Gå til innhold

Verdens raskeste sykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eta drives som sagt av ren muskelkraft; et komplisert girsystem gjør det mulig å oppnå den ekstreme hastigheten, selv om førerens muskelkraft kun tilsvarer 1 hestekraft

 

Fra wikipedia; When considering human-powered equipment, a healthy human can produce about 1.2 hp briefly (see orders of magnitude) and sustain about 0.1 hp indefinitely; trained athletes can manage up to about 2.5 hp briefly[16] and 0.3 hp for a period of several hours - http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower Står nederst i history of the unit avsnittet.

 

Så jeg lurer litt på hva som har skjedd i artikkelen, kan dere være så snille å utdype hva dere mener med at førerens kraft tilsvarer 1 HP.

 

Edit; Kanskje saken er at føreren bruker 1 HP i gjennomsnitt i forhold til hvor hardt han tråkker for å få den hastigheten og hvor lang tid det tar? Fint om dere kan ta med slike vitenskapelige/ matematiske fakta i slike artikkler. Vi leserne på TEK liker det vet dere :)

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De bruker garantert en topptrent elitesyklist og varigheten er sikkert så langt tid det tar å akselerere til rekord. Jeg vil tippe noen få minutter.

Forøvrig finnes det noe mer folkelige formede sykler med aerodynamisk chassi. Hadde jeg bare husket navnet på den nederlandske produsenten. Så vidt jeg husker kostet de fra ca 30 tusenlapper og så veldig flotte ut.

 

Redigert: Velomobiel Ups, de koster vist fra ca 6000 euro.

 

Her er en annen 1-off racing-sykkel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...