Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router Problem


Anbefalte innlegg

For én uke siden fikk jeg tilgang til bredbåndsabonnementet mitt. Det er bare én-bruker-abonnement. Vil gjerne koble opp tre PCer, men det lar seg ikke gjøre. Fikk tips av en kamerat om router og selvfølgelig bestilte jeg en. Greit!

 

Koblet opp to PCer (PC1 med Windows 98 og PC2 med Windows XP) via routeren, men fikk bare den ene PC2 til å fungere. Det var den gang, det. Nå får jeg ikke koblet meg opp meg PC2, verken med eller uten router. PC1 fungerer uten router, men ikke med router. Hva gjør jeg feil? Kan feilen skyldes to forskjellige operativsystemer?

 

En bekjent hadde startproblemer med routeren, men nå har han tre PCer tilkoblet og alt fungerer som det skal. Han har også én-bruker-abonnement. I startfasen fant han ut at det er enn viss måte å koble alt sammen, i en meget viktig rekkefølge. Hva vil dette si? Stemmer det?

 

Tok kontakt med en tidligere sjef av meg og forespurte han om problemet. Han mente at jeg ikke kan koble opp sånn, siden jeg bare har én-bruker-abbonement. Kan dette stemme?

 

HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For én uke siden fikk jeg tilgang til bredbåndsabonnementet mitt. Det er bare én-bruker-abonnement. Vil gjerne koble opp tre PCer, men det lar seg ikke gjøre. Fikk tips av en kamerat om router og selvfølgelig bestilte jeg en. Greit!

 

Koblet opp to PCer (PC1 med Windows 98 og PC2 med Windows XP) via routeren, men fikk bare den ene PC2 til å fungere. Det var den gang, det. Nå får jeg ikke koblet meg opp meg PC2, verken med eller uten router. PC1 fungerer uten router, men ikke med router. Hva gjør jeg feil? Kan feilen skyldes to forskjellige operativsystemer?

 

En bekjent hadde startproblemer med routeren, men nå har han tre PCer tilkoblet og alt fungerer som det skal. Han har også én-bruker-abonnement. I startfasen fant han ut at det er enn viss måte å koble alt sammen, i en meget viktig rekkefølge. Hva vil dette si? Stemmer det?

 

Tok kontakt med en tidligere sjef av meg og forespurte han om problemet. Han mente at jeg ikke kan koble opp sånn, siden jeg bare har én-bruker-abbonement. Kan dette stemme?

 

HJELP!!

 

Hvilken router er det snakk om? :-?

Lenke til kommentar

En IS050p fungere fint den så lenge du logger på routeren ved å bruke ip 192.168.168.230 og ditt "password" .

 

Desverre så mangler vi noe informasjon slik at vi kan hjelpe deg videre men så lenge dine pc`r er satt opp til å motta ip automatisk så skal dette kjøre helt fint ....

Lenke til kommentar
Kan feilen skyldes to forskjellige operativsystemer?

Nei, det har ingen ting med forskjellige operativsystemer å gjøre. XP og Win98 går fint sammen. Faktisk bedre enn XP og Win2K, etter mine erfaringer.

 

.... I startfasen fant han ut at det er enn viss måte å koble alt sammen, i en meget viktig rekkefølge. Hva vil dette si? Stemmer det?

Rekkefølgen har ingen ting å si. Men å koble seg opp med XP maskinen først er å anbefale siden XP er litt enklere å jobbe med.

 

Tok kontakt med en tidligere sjef av meg og forespurte han om problemet. Han mente at jeg ikke kan koble opp sånn, siden jeg bare har én-bruker-abbonement. Kan dette stemme?

Dette stemmer ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...