe på 4g nettet.

 

Noen som vet hvor feilen kan ligge? Kontaktet Telenor uten at jeg ble så mye klokere av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har fått meg en Samsung Galaxy Alpha og opplever til tider at de som ringer meg ikke kommer igjennom når telefonen står i Lte/Wcdma/Gsm automatisk modus. Bytter jeg om til kun Wcdma/Gsm så har jeg ingen problemer. Har ingen problemer med å surfe på 4g nettet.

 

Noen som vet hvor feilen kan ligge? Kontaktet Telenor uten at jeg ble så mye klokere av det.

 

Sett telefonen i LTE-only og se om problemet vedvarer.

Lenke til kommentar

Er ikke noe 4636 kode på Alpha.

Jeg har ogsåTelenor og samme problem med at telefonen ramler ut av nettet for innkommende varsling med 4G locked.Innkommende varsles at telefonen er skrudd av eller havner i talesvar.

LTE only er ikke mulig da tale skjer med wcdma. Telefonen skifter automatisk fra 4G til wcdma når innkommende anrop kommer.

Dette feiler i områder med svak/dårlig 3G dekning.

Jeg har hatt en sak med Telenor på dette hvor jeg også hat blitt til sendt nytt Sim men der innrømmes ikke noe feil.

På jobben har flere samme feil , så det er ikke relatert til type telefon (kun at det er 4G kapabel)

 

– 4G er data. Men, allerede fra i dag åpner vi for både tale og nettsurfing for alle med 4G-mobiltelefoner i Telenors nett. Det er gjort mulig ved å innføre en løsning som gir kundene våre tale på 3G, mens du surfer på Internett med mobiltelefonen i 4G-nettet. Når samtalen er ferdig går du automatisk tilbake til 4G-nettet og kan fortsette surfingen uten at datasesjonen er stoppet. Vi er først i Norge med denne løsningen, sier Telenor Norges administrerende direktør, Berit Svendsen.

http://www.telenor.com/no/media/pressemeldinger/2012/telenor-forst-i-norge-med-4g-for-mobilen/

Jeg mener at det er denne funksjonen som svikter i disse tilfellene.

Man kan også observere den svitsjingen på ikon (når innkommende funker).

Lenke til kommentar

Er ikke noe 4636 kode på Alpha.

Jeg har ogsåTelenor og samme problem med at telefonen ramler ut av nettet for innkommende varsling med 4G locked.Innkommende varsles at telefonen er skrudd av eller havner i talesvar.

LTE only er ikke mulig da tale skjer med wcdma. Telefonen skifter automatisk fra 4G til wcdma når innkommende anrop kommer.

Dette feiler i områder med svak/dårlig 3G dekning.

Jeg har hatt en sak med Telenor på dette hvor jeg også hat blitt til sendt nytt Sim men der innrømmes ikke noe feil.

På jobben har flere samme feil , så det er ikke relatert til type telefon (kun at det er 4G kapabel)

 

– 4G er data. Men, allerede fra i dag åpner vi for både tale og nettsurfing for alle med 4G-mobiltelefoner i Telenors nett. Det er gjort mulig ved å innføre en løsning som gir kundene våre tale på 3G, mens du surfer på Internett med mobiltelefonen i 4G-nettet. Når samtalen er ferdig går du automatisk tilbake til 4G-nettet og kan fortsette surfingen uten at datasesjonen er stoppet. Vi er først i Norge med denne løsningen, sier Telenor Norges administrerende direktør, Berit Svendsen.

http://www.telenor.com/no/media/pressemeldinger/2012/telenor-forst-i-norge-med-4g-for-mobilen/

Jeg mener at det er denne funksjonen som svikter i disse tilfellene.

Man kan også observere den svitsjingen på ikon (når innkommende funker).

 

 

Nå kommer vel VoLTE snart til Norge så da blir det nok bedre :)

Lenke til kommentar

Ja kanskje det ,

men frem til det er ting med Telenor og 3G/LTE i Oslo bare ræva.

Vi har mobilt bedrifts nett så jeg får ikke endret operatør og prøvd med de andre nettoperatører.

Kunder får ikke ringt meg og kollegaer og jeg vet ikke at folk ikke kommer frem føre etterpå.

Bruker nå kun GSM med WiFi og får firedobblet batteri tid som bonus.

(bor og jobber midt i Oslo forresten hvor det burde kunne forventes skikkelig kanal dekning på baser/backbone og god signql styrke , men det er så dårlig at jeg spyr)

Lenke til kommentar

Ja kanskje det ,

men frem til det er ting med Telenor og 3G/LTE i Oslo bare ræva.

Vi har mobilt bedrifts nett så jeg får ikke endret operatør og prøvd med de andre nettoperatører.

Kunder får ikke ringt meg og kollegaer og jeg vet ikke at folk ikke kommer frem føre etterpå.

Bruker nå kun GSM med WiFi og får firedobblet batteri tid som bonus.

(bor og jobber midt i Oslo forresten hvor det burde kunne forventes skikkelig kanal dekning på baser/backbone og god signql styrke , men det er så dårlig at jeg spyr)

 

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd disse problemene selv men.

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at jeg gikk ifra Samsung til HTC. Samsung er treg på å bytte imellom nettene.. merket det veldig godt når jeg kjørte fra Oslo og hjem til Østfold. Det morsomste var jo at man hadde data dekning hele veien. Noe man ikke hadde før. Men i sommer (etter at de(Telenor?) oppdaterte noe av utstyret sitt) så forsvant data dekningen på noen steder igjen... nå hjalp det ikke å skru av lte lengre heller.. Men folk har ingen problemer med å nå meg. Kan fint ringe ut også. Naboen bor skikkelig dårlig til og innimellom er det umulig å nå henne. Fordi telefonen hennes bytter i mellom nett hele tiden. Samsung s4 og LG g3.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer mens jeg er på kontoret og ikke i bevegelse overhodet.

4G telefonen ligger fremme urørt på skrivebordet og dette cs fallback til wcdma failer.

Det er kollegaer med iPhone som opplever samme utilgjengelighet , så jeg kjøper ikke helt den med bare samsung sin skyld greia. Og det skjer sporadisk , ikke hele tiden. Antagelig relatert til belastning på wcdma når det failer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...