Gå til innhold

Beste Android-telefon til ca. 2-3000


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny Android-telefon. Vurderer sterkt Nexus 5, men er litt skeptisk med tanke på at arvtageren Nexus 6 antageligvis blir lansert før jul.

 

Noen som har tanker rundt Nexus 5, eller tips om gode alternativer i den prisklassen?

 

Edit: Jeg lader telefonen hver natt, så batteritid er ikke veldig kritisk. Men oppgradering til Android L er et stort pluss, også microSD muligheter (men ser mange produsenter går bort fra sistnevnte).

Endret av Filip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC One:

http://cdon.no/mobiltelefoni/htc/htc-one-golden-nordic-p25927756

 

Har denne selv, og er veldig godt fornøyd. Sterke sidene: Display, lyd, og ikke minst design. Den føles rett og slett dyr og fin i hånden. Litt bedre batteritid enn Nexus 5, men fortsatt ikke særlig imponerende. Denne vil også få Android L

 

LG G2:

http://www.netonnet.no/art/mobil/lg/telefoner/lg-g216gbblack/198824.6803/

 

Bedre batteritid enn både Nexus 5 og HTC One, samt veldig bra kamera. Stort sett bare skjerm, med små rammer rundt. Knappen er på baksiden, skal visst bare være en vanesak.

 

EDIT: Ryktene om 5.9" på Nexus 6 gjør at jeg personlig avskriver den med en eneste gang. 5" er min sweetspot, og alt over er uaktuelt for mine små stumpehender.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takk for tips. Jeg tror ikke Nexus 6 er et alternativ, da jeg tipper denne blir alt for dyr. HTC One og LG G2 ser definitivt ut som gode alternativer.

 

EDIT: Jeg kom over Xperia Z1, noen som har erfaringer med den? Virker som et like godt alternativ som de nevnt over:

http://geekaphone.com/compare/LG-Nexus-5-vs-Sony-Xperia-Z1

Endret av Filip
Lenke til kommentar

LG G2 er faktisk billigere, og er basert på samme platform som Nexus 5.

G2 har mye bedre batteri-tid og bedre kamera (både forran og bak)

 

Men om man vil ha oppdateringer uten å flashe dem selv via custom rom så er nok Nexusen mere safe.

Dog tror jeg ikke det vil komme så hyppige oppdateringer etter lanseringen av Android L (som G2 vistnok skal få ifølge lett googling)

 

Edit: G2 har og "ir-blaster" som fungerer på nesten alt av TV'er og andre ting. Dette mangler Nexus 5.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Nexus-modellene har alltid vært veldig lavt priset i forhold til spesifikasjonene. Typisk rundt halve prisen av andre telefoner med lik ytelse.

 

Helt sant når Nexus 5 var ny, men nå når den begynner å bli eldre ser jeg at du finner tilsvarende, og bedre telefoner til ca. samme pris.

 

Største fordelen jeg ser med Nexus 5 nå er, som flere nevner, at den vil ligge i forkant på oppdateringer.

 

LG G2 ligger på den laveste prisen noensinne nå ifølge prisjakt, så jeg lurer på om jeg går for den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...