Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

Heisann igjen. Det er godt å være tilbake på Diskusjonsforumet igjen etter ca ett års dvale :green: .

 

Så da tenker jeg at jeg kan starte med å opprette den første diskusjonstråden om Oppo Find 7a og Find 7 som akkurat er blitt annonsert tidligere i dag (19.03.2014). Disse 2 telefonene i følge meg lever opp til alle gode ryktene som var rundt om mobilene på nettet, så Oppo Find 7 med QHD skjerm blir mest sannsynligvis min neste mobiltelefon. Selv om jeg er en Samsung fan (ja er det enda :tease: ), så har jeg alikavel godt med å prøve noe annet / nytt.

Her er linken til Oppo's hjemmeside om Find 7a og Find 7: http://en.oppo.com/products/find7/

Oppo-Find-7a.jpg

 

OppoFind7.png

 

Spesifikasjonene er svært lovende på Find 7 (QHD versjonen) og er noe av det beste som er å få tak i dag.

 

Oppo Find 7a & Find 7* sine fordeler.

 

- *QHD (2560x1440 pixlers oppløsning) skjerm (538 PPI :omg: ). Dem som synes oppløsningen eller PPI'en er i høyeste laget kan jo få lov til å lese dette.

- *Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801 (Quad-core 2.5 GHz Krait 400).

- Adreno 330.

- *32 GB internminne.

- *3 GB RAM.

- 4k video opptak @ 30 fps & 1080p video opptak @ 60 fps.

- 5-megapixel frontkamera.

- Tar 50-megapixels bilder med "Super Zoom" multi-shot funksjonen.

- Sony IMX214 CMOS sensor (type 1/3.06 imaging module and a wide f/2.0 aperture). Dette kameraet tar meget gode bilder med denne sensoren.

- MicroSD slot som støtter MicroSDXC kort opp til 128 GB.

- USB-OTG.

- *3000 mAh batteri.

- 'Rapid Charge' teknologi som lader batteriet super raskt i fra 0 til 75% på 30 minutt.

- Stereo høyttalere.

- Oppo MaxxAudio sound enhancement.

- Skyline Notification (en blå LED linje neders på telefonen som blinker når du har fått en beskjed eller når noen har ringt deg osv).

- Meget pent design. Etter å ha sett designet på denne mobilen, så synes jeg denne ser MYE mere stilren og minimalistisk ut og har et mye mere moderne utsende enn det HTC One (M7 & M8) har.

- Chassis ut av høy kvalitet ('solid titanium-aluminum alloy frame').

- Utskiftbar bakdeksel.

- Bakdeksel i karbonfiber (Astro Black versjonen). Det er veldig få mobilprodusenter som har dette.

- Utskiftbar batteri. Med dette så kan Oppo Find 7a bruke Oppo Find 7 sitt 3000 mAh batteri.

- Prisen (Prisene er listet nederst i posten).

 

Dette er grunnene til at Oppo Find 7 mest sannsynligvis blir min neste mobil. Hadde den hatt samme ulempene som Oppo N1 hadde, altså ingen skiftbar batteri og ingen MicroSD slot bare for å ta noen eksempler, så tviler jeg på at Oppo Find 7 hadde blitt mitt neste kjøp.

 

Oppo Find 7a & Find 7 sine ulemper.

 

- IPS LCD skjerm. Super AMOLED brukere vil nok ha dette som en ulempe, men om du ikke er Super AMOLED bruker, så trenger ikke dette å være en ulempe for deg.

- Bluetooth v4.0 og ikke v4.1.

- 'MicroUSB v2.0' og ikke 'MicroUSB v3.0 (MHL 2)' som Samsung Galaxy Note 3 har.

- Lysstyrken bak touch-knappene i fronten er litt svake.

- Android 4.3. Mulig at Oppo Find 7 kommer med Android 4.4.2 når den blir sluppet ut.

- Den er litt stor i forhold til Samsung Galaxy Note 3 som har 0.2 tommer større skjerm.

- Ikke IPxx sertifisert som Galaxy S5 er. Men dette er nok ikke en ulempe for de fleste uansett.

- Ingen mulighet for trådløs lading.

 

At jeg bare kan finne 8 negative sider / ulemper med disse to telefonene er ganske utrolig i forhold til hvor mange negative sider / ulemper andre telefoner har.

 

Utenom det så er det kommet et bakdeksel i karbonfiber til Oppo Find 7a og Find 7 nå som gjør at telefonene får et mye bedre grep i handa og ser mye bedre ut. Dette er jo positivt for meg og mange andre som liker ting og tang med karbonfiber i seg.

 

Bilder av bakdekselet i karbonfiber (i en spoiler).

 

10390137_422590214548021_792911163156680

 

Find-7-Quad-HD-vs-Oppo-N1-1180899.jpg

 

Find-7-Quad-HD-vs-Oppo-N1-AA-1190194.jpg

 

Oppo-Find-7-Black-close-up-image-3.jpg

 

09_OppoFind7__35873276.jpg

 

Kamerabilder (i en spoiler).

 

Her er kamerabilder i 13-megapixels oppløsning.

 

(Trykk direkte på bildene for å åpne dem i en ny tab eller høyreklikk på bildene og velg 'åpne bildet i en ny tab' for å se bildene i full oppløsning).

building%26signs.jpg

 

building.jpg

 

buildings%26trees.jpg

 

shoppingmall.jpg

 

traininshoppingmall.jpg

 

lightninginshoppingmall.jpg

 

food.jpg

 

ce3O1v8J8VIGc.jpg

 

ceVCoMUKYbqSk.jpg

 

ceXtmopDLPZa.jpg

 

ce1wNBgRAcHY.jpg

 

ceb6o5x9O8nCs.jpg

 

ce5btj5vbyU6.jpg

 

cedwcwklxKx0A.jpg

 

ce9OPCApEjkU.jpg

 

ce9d5rXjpfWow.jpg

 

ceQeuCLwuJNX.jpg

 

ceOA1RWKlsoCY.jpg

 

Kamerabilder (i en spoiler).

 

Her er kamerabilder i 50-megapixels oppløsning.

 

(Trykk direkte på bildene for å åpne dem i en ny tab eller høyreklikk på bildene og velg 'åpne bildet i en ny tab' for å se bildene i full oppløsning).
gammelbil.jpg

 

 

building%2850mpix%29.jpg

 

traininshoppingmall%2850mpix%29.jpg

 

lightninginshoppingmall%2850mpix%29.jpg

 

cesj78V8tf7j6.jpg

 

cek3fu2Fvpb9o.jpg

 

cetC0fcJ8VAAE.jpg

 

ceBRXPgTu2bmA.jpg

 

cexVglDMDvaE.jpg

 

ceP1QXkRKhPic.jpg

 

cejMKc26hjC1g.jpg

 

cejIycJeKlxfc.jpg

 

ce0QsN3KTAORY.jpg

 

ce19qCIQ9iyXA.jpg

 

ce6v9uxazuY.jpg

 

YouTube videoer (i en spoiler).

 

Oppo Find 7a.

 

 

 

 

Oppo Find 7.

 

Videoer kommer snart..........

 

(P.S. Flere gode videoer vil bli lagt til av Oppo Find 7a & Find 7 etterhvert som flere videoer kommer ut)

 

Tester / Reviews (i en spoiler).

 

Oppo Find 7a.

 

Kommer snart.....

 

Oppo Find 7.

 

DinSide: Særdeles god telefon fra kineserne.

GSMArena: Dark Horse.

 

Priser (via OppoStyle.com).

 

- Oppo Find 7a: 399 euro (3358 kroner før MVA og 4198 kroner etter 25% Norsk MVA).

- Oppo Find 7: 479 euro (4031 kroner før MVA og 5039 kroner etter 25% Norsk MVA).

 

Så regn med at totalprisen på Oppo Find 7a vil ligge på rundt 4400 kroner i Norge og Oppo Find 7 vil ligge på rundt 5300 kroner etter alle avgifter i Norge som ikke er så ille.

 

Tilgjengelighet i Norge.

 

- Oppo Find 7a: Tilgjengelig. Utgitt i slutten av April 2014 (den kan bestilles via OppoStyle Europe nå).

- Oppo Find 7: Kommer snart. Slippes ut i midten av Juli 2014 (den kan forhåndsbestilles via OppoStyle Europe nå).

 

Du kan få dem kjøpt utenfor europa nå om du vil, men på grunn av at de amerikanske og kinesiske versjonene ikke har 800 og 1800 MHz LTE frekvensene (som vi i Norge bruker) som den europeiske versjonen har, så anbefaler jeg alle til å kjøpe telefonen i fra OppoStyle Europe eller i fra andre internettbutikker i europa.

 

Plasser hvor man kan kjøpe Oppo Find 7a & Find 7.

 

(Trykk på bildet for å komme til Oppo sin egen OppoStyle webshop i europa (England) hvor du kan kjøpe Oppo Find 7a og Oppo Find 7.)

bg_buy.jpg

 

Utenfor europa.

 

- Oppomart: http://www.oppomart.com/find-7.html
- Liaow: http://liaow.com/oppolist.php

 

Diskuter i vei.

Endret av Vindicator
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer nok på om det ikke blir QHD versjonen ja. Bare jeg vil savne en ting siden jeg vil gå fra Galaxy S1 å S2 er jo den fysiske knappen dem har. Bare det å ha følelsen av noe som klikker å gir litt etter greit å ha synnst jeg.

 

Bruker den jo til å gå til home screen ved ett trykk, så til recent apps er det vel ved å holde lenger.

Brukes også for å svare på innkommende samtaler, mens av knappen er for å legge på :green:

 

Liker veldig det notifiserings lyset i bunnen, kunne tenkt meg å sett en RGB led. Også kanskje litt breiere lys, som hadde blitt tynnere mot kanntene. Å det sisste måtte ha vært å ha høytaler vendt fremmover som på HTC One sin moddell. Får vel strekke fingrene så kanskje jeg greier å bruke denne da. Hihi

Lenke til kommentar

Den er så vidt brukbar, så lengter etter ny mobil. Har jo bestilt Z2, men om Oppo Find 7 kom i april så hadde jeg kanskje avbestilt den.

 

Ok, da skjønner jeg.

 

Dette står om Oppo Find 7 QHD versjonen på GSMArena sin side: Coming soon. Exp. release 2014, May. Og dette står om FHD versjonen: Available. Released 2014, March.

 

Det betyr at FHD versjonen kommer ut i disse dager.

Lenke til kommentar

Denne frister, veldig spent på når de faktisk blir tilgjengelig og tilbakemeldinger fra folk.

Er godt kjent med Oppo fra før og håper de bruker resurser på bugs og feilrettinger, som dukker opp underveis.

 

Jepp, denne frister. Eller det er faktisk noe som frister ekstremt mye når en telefon som dette får en hardbarket Samsung fan til å skifte side hehe. Men som sagt, så er det friheten til å kunne velge som er det gode her.

 

Oppo Find 7a FHD versjonen blir jo sluppet i disse dager, så regner med at Oppo får fikset en del bugs med OS'et sitt fremover til Oppo Find 7 QHD versjonen kommer ut i Mai-Juni :)

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Betale samsungpris for noe som er kinasnekret? Trokke det...

 

Jeg tror ikke du vet hvem Oppo egentlig er.

 

Dem er VELDIG kjent for en ting. Og hva dette er skal du få lov til å finne ut av selv :)

 

ja, de er kjent for blueray spillere! :p i know. Men å kjøpe android tlf fra produsenter som langt ifra har brei erfaring er bad business, synes nå hvertfall jeg. Hadde ikke forrige noen bugs? Jeg er lei av den der "håper de fikser ditt og håper de fikser datt"

 

Beklager hvis inlegget virker veldig negativt, men jeg stresser med fagprøve så hodet er litt lost :p

 

Uten tvil en råstilig telefon!

Lenke til kommentar

 

 

Betale samsungpris for noe som er kinasnekret? Trokke det...

 

Jeg tror ikke du vet hvem Oppo egentlig er.

 

Dem er VELDIG kjent for en ting. Og hva dette er skal du få lov til å finne ut av selv :)

 

ja, de er kjent for blueray spillere! :p i know. Men å kjøpe android tlf fra produsenter som langt ifra har brei erfaring er bad business, synes nå hvertfall jeg. Hadde ikke forrige noen bugs? Jeg er lei av den der "håper de fikser ditt og håper de fikser datt"

 

Beklager hvis inlegget virker veldig negativt, men jeg stresser med fagprøve så hodet er litt lost :p

 

Uten tvil en råstilig telefon!

 

 

Det Oppo er kjent for er å lage produkter ut av veldig høy kvalitet, så Find 7 havner jo innenfor det samme der.

 

Selv om Oppo er ganske ny innenfor Android verdenen så har dem fortsatt gjort leksen sin (for det meste) før dem kom ut med telefonene sine. Så dem er jo blant de bedre produsentene som lager Android telefoner nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...