Gå til innhold

dagbok kapittel 6


teddy1

Anbefalte innlegg

Dagbok kapittel 6 home.

18.januar2014
23:50
Vel hjemme i dag. Lever litt i min egen verden for å ordne en del ting. God kveld.

19.januar2014

20.januar2014
07:15
Jaha, hva skal man si..

07:17
Sitter på do, men ikke i hjembyen min. Jeg har vel forsåvidt vært forberedt på en slik vending.

10:06
Skulle så ønske ting kunne ordne seg av seg selv. Jeg er så sliten og har det så vondt. Sitter på bussen ut av fylket og landsdelen til hjembyen min, for jeg klarer ikke mer av det. Hvorfor skal andre tru de vet når jeg føler meg trygg og ikke? Jeg sier jeg ikke liker meg i leiligheten og ønska psyk som overgang, så hvorfor ender jeg opp i leiligheten alene da? Da gadd jeg ikke være i området lenger. Gikk først til byen som heter Skjelsvik, og tok bussen derfra langs E18, for folk forstår meg ikke på østlandet.
Nå hører jeg på Yesterday av The Beatles.

10:11
Jeg ber om at ting kan ordne seg. Kjære Gud. Nå er det vel snart min tur til å ha det bra.

10:20
Det er kjølig ute merker jeg, når de lukker opp dørene på stoppested med bussen.

10:24
Eneste bagasje jeg tok med er den
nye mobilen jeg kjøpte i forgårs og
den nye lommeboka som jeg også
kjøpte i forgårs. Men betaler bare
med kontanter for folk sporer meg
opp hele tida, men jeg vil heller
betale maten min og bussturer i fred.

10:27
Hvor finner jeg de virkelige mennesker hen?
- han presten er jo en jeg vil kalle virkelig menneske. Pratet med han i går, og jeg kan hjelpe til i miljøene i misjonskirka der, men så er det jo begrensende hva han kan gjøre i min situasjon når jeg ikke har kjent han så lenge. Men det han har gjort har jo vært veldig støttende.
Jeg har også vært innom gamlejobben, var innom på lørdag etter jeg hadde kjøpt telefonen. Var hyggelig å hilse på de. Jeg var jo innom med kameraten min der for å handle mat, så jeg lata som ingen ting da jeg la frem varene da jeg skulle betale. Men så kjente hun meg igjen etterhvert. De spurte om det gikk bra og jeg sa at jeg vet egentlig ikke. Vanskelig å vite hvordan jeg skal besvare det nå. Livet mitt er jo helt meningsløst. Men var hyggelig å hilse på 3 av de tidligere kollegaene. Hilste også på en av de faste kundene som jeg har prata mye med før.
Nå sitter jeg på do i bussen forresten. Iblant har man do på rommet, og iblant er det do på bussen.

10:41
Nå er jeg i Grimstad med bussen, tilbake her jeg var i fjor etter å ha gått hele natten fra Kristiansand.
Det var ikke så lett å tørke seg på do på buss når bussen kjører på snø, spesielt ikke når man er så sliten som meg.

10:45
Bussen kjører på snø og is
men bussjåføren får oss frem
på trygt vis
det er skyet og kaldt
savner hjem, savner alt
men jeg trenger en tur
for å samle tanker
er jeg ikke lur
som å sikre taket på et hus
med ekstra murstein og planker.

Livet farer fort forbi
noen har det godt
- mens jeg får stort sett svi.

Leter etter fred i livet
og et sted å gå
hvorfor ikke bygge enn å rive
la i det minste grunnmuren stå.

11:00
Hvor mange aleneturer har jeg dratt på nå? Denne gangen er det mer trist enn det er spennende. Hvorfor kan jeg ikke bare dø først som sist? Hver gang jeg prøver å si til folk hvor sliten jeg er inni meg tror folk jeg sier det bare for å skulle få sympati og at de trur jeg ikke mener det.

11:04
Nå er bussen snart fremme i min andre hjemby.

11:07
Livet mitt er så voooondt!

11:12
Tenk dere nå når jeg bare forsvinner igjen, jeg blir så lei meg av å tenke på hvorfor er det ingen som spør hverandre:
"Hvem har såret Daniel nå?"
-straks jeg forsvinner avsted så er det nok en gang om å gjøre å henge ut meg, er det vel, det er forøvrig så veldig kjønnsdiskriminerende, for er det fordi jeg er gutt at folk ikke tror jeg kan bli såra av venner eller av samfunnet generelt? Følelseslivet mitt råtner innenifra, blir bare verkebyller igjen inni meg.

11:26
Merker med en gang jeg føler meg mye mer trygg når jeg trasker rundt her i byen enn i hjembyen min.

11:34
Spør folk på veien om adressen dit jeg skal møte en venn, 3 stykker har hjulpet meg til nå :)

11:41
De naboene jeg har vært i konflikt med en stund må jo forstå at det er ubehagelig for meg å sove alene i leiligheten min nå. De naboene er innbilske nok til å tru de er snille mennesker. Dessuten er de alltid to mens jeg er alene når jeg er alene.

11:47
De er vel dessuten sosiopater, som det heter, iallfall inntil de skjønner en dritt.

11:48
Terningkast 1 for hvordan de behandler meg som et medmenneske.

11:53
Neste kapittel skal hete Friend, fordi jeg skal besøke en venn. Leter etter riktig gate. Straks fremme hos han.

11:57
Hører på triste melodier på øreklokker mens jeg går.

11:59
Børsta på et skilt som var snødd på for å se om det var gatenavnet jeg kikket etter. Det var det. Da er jeg straks fremme. Har tatt med mat som han spurte om. Han sa jeg kunne sove på sofaen hans, og at han satte pris på besøk da jeg skrev meldinger med han i natt.

12:03
Her er det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Del 7: Friend

 

23:15

Jeg tror jeg kjenner meg igjen. Jeg tror dette er gamle hovedveien. Jeg er på vei mot Grimstad til fots igjen, og denne gangen tror jeg at jeg går helt til Arendal minst for jeg har ikke noe jeg skal rekke. Greide riste meg løs fra samfunnet etter en strek i regninga. Men det var nok til det beste. For meg. Jeg er i Vennesla.

 

23:31

Sykkelstien som gikk langs veien istad skiftet retning vekk fra veien og nå er jeg plutselig langt ut på bondelandet. 1,5 til 2 meter høye brøytehauger med snø overalt. Men jeg holder varmen. Har jo ikke bagasje for uten et par små poser. Men klarer meg bra. Fikk god varme hos kameraten min istad og sov jo litt på dagtid i dag.

 

23:35

Nå hører jeg på yesterday igjen.

- for et døgn siden satt jeg med en kamerat i leiligheten min i hjembyen min. I går kveld.

 

23:37

Lurer på om dette er en blindvei. Har gått en stund innover her nå.

 

23:43

Nå er jeg tilbake langs veien igjen :) det står pil at det er 11 kilometer tilbake til den byen jeg har gått ifra, det tyder på at jeg går i riktig retning. Tjo hei! Her går jeg! Men veien istad var litt nifs, som det var bare fjellene og meg og var nesten redd for å gå meg bort så jeg måtte spurt noen om veien videre, men dette går jo helt fint :)

 

23:45

Hører på yesterday fremdeles.

 

23:53

Jeg må nok gå ganske mye for å kunne føle meg sliten, for hvis jeg sammenligner med det mentale så tror jeg at jeg må gå rundt jorda 4 ganger minst dersom jeg skulle prøve å bli like fysisk sliten som jeg er mentalt sliten nå.

- derfor er det godt å gå, så utjevnes forskjellene litt.

 

21.01.14

00:01

Håper det går bra med henne. Uansett om hun liker meg lenger eller ikke så tror jeg hun er lei seg for at ting har blitt som det har blitt. Jeg skylder ikke på hende for noe, men er så trist når ting utvikler seg som dette. Håper hun har det greit.

 

00:20

En bil stoppet ved meg mens jeg gikk langs veien. Han spurte om jeg ville sitte på. Så satt jeg på et lite stykke mens jeg snakket med han. Dette er ikke gamle hovedveien, men den går nordover iallfall. Det er 35 kilometer til Evje sa han, så jeg går dit. Jeg sa til han at det var noe som har slått meg litt ut at jeg trengte litt tid å tenke. Han var hyggelig. Nå går jeg videre igjen.

 

00:29

43 kilometer er det til Evje ifølge skiltene. Det er bra. Liker å gå om natten jeg.

 

00:51

Bare for å opplyse til alle som har fordommer: jeg går ikke nordover for å komme til hjembyen igjen. Men kanskje for å ta bussen videre derfra fra Evje mot en annen by eller gå mot en annen by. Men det vil jeg ikke si hva jeg tenker om her, fordi nå kan jeg nesten tenke om jeg er usikker om jeg kan stole på deg, kjære dagbok, for nå ligger for eksempel de 204 første sidene av boken min synlig i leiligheten min, og folk kommer til å låse seg inn å lese den. Men det er jo ikke din skyld at informasjonen lekker, kjære dagbok, men likevel er det nok greit jeg holder hemmelig mine tanker om hvor jeg skal. Jeg hører iallfall på låten til The Beatles igjen som heter: I'll follow the sun.

 

01:25

Hvor er alle menneskene hen? Det her er ikke mennesker, det er bare monster. Jorda er full av monster sammen med meg som bare prøver å være snill.

 

01:38

Slår av musikken litt nå for nå har jeg hørt så lenge.

Her er det ganske mørkt. Ingen hus og ingen lys langs veien. Men solen står vel snart opp. Det blåser kjølig. Jeg går og går.

 

01:45

Slår av mobilen for å spare strøm. Det er 68% strøm igjen. Den andre reserveteleonen er allerede slått av for lengesiden. Denne har sim-kortet vært låst på siden i forgårs. Jeg skriver dagbok på Notater på mobilen hvis jeg ikke sa det tidligere. See ya.

 

03:38

Nå dukker vist lys stolpene opp igjen! Har gått i mørket i flere timer. Her er det plutselig mer hus. Istad hadde jeg en fin liten lunsj da jeg spiste mat jeg hadde i den ene posen: 3 småe hamburgere uten kjøtt og fanta lemon, som var delvis frysi, men det var kjempegodt, og jeg holder jo varmen når jeg går selv om maten var kald.

 

03:43

Får kanskje se etter hotell snart :)

 

04:05

Her er en dagligvarebutikk som åpner klokka 8, altså om ca. 4 timer. Men hvor finner jeg et hotell?

 

04:15

Skilta er som skraplodd når jeg skraper vekk snø for å se hva det står. Her fant jeg skilt hvor det står at det er 25 kilometer til Evje, så tror jeg blir på det området jeg er nå.

 

04:33

Nå var det jommen kaldt. Skal eg frøse ihel?

 

04:39

Har gått et stykke tilbake igjen. Tror vel kanskje jeg bare får vente til 8 når butikken åpner.

 

04:56

Fant et sted å sitte. Sliten nå.

 

04:58

Bena gjør så vondt i lårene.

 

10:05

En mann gikk bort til meg istad da jeg prøvde å finne varme under hetta på jakka, han lurte på om det gikk bra med meg, og jeg var litt svimmel nesten fordi jeg var i halvsøvnet samtidig som det hadde vært kaldt så lenge. Dette var omkring kvart over 6, og han sa bensinstasjonen jeg satt ved åpnet klokka 7, og så dro han videre. Og nå har jeg vært tre timers tid på bensinstasjonen og samlet meg litt og fått i meg varmen med blant annet to kopper kakao. Kjøpte nettop et nytt mobildeksel med delfiner og fisker i 3D som kostet 99, og nå tenker jeg innom dagligvarebutikken for blant annet å kjøpe sokker, siden de jeg har på er så våte, før jeg setter meg på bussen til: Evje(:

Har fått ladet mobilen til 98% :) Sendte også et par sms istad. Det blir det siste noen hører fra meg på noen dager, kanskje.

 

11:24

Det flagges på halv stang, er det lokalt eller nasjonalt? Jeg ser jo ikke nyheter på tv, hvis det er nasjonalt så ser jeg det vel i avisen i morgen, eller på tv på rommet i kveld på hotell. Nå står jeg og venter på bussen til Evje. Den skal være her 5 over halv 12.

 

11:30

Vennene mine er jo støttende, men de sender meg tekst meldinger fremfor å gi meg en trøstende klem eller spørre meg: "hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg?".

 

11:42

Det er så fint her. Jeg begynte gråte litt på bussen nettop. Såå fin stemning her samtidig som livet mitt er så trist.

Ber for alle jeg kjenner i hjembyen min og byene rundt.

 

11:55

Der var bussen rett ved å kræsje eller kjøre av veien. Den måtte bråbremse fordi bilen forran plutselig bråbremset, på grunn av glatta eller slik. Posen min med matvarer raste ut over midtgangen i bussen og klementinene trillet avsted, men jeg skyndet meg å plukke det opp. Og bussen kjørte igjen uten at noen sa noe. Nå er jeg i Evje, bussen stopper vel hvert øyeblikk her.

Lenke til kommentar

Del 8: Evje A

 

12:08

Da er jeg fremme.

 

12:30

Må få meg sovepose og en form for telt. Må tenke på at hver natt jeg ikke sover på hotell sparer jeg minst 500 kroner i tillegg til at jeg ikke oppgir personopplysninger sånn at folk ikke kan søke opp hvor jeg er. Det er rigtignok kaldt ute, men jeg er jo en gammel speider. Har lyst til å bli i denne byen noen dager.

Eller mer.

 

12:59

Vet ikke om jeg gidder skrive mer dagbok engang. Jeg kan jo bare glemme alt i hjembyen min og leve livet her.

Dagbok slutt.

Lenke til kommentar

Jeg kan si det er gøy skrive dagbok for man husker turer osv mye bedre når man mange år etter leser dagboken. Men dagbøker er vanligvis kjedelige for andre å lese. Dagbøker vekker jo verken minner eller erfaringer hos andre så det er noe mere personlig som man egentlig ikke burde legge ut heller.
Så bare å fortsette skrive dagbok når du drar på ferie osv, men muligens ikke legge ut, siden det kjeder som regel folk og det er ikke motiverende fortsette med dagbøker når man får "kjedelige" komentarer.

Som sagt er det kjedelig for andre, men betydningsfullt for en selv.
:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chapter 5


Title: and dreams



Universe is bright and special, you have to


think: "is it just a dream or a dream within


a dream?", can our part of the world and


the universe be peaceful like happy tears?


You believe in Peace? I do. For sure. Peace is


good for the heart. To make peace in the


world you first have to make peace in your


heart. This is rule number one. Meaning


of life is love and dreams. This is chapter


number 5 of my diary and is about making


dreams a reality, and this chapter is


in english. They did not locket me out


with the key yesterday as they promised


me before.


When I go home one day I would share


time with as few friends as possible because


I want to work with my projects, so that


friends comes in second place of my priority


of time. I don't trust people anymore, the


only man I trust in is myself. It's sad, but


true. All I got is me and my dreams.


All I got is me. And dreams.


This is Day1 go chapter 5, and time is 11:38 in


the morning. Time for lunsj. Have a good day.



12:33


All I trust is me and my dreams.



12:36


It is like a universe with only me in it, and


all my hobbies I do all by myself. All by


myself, forever. With hobbies, like websites and


composing music. Forever. Alone. In my heart.


Site 201



12:44


Hobbies for peace, to make peace in my heart.



12:59


I took a good shower in the morning and now


I am listening to good music and looking out the


window at the good snow.



13:45


Opposite of peace is ignorance.



13:48


You don't easily get peace in your heart when


everybody ignores you for fun.



13:51


Opposite of fun is lonelynes.



13:54


I pray for tomorrow. I know it would be a


emotional day. Peace and light and love for


tomorrow. Let it be a good day.



14:03


I'm danceing with dreams on my mind.



14:19


I have been kept like a secret prisoner here north


on the globe for month and for month. Why? What is


the reason? I broke a window in anger when


they would not give me my phones back, and now


I have been putted here and ignored for


no reason. Maby they execute me tomorrow…. Whatever.


Site 202



14:27


If they let me out of prison one day I will


leave the society and go to "behind the scenes"


and work for the good. That is my new hobby. I


love my new hobby! Me and my hobby. Me and


my hobby is all I need. And also positive thoughts


of the future. It is good.



14:58


I know where I should put this chapter of my


diorybook when I hopefully go home one day


in the future.



15:51


Other prisoner said that I am like a dad to


them.



16:43


I am taking all my things and put it in boxes


and also I am cleaning my prisoncell, because


many I go home tomorrow, but I don't know if


it is true because I have been lied to so


many times when police said I can go home but


then it turns out to be a lie everytime.



17:57


It litterally hurts at my heart, I don't know why,


it's hurting in my body same place as heart is, I


hope it's getting OK. But it hurts at my heart.



19:03


I love snow, it is so much snow now, I can


see from my window. I will play in the snow tomorrow.


Site 203



20:37


We ate good food. The other prisoners said that


they would miss me.



21:01


I will miss this place <3


I will miss the nice people here <3



21:02


Some of them are starpeople. At least 3 of them.



23:01


Tomorrow everything can happend. Everything. Hopefully


good. I believe in God. I pray for tomorrow. Let


it be a good day. Amen.



Day2


09:36


So much snow today, so much snow outside. I want


to play in the snow!



10:45


Partymusic! Preparing to go home. Good day so far.



10:49


Taking a shower soon. Almost ready to go!


Endret av teddy1
Lenke til kommentar

Del 9: nytt kapittel

23.01.14

00:00

Nå begynte nettopp ny dag og jeg bestemte meg for å begynne nytt kapittel. Og jeg slutter tendensen med å skrive nettop feil med 1 p istedenfor 2 p-er, altså nettopp, fordi jeg fant ut ganske tidlig i dagboken at jeg skrev feil og at jeg bruker jo egentlig det ordet ganske mye, nettopp, så jeg tenkte at hvis jeg skriver feil bevisst hele tiden så kanskje jeg kunne ha innvirkning på det norske språk hvis boken blir berømt en dag eller to, men nå vil jeg begynne skrive riktig nettopp igjen, nettopp. Straks i hjembyen min, har gått fra skjelsvik igjen, det er et lite stykke. Tjo hei.

 

00:13

Hvorfor er mann dobbeltkonsonant mens han er det ikke? Det er jo bare ulik forbokstav ellers så uttales det jo likt. Hvorfor sier man ikke hann og hunn og man og damenn, hehe.

 

00:17

Det er vel fordi man er opptatt og hann ser rart ut, hehe. Rar setning, men vi prøver.

 

00:26

Uff, nå kom jeg på at hvis det skulle ende bra en dag med alt sammen og hele verden så er bokeventyret liksom over, denne verden som har vart siden 19.november i fjor, det er over 2 måneder nå med eventyrlige reise i fengselet og på tur nå etterpå i de siste dagene, en tur jeg har fantasert lenge og langt om, og mange ting ble jo som jeg har sett for meg også. Fikk melding fra jobben sist morgen og det virker som jeg kan fortsette der så kanskje jeg har to jobber, hu hei :)

 

15:12

Er på kjøpesenter i hjembyen min. Venter på ei venninne. Sov bra i natt, føler meg i god form fysisk og psykisk forsåvidt. Men håper jeg kan få et vennenettverk jeg kan stole på, det er så mye slalåm mellom venner, jeg ønsker liksom finne de trygge trygge jeg kan forholde meg mest til som aldri sier liksom: "nei nå har jeg bestemt at du er ute av dansen, sånn er det bare, du er ute fra banen, tiden tid er over i vennskapet med meg, ha fint livet."

 

24.01.14

10:33

Rengjør leiligheten min nå, med rydding og tøyvask og støvtørking og slikt. Tar en tur på butikken etterpå. Må få meg en red bull og slikt.

En kamerat sov her i natt, det setter jeg veldig pris på.

 

17:41

Nå fikk jeg hentet fram et par av innleggene fra avisene fra mens jeg var i fengselsoppholdet og tok bilde av dem og la det på nett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...