Gå til innhold

Slik har startmenyen endret seg over årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du søker i det samme feltet i vista som i w7, men jeg savner classic mode i w7, hvorfor ta bort den?

Og hvorfor endre alt, ja, jeg vil ha alt helt likt hele tiden.

 

Men hvor vanskelig kan det være å bruke den gode gamle standard start menyen selv med touch?

Det kan ikke være så fryktelig vanskelig at det gjør noe så det at de tok den bort pga den ikke var touch vennlig kjøper jeg ikke.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ja, du søker i det samme feltet i vista som i w7, men jeg savner classic mode i w7, hvorfor ta bort den?

Og hvorfor endre alt, ja, jeg vil ha alt helt likt hele tiden.

 

Men hvor vanskelig kan det være å bruke den gode gamle standard start menyen selv med touch?

Det kan ikke være så fryktelig vanskelig at det gjør noe så det at de tok den bort pga den ikke var touch vennlig kjøper jeg ikke.

 

Det er helt forferdelig, og ja... Jeg har prøvd

 

Touch og Windows:

 

XP: Forferdelig

Vista: Forferdelig

W7: Begynner å bli noe

W8: Nå er det ganske greit

W8.1: Hakket bedre

W10: Nå snakker vi! :)

Lenke til kommentar

Har ikke brukt startmenyen siden Windows XP og savner den ikke. Fatter ikke hvorfor dette fortsatt er et tema.

 

Det som er "feil" med Win 8 for min del er apper som oppfører seg annerledes enn programmer. Dette blir heldigvis løst i Win 10 ser det ut til. Er ellers veldig godt fornøyd med Win 8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke brukt startmenyen siden Windows XP og savner den ikke. Fatter ikke hvorfor dette fortsatt er et tema.

 

Det som er "feil" med Win 8 for min del er apper som oppfører seg annerledes enn programmer. Dette blir heldigvis løst i Win 10 ser det ut til. Er ellers veldig godt fornøyd med Win 8.

 

Enig. Men det er fortsatt schizofrent.. Både "PC Settings" og Kontrollpanel f.eks., hvor enkelte ting bare kan endres i en av de, mens andre ting kan endres i begge.

Løser MS dette, begynner de å nærme seg.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt W8.1 (og 8) siden oppstarten, må jeg innrømme at Startmenyen ikke er noe jeg ønsker velkommen. Med smarttelefonene har vi endret vanene våre enormt og jeg synes det er mye raskere og mer brukervennlig å bruke startskjermen (Modern i W8.1) enn å bruke en bitteliten startmeny.

 

For øvrig leste jeg for veldig lenge siden (før W8 kom) at Microsoft hadde samlet brukerdata fra W7-brukerne og fant ut at "ingen" brukte startmenyen. Hvordan det kan være så mange som roper så høyt om den nå, skjønner ikke jeg ...

 

Etter et raskt Google-søk fant jeg ikke tallene, men jeg fant en litt gammel artikkel om hvorfor de valgte å fjerne den: http://www.pcpro.co.uk/news/enterprise/375550/why-microsoft-killed-the-windows-start-button

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...