Gå til innhold

På fredag kan du gjøre et skikkelig kupp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Visste du at vår Prisguide-tjeneste alltid har en oversikt over de beste tilbudene til enhver tid?"

 

Nei...? Det er flere butikker som ikke er med der, så dette er ren løgn.

De beste tilbudene på nettstedene prisguide har avtale med er noe annet.

 

Er et par år siden jeg gikk bort fra prisguide.no

Testet det igjen nå, savner at man ikke på forhånd kan luke bort alle treff på "ikke på lager".

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Si fra dersom noen gode tilbud da. Som regel når det er "tilbuds-kampanjer" på det største kjøpesenteret i Rogaland. På Kvadrat - Steen & Strøm.

 

Da er det ofte kjipt med tilbudsvarer å velge i. Som regel bare noe sånn lokkegreier på ting man ikke alltid vil ha. Med visse unntak seff.

 

Jeg får mindre og mindre respekt for handelsstanden jo flere slike skuffende nedturer. Nattåpent ditt og nattåpent datt. Bare tull og vas, som regel.

 

Man kan jo ikke akkurat regne med at samtlige butikker i et kjøpesenter er like ivrige på å promotere salg da. Forstår at de holder igjen også. Dyrt å leie lokaler, noen ganger må de jo ta igjen for dårlige sesonger også.

 

Men, som kunde mister man jo respekten, og får mindre og mindre lyst å møte opp på de store dagene de holder flere ganger i løpet av året.

 

Kanskje netthandel er mere min stil framover? :hmm:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lokal priskonkurranse varierer sikkert omkring i landet, men i flere byer er det mange ganger billigere å handle varen i butikk enn på nettet. Både Elkjøp, Lefdal og Expert har ofte lokale kampanjer annonsert kun i butikken eller i lokalavis. Jeg sjekker omtrent alltid pris på prissøkemotor og ser at butikkpris vinner, selv før frakt.

For over 10 år siden var nettbutikker "garantert billigst", men det er historie, slik er det ikke i dag. Minner også om at diverse tilbehør m.m. på Jula, Clas Ohlson og lignende er konkurransedyktig selv mot ebay !!

 

Mitt poeng: Prismotor gjør at en ikke betaler for mye, men det kan være enda mer å hente med å dra til butikkene eller se på nettsidene til de som ikke er med i prismotor.

 

I noen byer ligger elkjedene på rekke inntil hverandre på handleområde utenfor byen, da er det lite tiltak å gå 15-70 meter mellom hver inngangsdør :-) Det er jo ikke så ofte man skal ha nye større varer. Dessuten er det kjekt å slippe styr med å sende inn vare ved service, reklamasjon osv.

 

En liten Expert raritet. Jeg handlet en vare på nett med levering til butikk. Ved henting var varen på mer tilbud i butikken enn tilbudet på nett. Jeg måtte da hente ut varen jeg hadde betalt på nett, angre der og da, så tok de den i retur. De måtte sende den tilbake til hovedlageret og så bestille samme vare derfra på nytt, fordi jeg bestilte varen i butikken (de hadde den ikke inne). Det var jo sløsing av transport, mem, men...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...