Gå til innhold

Guide: 10 ting du kan lære av kjente fotografer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan på ingen måte sammenligne meg selv med de som er nevnt her, men jeg kan likevel kjenne meg igjen i det som skrives.

 

1. Tvil og skuffelse er der hele tiden, men det blir oppveid av gleden av de (få) bildene som holder oppe gleden av å fotografere.

2. Å zoome med føttene, trodde jeg var en floskel helt til jeg startet å bruke mer fastoptikk.

3. Ett stort problem for meg er å fotografere fremmede, siden jeg føler at jeg invaderer den private sphere. Kanskje jeg skal manne meg opp og prøve smilet.

4. Tro på sitt eget arbeid. Det går egentlig mye på det samme som i punkt 1.

5. Forsett å fotografere. Vær sikker, så lenge hodet og fingrene kommuniserer så blir det fotografert. Jeg lærer hele tiden noe, som gjør at jeg føler en utvikling, selv om det er en meget treg utvikling.

6. Regler. Hater de! Men merker likevel at enkelte av de smyger seg inn over tid.

7. Ikke ha favorittbilder. Her synder jeg, jeg har mine favoritter og de klarer jeg ikke å "glemme".

8. Bruk et enkelt kamera. Jeg burde kanskje det, men dessverre så tviler jeg på at jeg blir så god at jeg klarer meg uten "hjelpen" som de mer avanserte gir meg.

9. Flaks. Noen av mine beste bilder kommer ut av ren og skjer flaks.

10. Øvelse gjør mester. Øvelse gjør meg bedre, det tror jeg, "Mester", er ikke mitt mål :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...