Gå til innhold

Politiet vil henge ut fyllekjørere på Twitter i jula


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du merker det vel om du har 0,8 i promille og oppover, og skal kanskje mer til for å få det under "ble sjenket uten å legge merke til det". :ohmy: (og gjerne er det vel høyere, da du forbrenner litt etter hvert)

 

Og er du så beruset så er du spiller det vel kanskje ingen rolle overhode hvordan du oppnådde rusen. Kjøre burde du ikke gjort?

 

Litt verre blir det kanskje med 0,02 % hvor slikt fort kan skje uten at du merker så mye. Så her kan jeg godt se for meg at det kan være en sak ut av det. Men vet ikke om noen dommer hvor slikt har svingt i favør av siktede, altså med begrunnelse om at han har blitt sjenket?

 

Men igjen, kjenner i alle fall ikek til lovene i storbritannia. Og synes det var en god ide.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du merker det om du har 0,8 i promille og oppover. :ohmy: (og gjerne er det vel høyere, da du forbrenner litt etter hvert)

 

Og er du så beruset så er du spiller det vel ingen rolle overhode hvordan det skjedde?

 

Litt verre blir det kanskje med 0,02 % hvor slikt fort kan skje uten at du merker så mye. Så her kan jeg godt se for meg at det kan være en sak ut av det. Men vet ikke om noen dommer hvor slikt har svingt i favør av siktede, altså med begrunnelse om at han har blitt sjenket?

Her må nok skjenking defineres nærmere. Selvforskyldt rus gir ingen strafferabatt, men om noen f.eks. lurer en pille i glasset ditt – eller tvinger i deg alkohol – kan du i teorien bli frikjent for eventuelle lovbrudd som gjøres i påvirket tilstand.

 

Nå snakker jeg for øvrig om norsk lov.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Litt ot men har hørt det i media ganske mye i det siste "melder politiet på twitter"

 

Er det andre plasser de melder det samme som på twitter?

 

Hilsen en som ikke har twitter :-/

 

Du trenger ikke være bruker av Twitter for å følge det som blir lagt ut der. Det blir som enhver annen nettside sånn sett.

F.eks kan du følge Operasjonssentralen for hendelser i Oslo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"I Norge er grensen på 0,2 ?, som i praksis betyr at du ikke skal røre alkohol overhodet hvis du skal kjøre bil samme kveld."

 

Du kan fint ta deg 1-2 øl (0.33l) til julematen og ikke ha promille 3-4-5 timer etterpå. Dette har jeg sett "tester" på flere ganger og faktisk testet selv.

 

Det er dog ikke en "anbefaling/ unskyldning" fra min side som rettferdiggjører det. Skal man ta seg en pils til maten så får man ha en promilletester med seg for å være på den sikre siden :) Better safe than sorry (som igjen tilsier at man bare burde la helt vær :p )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...