Gå til innhold

– Vi lager ikke spill for barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overraskende å høre en så fiendtlig og generaliserende fra et så stort firma :)

 

Uansett, hvorfor er Nintendo sin hardware forbeholdt barnespill? Det er vel overvekten av familievennlige spill som gjør at Nintendo har fått den posisjonen. De har liksom ikke byttet ut kontrollene med en tåtesmokk eller ei skrangle.

 

Det hadde gitt mer mening om de hadde sagt:

"Wii U selger dårlig og vi anser det som et tapsprosjekt å lage ports for denne maskinen".

Det hadde jo vært fair enough.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen ting som kan være verdt å reflektere over:

 

1. Selv om de ikke lager spill til barn, er det fortsatt ingen grunn til å ikke gi ut spillene på Wii U. Wii U er ikke eksklusivt rettet mot barn.

 

2. Om ingen fokuserer på et spillmarked rettet mot barn kan det kanskje være å skyte seg selv litt i foten. Det å fokusere på barn vil nok gjøre dem mer mottagelige når de blir voksne.

 

3. Gode spill er gode spill uansett om det er rettet mot barn eller ikke. Svært mange av mine favorittspill har nokså lav aldersgrense. Og tror ikke jeg kan komme på mange favoritter fra EA.

Endret av Tamarin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har dere lest utsagnet? Ingen har sagt hardwaren begrenset seg til barn, eller noe om hva Wii U var rettet mot. Utsagnet var at Wii U BLE en plattform for barn.

 

AtW

 

Folk er ikke enige om kilden i det utsagnet.

 

Jeg vil påstå at utgivere som velger å ikke gi spillene sine på en plattform fordi målgruppen for plattformen ikke inneholder målgruppen for spillene, er med på å sørge for akkurat dette. De er ikke alene om dette, men er samtidig med på å underbygge sitt eget argument, samtidig finnes det andre grunner til å ikke gi ut spill på en plattform.

Lenke til kommentar

 

Har dere lest utsagnet? Ingen har sagt hardwaren begrenset seg til barn, eller noe om hva Wii U var rettet mot. Utsagnet var at Wii U BLE en plattform for barn.

 

AtW

Folk er ikke enige om kilden i det utsagnet.

 

Jeg vil påstå at utgivere som velger å ikke gi spillene sine på en plattform fordi målgruppen for plattformen ikke inneholder målgruppen for spillene, er med på å sørge for akkurat dette. De er ikke alene om dette, men er samtidig med på å underbygge sitt eget argument, samtidig finnes det andre grunner til å ikke gi ut spill på en plattform.

 

 

Da får de si det da, ikke kritisere kilden for ting som kilden ikke da.

 

AtW

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, har brent meg flere ganger på kjøp fra EA enn Nintendo.

Sim City og generelt hele Origin makkverket.

Har trolig over hundre timer i BF4 og sikkert like lang tid der jeg prøver å få spille men ikke fått det til for en eller annen uforklarlig grunn.... Slik det ser ut i dag så fikser de én feil i Bf4 og legger inn 2 nye.

Tror ikke jeg har vært borti en utgiver som har levert like mange problemer som EA.

Håper de ender med å brenne ned Origin og bruker f.eks Steam isteden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...