Gå til innhold

Monstre invaderer nytt Settlers-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte Settlers 7 veldig godt faktisk. Synes det var veldig tro til orginalen, hele økonomi delen fra treet falt til huset sto på plass. Likte også trading og kriger sidene. Veldig settlers aktig. Eneste som jeg vet folk var forbannet på og som jeg må være enig i, da selv jeg som har kjøpt alt ofte opplevde problemer med copy protection som Ubisoft har på alle sine produkter.

Lenke til kommentar

Husker Originalen på Amiga veldig godt (da trenger man en del år på nakken), brukte mye tid på dette spillet. Det som altid var problemet var å få Satt opp flagg og setlers arbeidere\bærere riktig slik at det ikke bare ble surr med levering av varer etc.

Var artig å se på at kornet vokste, ble høstet, bært til møller, malt, bært til baker til de ble brød\mat for folket. Det samme gjaldt selvsagt for gruve drift osv også.

 

Mye av utfordringen var ofte som nevnt å få satt opp veier, flagg man leverte varene på på en effektiv måte. Også lurt om ikke avstanden var for stor fra feks jern gruven til smelteovnen ... Artig, men jeg tviler på at denne versjonen har mye tilfelles med første versjonen på Amiga :).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hmm. Kan det hende at det rett og slett er mulig å få tak i ressurser ved å prioritere å få opp heftige krigere som igjen kan spore opp og drepe monstre, for så å ta loot fra dem. Er det i så fall valgfritt eller blir det noe en MÅ gjøre for å komme seg noen vei? Det er jo veldig in i tiden med valgfrihet og sandkasse, så jeg tror kanskje mest på det første alternativet.

Lenke til kommentar

Skeptisk Settlers har alltid handlet om å ta ting med ro, og den vanlige krigingen har bare vært et nødvendig onde for å skape et live avbrekk. Å blande inn monstre og helter kan fort endre fokus til noe helt annet. Liker spesielt dårlig at de prøver å lage serien på ny. Hvorfor skrote det som funker og lage noe helt annet, og bare behodle navnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker Settlers-serien veldig godt. Min favoritt vil nok allti være Settlers 3, som var den første jeg kunne spille sammen med andre på hver vår maskin, i sjarmerende grafikk, lyddesign og musikk.

 

Lyden av trær i vinden, fugler og vann gir meg en god sommerfølelse, samme hvor forblåst og kaldt det skulle være ute.

 

Settlers 7 er nok den, etter Settlers 3, som har gitt meg mest godfølelse og "tilbake til roten".

 

Spent på hva dette nye er naturligvis, men skeptisk til monstre. Det var nettop det som gjorde at Settlers skilte seg ut, at det ikke var monstre og unaturlige ting man måtte stri med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilt alle Settlers fra orginale til settlers 7, jeg er fortsatt usikker på Kingdoms. Jeg er veldig skeptisk til Ubisoft, de har klart å ødelegge Heroes serien som er den største tragedien, Det siste anno spillet var helt greit, men manglet sjarmen til de tidligere anno spillene, Deus ex gjorde de en utrolig bra jobb med. Men selv om jeg likte Settlers 7 multiplayer så var det veldig simplifisert og for mye streamlinet i forhold til settlers 3 og 4 som er de beste settlers spillene imo.

Som generell regel er jeg skeptisk til alt Ubisoft setter kloa si i, de mangler rett og slett fokus og har for mange statsvitere/sosiologer ansatt i spill prosessen som er unødvending og som i Heroes 6 ødela en hel serie som hadde vært gullkorn fra heroes 1 til heroes 5.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Filmen og stilen var lovende, men så lenge det er Uplay involvert er det uaktuelt for meg. Har to-tre spill som bruker det, kun fått til å spille ett av dem. Dårlig forsøk på å få til det steam har klart fra ubisoft sin side. Så vidt jeg kan se og har hørt, henger de fortsatt igjen i å straffe og hindre ulovlig bruk framfor å belønne lovlig bruk. For min del må de gjøre veldig mye for at jeg skal vurdere spillene deres som aktuelle anskaffelser.

Lenke til kommentar

Vi burde ha en egen tråd for folk som hater UPlay. Gjerne i ytre Mongolia, så vi blir kvitt faenskapen fra forumet. UPlay, Origin og Steam er kommet for å bli, og de færreste har problemer med det. De som hater UPlay og Origin er også som regle hyklere som forguder Steam, til tross for at Steam ikke er et slag bedre.

Lenke til kommentar

Likte som nevnt Settlers 1 på Amiga veldig godt, man trengte som flere nevner ikke å stresse samt jeg likte elementene jeg nevner i min forrige post. Mitt spørsmål er nå om Settlers 3 kan sammenlignes med det originale? (flere nevner dette er bra), i så fall vurderer jeg å skaffe meg det.

 

Men nei, å putte inn monster etc som flere nevner her bidrar jo bare til at de blir 1 av mange, skulle tro de var mer tjent med å holde seg mer til oppskriften som gjorde dem populære. Forrøvrig mange spillprodusenter som brenner seg på å gå få langt vekk fra opprinnelig sukess oppskrift (i håp om å få enda flere kjøpere), som ofte resulterer i et annet type spill som ofte også er dårligere, mange eksempler på akkurat det (spesielt typiske PC spill som ønsker seg over på konsoll markedet).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...