Gå til innhold

ANMELDELSE: Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh.... alt er bra bortsett fra at gåtene er for -lette-? (Greit nok det, selv om det ikke var akkurat det jeg forventet å høre. Gleder meg til neste Telltale-anmeldelse) Dermed trekkes 4 poeng og det ender på 6/10? Her må det ha vært gjennomført et karakterbytte mellom Watch Dogs, som høres ut som et 6/10-spill og dette som høres ut som et 8/10-spill.

 

Dessuten er det et soleklart 8/10-spill. Trist at den eneste anmeldelsen verdt å lese er Adventuregamers sin. Må innrømme at jeg hadde håpet på en Froholt-anmeldelse, som fremdeles (forhåpentligvis... ) setter pris på spill som faktisk har gameplay, når resten av anmelderne ute i den store verden har vært så usannsynlig usaklige i sine anmeldelser.

 

http://www.adventuregamers.com/articles/view/26429

 

Dette spillet kjemper om å være det nest beste spillet i serien med Under A Killing Moon. Pandora Directive er nok et hestehode foran. Spillet er akkurat i samme stil som vi husker fra tidligere, bortsett fra noen utrolig irriterende hidden object-gåter, som jeg brukte forferdelig lang tid på, og ikke er noe morsomme i det hele tatt.

 

Fans av serien, løp og kjøp, men det har vel folk allerede gjort. Utrolig bra kritkker fra spillere både på forum, Metacritic og Steam. Nykommere bør heller spille igjennom hele serien fra begynnelsen, om man kan tolerere dårlig grafikk og forferdelige kontroller i de første to spillene. Så bra er de at det virkelig er verdt det.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Jeg regnet ikke med at alle ville være enige, spesielt fans av serien vil nok rangere det høyere. Men det er ikke lett (eller i det hele tatt riktig?) å skulle gi tyngde til gjenkjennelsesglede og gamle minner. Har du spilt gjennom spillet? Må du ikke i så fall si deg enig i at det er av ganske ujevn kvalitet? Jeg elsker begynnelsen, men det er ikke like fornøyelig hele veien.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Tesla Effect er et spill jeg har gledet meg til i mange år. Det er definitivt moro for fansen, men er vrient å vurdere for en som ikke har kjent til serien i nesten 25 år. Faktisk var lærte jeg mine første engelske strofer fra Mean Streets da de snakket igjennom selveste PC-speakeren. På vid-phonen lærte jeg: "Sorry, can't help you" som var standard-frasen hver gang man spurte om et ukjent topic.

 

Forøvrig vil jeg tipse alle fans til å bidra på Tex Murphy wikien: http://texmurphy.wikia.com/

I forhold til de fleste andre spill-wikier er den pinlig dårlig oppdatert.

Lenke til kommentar

Det som betyr noe for meg i dette spiller er stemningen, historien og personene. Steam sier jeg brukte ca 12 timer på å fullføre, og jeg koste meg hele veien. Eneste partiet som var litt tregt var det ene Tesla instituttet (eller hva det nå het igjen). Det ble litt for langt, men noe av det var min egen feil da jeg ikke fant alt jeg trengte med en gang, og jeg glemte til tider at ting normalt er i nærheten av der du trenger dem, så det ble en del død tid hvor jeg lette på helt feil steder.

 

Grafikk og slik er ikke på topp, faktisk ganske langt unna, men det er bra nok, og er stort sett ikke noen hindring. Kun noen få ganger ikke noen av tingene man måtte flytte på gikk litt i ett med bakgrunnen, slik at det ble litt vanskelig å oppdage, men det er små pirk. Så er også spørsmålet hva kan man forvente av ett spill med ett lite budsjett? Ca $600 000 fra KS + noe egne penger er ikke veldig mye når det kommer til spill utvikling.

 

For meg er karakteren for lav, men karakterer burde vært avskaffet, da de ikke tilfører noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...