Gå til innhold

Hvordan komme inn på windows uten passord? ikke lett for glemske eldre :)


Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle hjelpe onkelen min med å kjøpe pc, det ble en packard bell fra elkjøp til 2250kr på tilbud som så lovende ut! Helt til han kom hjem fra meg og skulle begynne og bruke den, han har jo nemlig glemt passordet!

Satt den opp for han og ga han passordet på en lapp som han har rotet bort og ikke husker han passordet heller, har prøvd alt mulig som kunne vært passordet han bruker på mail osv..

Det fulgte ikke med noe recovery cd eller noe, maskinen har ikke cd rom.

Er det noen her som vet hvordan jeg kan få hjelpet han med og få brukt den nye maskinen?

Det høres kanskje rart ut men dette er en maskin kjøpt på elkjøp med kvittering som jeg kan vise til hvis noen tror det gjelder en stjelt maskin.

Pc support er dyrt, kommer sikkert til å koste mere enn hva han betalte for maskinen :D

Veldig takknemlig hvis noen har noen triks jeg kan prøve ut for og få hjelpet han med maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Skulle hjelpe onkelen min med å kjøpe pc, det ble en packard bell fra elkjøp til 2250kr på tilbud som så lovende ut! Helt til han kom hjem fra meg og skulle begynne og bruke den, han har jo nemlig glemt passordet!

Satt den opp for han og ga han passordet på en lapp som han har rotet bort og ikke husker han passordet heller, har prøvd alt mulig som kunne vært passordet han bruker på mail osv..

Det fulgte ikke med noe recovery cd eller noe, maskinen har ikke cd rom.

Er det noen her som vet hvordan jeg kan få hjelpet han med og få brukt den nye maskinen?

Det høres kanskje rart ut men dette er en maskin kjøpt på elkjøp med kvittering som jeg kan vise til hvis noen tror det gjelder en stjelt maskin.

 

Pc support er dyrt, kommer sikkert til å koste mere enn hva han betalte for maskinen :D

Veldig takknemlig hvis noen har noen triks jeg kan prøve ut for og få hjelpet han med maskinen.

 

Vel denne metoden er enkel og grei men krever en windows dvd/usb enhet.

 

Boot opp fra en windows 7 dvd/usb å gå inn i "repair your computer" å velg command prompt.

 

Ta backup av sticky keys med kommandoen: copy c:\windows\system32\sethc.exe c:\

Kjør denne kommandoen for å skrive cmd over sticky keysene: copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

 

Start maskinen om på nytt å når du er ved login skjermen så trykker du "shift" 5 ganger som vil gi deg et forhøyet cmd vindu.

 

Så tar du bare å kjører denne kommandoen: net user brukerkonto nyttpassord (du ser vel hva du må endre på håper jeg)

 

Start maskinen på nytt å boot fra dvd/usb igjen, osv så kjører du kommandoen: copy c:\sethc.exe c:\windows\system32\sethc.exe

 

Når det er gjort så har du fått endret passord og alt er tilbake som før! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvis det er aktuelt å sette den til fabrikkinnstillinger, kan du trykke på F11 ved oppstart for å åpne Recovery Management.

 

Hei ja det gjør ikke noe, da skal jeg prøve det på den i morgen! Kun f11 også gjennopprette? Visste ikke at det gikk an uten å ha noe nytt å legge inn, :D Tusen takk prøver ut i morgen og sier i fra hvordan det gikk :)

 

Vet du forresten om man må ha internet for og fikse dette?

Han har ikke det skjønner du, men da kan han evnt ta den med til meg

Endret av raym123
Lenke til kommentar

 

Hei.

Skulle hjelpe onkelen min med å kjøpe pc, det ble en packard bell fra elkjøp til 2250kr på tilbud som så lovende ut! Helt til han kom hjem fra meg og skulle begynne og bruke den, han har jo nemlig glemt passordet!

Satt den opp for han og ga han passordet på en lapp som han har rotet bort og ikke husker han passordet heller, har prøvd alt mulig som kunne vært passordet han bruker på mail osv..

Det fulgte ikke med noe recovery cd eller noe, maskinen har ikke cd rom.

Er det noen her som vet hvordan jeg kan få hjelpet han med og få brukt den nye maskinen?

Det høres kanskje rart ut men dette er en maskin kjøpt på elkjøp med kvittering som jeg kan vise til hvis noen tror det gjelder en stjelt maskin.

 

Pc support er dyrt, kommer sikkert til å koste mere enn hva han betalte for maskinen :D

Veldig takknemlig hvis noen har noen triks jeg kan prøve ut for og få hjelpet han med maskinen.

 

Vel denne metoden er enkel og grei men krever en windows dvd/usb enhet.

 

Boot opp fra en windows 7 dvd/usb å gå inn i "repair your computer" å velg command prompt.

 

Ta backup av sticky keys med kommandoen: copy c:\windows\system32\sethc.exe c:\

Kjør denne kommandoen for å skrive cmd over sticky keysene: copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

 

Start maskinen om på nytt å når du er ved login skjermen så trykker du "shift" 5 ganger som vil gi deg et forhøyet cmd vindu.

 

Så tar du bare å kjører denne kommandoen: net user brukerkonto nyttpassord (du ser vel hva du må endre på håper jeg)

 

Start maskinen på nytt å boot fra dvd/usb igjen, osv så kjører du kommandoen: copy c:\sethc.exe c:\windows\system32\sethc.exe

 

Når det er gjort så har du fått endret passord og alt er tilbake som før! :thumbup:

 

Takk for tips! For og gjøre dette må han kjøpe windows 7 også en cd rom først da evnt få tak i windows 7 av noen også kjøpe cd rom.. Prøver tipset til dem andre først :) Hvis ikke så får han kjøpe seg en cd rom for og få fikset det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...