Gå til innhold

Radeon 9800XT klar for salg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem bryr seg om 9800XT, er jo 9600XT som blir den store nye "budsjettskongen" kan det virke som.

Enig!!!! jeg SKAL ha det kortet! tror det ikke er noe vits i 9800XT, siden det kortet der kommer trolig til å vær dyr frem til våren 2004. tror ikke prisen synker så veldig frem til da!!!! Gleder meg til Juletilbudene!! da skal det shoppes masse godsaker til datamaskinen. Har iallefall lyst på ASUS ATI Radeon 9600XT og mer RAM. så blir det da STUVILDT!! :wink:

 

Savner Nvidias store trøkk på ATI.. de har dabbet av for mye etter de begynte med brikkesett til hovedkort!

Lenke til kommentar

Det jeg har lest om disse kortene den siste uken lover ikke kjempebra for de som skal klokke. De fleste kortene viser seg å klokke dårlig ev en eller annen grunn. 9800Pro klokker i de fleste tillfeller bedre. Særlig er det ram som ikke er speielt villig. Dette er litt snodig, for så vidt jeg vet kommer disse kortene med 2.2ns ram som så absolutt burde klare mer enn de 360-380 som hittil ser ut til å være vanlig. Kan nesten virke som om ATI har gjort en liten bommert et sted.. muligens ved valg av komponenter.. men det blir litt for tidlig å si noe om. La oss krysse fingrene for at det kun er de første eksemplarene som er litt vrange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Blææ fattigfolket.... :p:lol: 9600XT ser bra ut det, men holder ikke til mine formål. Må ha 9800XT jeg skjønner du.. Dere forstår når Far Cry og STALKER og Doom3 kommer :D;)

 

+jeg driver med 3DSMax5 så 256mb ram på kortet er jo bare et DIGERT + :)

 

jaja, så lenge du er klar over at geforce fx 5900 ultra er mye bedre på 3dsmax5 så...

Lenke til kommentar
.. Dere forstår når Far Cry og STALKER og Doom3 kommer :D;)

 

Såvidt jeg vet så er anbefalt skjermkort på Far Cry GF4 TI kort (les gamer.no sniktitt på far cry), så et 9600XT bør holde i lange baner. Selv skal jeg ha et Asus 9800XT, koster et par hundrelapper mer enn connect3d, men så velger jeg å tro at det er bedre kvalitet på Asus kortet. Har alltid hatt Asus skjermkort og har alltid vært fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Det jeg har lest om disse kortene den siste uken lover ikke kjempebra for de som skal klokke. De fleste kortene viser seg å klokke dårlig ev en eller annen grunn.

Det er vel ikke så veldig rart når XT i prinsippet bare er en overklokket 9800Pro med bedre kjøling... :shrug:

Står at 9800XT er 5-10 prosent bedre en 9800Pro, noe som ganske nøyaktig tilsvarer det man kan oppnå ved å klokke 9800Pro. XT blir et skikkelig bomkjøp ser det ut på nåværende tidspunkt. Virker mer som et produkt som er laget kun for å lure intetanende kjøpere :(

Lenke til kommentar
Det jeg har lest om disse kortene den siste uken lover ikke kjempebra for de som skal klokke. De fleste kortene viser seg å klokke dårlig ev en eller annen grunn.

Det er vel ikke så veldig rart når XT i prinsippet bare er en overklokket 9800Pro med bedre kjøling... :shrug:

Står at 9800XT er 5-10 prosent bedre en 9800Pro, noe som ganske nøyaktig tilsvarer det man kan oppnå ved å klokke 9800Pro. XT blir et skikkelig bomkjøp ser det ut på nåværende tidspunkt. Virker mer som et produkt som er laget kun for å lure intetanende kjøpere :(

 

Her synes jeg du tar et skudd i blinde. Må nok være versjonen til de folka som klokker dårlig.. Er ikke uten grunn ATI legger med innebygde overklokkingsegenskaper til 9800XT. Og ThomasM ; FX5900 ekke noe bedre i 3DSmax5. Yter rau i spill synes jeg så 9800XT er et mye bedre kjøp. Taper jo ikke noe hvis : 9800XT koster 4500kr. Et Radeon 9800Pro med 128minne ligger på 3500 i snitt.

 

Raden 9800XT med 4500 - HL2 = 4000.

 

Samma pokker hva folk ANBEFALER i spill, vet like godt som meg at du må doble det du leser på coveret. Noen er dønn ærlige og skriver det du må ha men de fleste skriver hva du trenger for å oppnå 7-15 fps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det jeg har lest om disse kortene den siste uken lover ikke kjempebra for de som skal klokke. De fleste kortene viser seg å klokke dårlig ev en eller annen grunn.

Det er vel ikke så veldig rart når XT i prinsippet bare er en overklokket 9800Pro med bedre kjøling... :shrug:

Står at 9800XT er 5-10 prosent bedre en 9800Pro, noe som ganske nøyaktig tilsvarer det man kan oppnå ved å klokke 9800Pro. XT blir et skikkelig bomkjøp ser det ut på nåværende tidspunkt. Virker mer som et produkt som er laget kun for å lure intetanende kjøpere :(

 

Her synes jeg du tar et skudd i blinde. Må nok være versjonen til de folka som klokker dårlig.. Er ikke uten grunn ATI legger med innebygde overklokkingsegenskaper til 9800XT. Og ThomasM ; FX5900 ekke noe bedre i 3DSmax5. Yter rau i spill synes jeg så 9800XT er et mye bedre kjøp. Taper jo ikke noe hvis : 9800XT koster 4500kr. Et Radeon 9800Pro med 128minne ligger på 3500 i snitt.

 

Raden 9800XT med 4500 - HL2 = 4000.

 

Samma pokker hva folk ANBEFALER i spill, vet like godt som meg at du må doble det du leser på coveret. Noen er dønn ærlige og skriver det du må ha men de fleste skriver hva du trenger for å oppnå 7-15 fps.

 

nvidia og ati har sine svingninger når det gjelder litt andre typer jobbing..

når f.eks nvidia har god ytelse i et program, så har som oftest ati dårlig ytelse, slik går det hvor de bytter på god og dårlig ytelse i diverse programmer..

bare så du vet det, fx 5900 ultra kommer bedre ut i 3dsmax5, det har blitt testet :wink:

Lenke til kommentar

Ok ok :) Synes jeg hadde lest det et sted, men måtte forsvare ATI jeg.. :p Har hatt nVidia hele mitt liv, først nå skal jeg konvertere til ATI, men må gjøre et godt innkjøp også. 9800Pro virker også som et sinnsykt kort, men kjølinga & ytelsen på XT + HL2 virker fristende :) Venter som sagt bare på LITT prissynking så trykker jeg på ordreknappen på en heldig webshopp :)

 

BTW, er ASUS det beste valget ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Ok ok :) Synes jeg hadde lest det et sted, men måtte forsvare ATI jeg.. :p Har hatt nVidia hele mitt liv, først nå skal jeg konvertere til ATI, men må gjøre et godt innkjøp også. 9800Pro virker også som et sinnsykt kort, men kjølinga & ytelsen på XT + HL2 virker fristende :) Venter som sagt bare på LITT prissynking så trykker jeg på ordreknappen på en heldig webshopp :)

 

BTW, er ASUS det beste valget ?

 

asus er det beste valget ja :)

skal gå for asus 9600XT selv.

Lenke til kommentar

Her synes jeg du tar et skudd i blinde. Må nok være versjonen til de folka som klokker dårlig.. Er ikke uten grunn ATI legger med innebygde overklokkingsegenskaper til 9800XT. Og ThomasM ; FX5900 ekke noe bedre i 3DSmax5. Yter rau i spill synes jeg så 9800XT er et mye bedre kjøp. Taper jo ikke noe hvis : 9800XT koster 4500kr. Et Radeon 9800Pro med 128minne ligger på 3500 i snitt.

 

Raden 9800XT med 4500 - HL2 = 4000.

 

Ikke noe skudd i blinde nei, les artikkelen selv der står det 5-10%.

Har aldri sagt at FX5900 er noe bedre kjøp heller. FXserien er lite å regne med nå dessverre.

Grunnen til at ATI har lagt med Overklokking i driveren er vel mer trolig fordi de nå har innebygde temperaturmålere på kortet. Overklokkingen fungerer slik at dersom tempen stiger over anbefalte vedrier vil den automatisk klokkes ned igjen. ATI kunne like gjerne hatt offisiell klokking av resten av serien sin også dersom de bare hadde innebygde sensorer i dem også, men siden de ikke har dette har ikke ATI ryggen sin dekket.

De har ikke innført annet en "idiotsikker" klokking med XT.

Og hva "Raden 9800XT med 4500 - HL2 = 4000." angår:

såvidt jeg har fått med meg blir det ikke fullversjonen av HL2 som følger med XT(men det vet jeg seff ikke sikkert). Prisen kommer heller ikke til å ligge på 4500 ved lansering, den vil bli nærmere 5500(se feks. Komplett)Kanskje synker prisen til 4500-- før Valve og Vivendi har klart å få fingra ut av ræva, men uansett vil da også prisen på billigere kort ha sunket også. Så regnestykket vil mest sannsynelig ikke stemme.

Lenke til kommentar

Du bomma på endel der.. HL2 kommer i 3 versjoner :

 

Single player (medføler XT kortene)

Multi-player (kan kjøpes i butikken / Steam)

Full version (samme som over)

 

Så hvis du hørte et sted (the full version of HL2 is not included) vet du hva de mener nå.

 

Angående pris ANER jeg ikke hvor du har fått 5500 fra. Ligger NÅ på 4899 på databutikken.com. 4990 på komplett.no tror jeg... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...