Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Veit ikke hvor du får tallene dine fra, men de er alt for lave.

 

Jeg har det fra politiets egen rapport: Link til PDF

 

post-52698-0-66856700-1384631691_thumb.png

 

Jeg ser dog at jeg blingset. Jeg skrev 15 istedet for 18, og det skulle vært en til etter 3. ledd, altså 19. Unøyaktig, men fortsatt ikke så langt fra målet.

 

Tallenes tale er klare, så tror ikke du tjener din sak ved å fortsette den diskusjonen.

 

Problemet er at det altså ifølge samme rapport bare var 5 kjente gjerningsmenn i 2010 og 2011. Media tok en spansk en der, deres fremstilling av gjerningsmennene stemmer ikke, ifølge politiet selv:

 

Ved å skille ut gjerningsmenn som ikke var identifisert, kunne ”alle” overfallsvoldtekter tilskrives menn med utenlandsk opprinnelse. I forbindelse med lanseringen av politiets voldtektsrapport 2010 startet NRK Dagsrevyen den 25.5.2011 med følgende intro:
– Alle overfallsvoldtektene i Oslo de siste fem årene er begått av menn av utenlandsk opprinnelse.
Denne framstillingen ble raskt overtatt av flere andre medier, deriblant Nettavisen, og gjengitt med samme overskrift og innhold. Politiet har i ettertid gått hardt ut mot NRK Dagsrevyens framstilling:
– Overskriften som NRK Dagsrevyen hadde, stemmer ikke med virkeligheten, sier Ingjerd Hansen, seniorrådgiver i Oslo politidistrikt.

 

Kilde

 

Så jo, jeg fortsetter gjerne diskusjonen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hargo

 

Samtidig ønsker jeg mer kynisme i hvilke områder mennesker kommer fra. Vi kan fortsatt bruke somaliere som eksempel. Hver og en av dem koster staten 9 millioner kroner gjennom sitt liv i Norge, og da trekkes det også fra det de er beregnet å betale i skatter og avgifter gjennom livet. En femtedel av dem blir straffedømt i landet og det er mange arbeidsledige. Da synes jeg den norske staten må sette foten ned og la være å gi opphold til folk fra dette landet, i alle fall i like stor grad som nå. Det er litt fært å dra alle under én kam, men det er nok dessverre den eneste måten å gjøre det på.[/quote

Intersannt undersøkelse om integrering politikk inforskjellige land når det gjelder somaliere:

 

Denna rapport har utarbetats på uppdrag av regeringens framtidskommission och haft att besvara fem frågor: Hur är arbetsmarknadssituationen för somalier i Sverige? Varför går det så dåligt för dem här? Varför går det bättre för dem i ett urval av jämförbara länder som Storbritannien, Kanada och USA? Går det att dra några slutsatser för framtiden av detta och kan andra invandrargrupper möta samma problem i Sverige? Vilka policyrekommendationer bör följa av detta?

De grundläggande skillnaderna i sysselsättning och egen- företagande mellan Sverige, Kanada och USA (Storbritannien vet vi av brist på statistik mindre om) ser ut som följer.

Andel sysselsatta och egenföretagare i befolkningen samt bland somalier (procent) och sysselsättningsgap (procentenheter) i Sverige, Kanada och USA:

Hela Somalier Gap Sysselsättning befolkn.

Sverige 2010 (1664 år)

Kanada 2006 (1565 år)

USA 2010 (1664 år)

73 21 52 73 46 27 67 54 13

 

http://www.regeringen.se/content/1/c6/21/90/93/3bb29614.pdf

Lenke til kommentar

Samtidig ønsker jeg mer kynisme i hvilke områder mennesker kommer fra. Vi kan fortsatt bruke somaliere som eksempel. Hver og en av dem koster staten 9 millioner kroner gjennom sitt liv i Norge, og da trekkes det også fra det de er beregnet å betale i skatter og avgifter gjennom livet. En femtedel av dem blir straffedømt i landet og det er mange arbeidsledige. Da synes jeg den norske staten må sette foten ned og la være å gi opphold til folk fra dette landet, i alle fall i like stor grad som nå. Det er litt fært å dra alle under én kam, men det er nok dessverre den eneste måten å gjøre det på.

Hmmm, hver eneste av de Politikerne som sitter på Stortinget koster samfunnet adskjillig mer gjennom sitt liv i Norge, klart de betaler ikke skatt men mottar den skatt som andre betaler. Videre driver de stort sett med kriminalitet (fremsette voldstrussler mot befolkningen) og de fleste har ikke gjort ett ærlig arbeidsstykke i sitt liv. På tide å sette foten ned?

Lenke til kommentar

 

Alle har ikke oppholdstillatelse i Norge

Det er ikke deres skyld, men Staten som av en eller annen uforståelig grunn faktisk FORHINDRER folk i å arbeide, hvilket er ett klart brudd på Norges grunnlov p110:

 

Det paaligger Statens Myndigheder at lægge Forholdene til Rette for at ethvert arbeidsdygtigt Menneske kan skaffe sig Udkomme ved sit Arbeide.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har det fra politiets egen rapport: Link til PDF

 

attachicon.gifVoldtekt.png

 

Jeg ser dog at jeg blingset. Jeg skrev 15 istedet for 18, og det skulle vært en til etter 3. ledd, altså 19. Unøyaktig, men fortsatt ikke så langt fra målet.

 

 

Problemet er at det altså ifølge samme rapport bare var 5 kjente gjerningsmenn i 2010 og 2011. Media tok en spansk en der, deres fremstilling av gjerningsmennene stemmer ikke, ifølge politiet selv:

 

 

Kilde

 

Så jo, jeg fortsetter gjerne diskusjonen.

 

Geir :)

 

Alle artiklene jeg linker til er politiets egne tall. De er ikke "misforstått" år på år med disse tallene.

 

 

45 av minst 48 gjerningsmenn bak overfallsvoldtekter i Oslo i år beskrives av ofrene som «mørkhudede». Bare én av dem er med sikkerhet etnisk norsk, skriver Aftenposten.

Ifølge politioverbetjent Kari-Janne Lid, beskriver ofrene i hovedsak gjerningsmennene som «mørkhudede», og bare tre beskrives som «hvite», der én med sikkerhet er etnisk norsk.

 

Lurer på om disse vitnene tar feil i alle disse sakene plutselig ser feil, og at de plutselig ble norske likevel.

 

Du må gjerne lukke øyna og late som at de liksom ikke er utenlandske, men det er neppe sannheten. Det vet både du, og jeg.

 

Du må gjerne forsvare innvandring og dets fordeler i det norske samfunnet. Jeg vet ut fra dine uttaleser her at du ikke har noen problemer med det, og det må være lov. Vi har ulike oppfatninger. Men å diskutere akkurat dette, og late som at disse tallene ikke stemmer, blir litt for dumt.

 

At det kun var 18 overfallvoldtekter i Oslo i 2011, det stemmer rett og slett ikke. Alle andre kilder tyder på det motsatte, og i alle disse tilfellene er tallene hentet fra politiet. Hvordan samtlige norske medier melder de samme tallene feil, år på år, uten særlig reaksjoner, det er veldig usannsynlig.

 

For å ikke snakke om tallene til politiet virker veldig ustabile. De skriver 18 i rapporten, men 21 nevnes i artikkelen. Alle som ble tatt var også ikke-vestlige innvandrere. Snodig nok.

 

Det er heller ikke rart at disse debattene drar seg til, når folk som støtter innvandringen fullstendig lukker øynene og ikke klarer å se noen av problemene innvandringen bringer inn.

 

Vi kan godt fokusere på gode sider med innvandring også, og jeg har ingen problemer med å si at det finnes de også. En svart-hvit debatt i dette tilfellet, der enkelte nekter å se problemene med det, gjør det hele frustrerende. Hvorfor ikke erkjenne problemene som innvandringen faktisk innebærer? Vi kan late som at problemene ikke er der, men da kommer realiteten etter hvert å slå oss i trynet.

 

Vi kan også late som at siden ting ikke blir oppklart at "de kan jo være etnisk norske og da, siden vi ikke har tatt noen for det". Tenker jeg skal dra den til venninnen min som ble overfalt og voldtatt av en afrikaner på en tur i skogen tidligere i år, og gjerningsmannen aldri ble tatt. For hun har sikkert ikke peiling på om vedkommende var norsk eller ikke..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle artiklene jeg linker til er politiets egne tall. De er ikke "misforstått" år på år med disse tallene.

 

Vel, nå har vi jo faktisk originalen, "politiets egne tall", som er kilden for disse artiklene. Enten så støtter den artiklenes fremstilling, eller ikke. Og vi har et utsagn fra politiet som sier at NRKs fremstilling (de var først ute med saken) var feil. Men vi bør kanskje spørre politiet istedet for å krangle om det, siden ingen av oss er noen førstehånds kilde.

 

Edit: Og det har jeg gjort, jeg har sendt en epost til politiet og spurt.

 

I mellomtiden har jeg funnet ut følgende: Tallene hos NRK inkluderer voldtektsforsøk. Mine tall var de 19 som ifølge politiet ble fullbyrdet. Der opererer politiet med 19 stykker, altså blir totalen 38. Det er fortsatt en forskjell på 38 og 55. Videre ser jeg at rapporten snakker om antall fornærmede. Det kan kanskje være mulig at noen er blitt overfalt mer enn en gang, eller av mer enn en gjerningsmann? Vi får se om jeg får noe svar.

 

Du må gjerne lukke øyna og late som at de liksom ikke er utenlandske, men det er neppe sannheten. Det vet både du, og jeg.

 

Du tar ikke poenget. Jeg har alltid sagt at utlendinger er kraftig overrrepresentert på voldtektsstatistikken. Men nettopp derfor kan også innvandringsmotstanderne holde seg til sannheten, ingen grunn til å overdrive.

 

Du må gjerne forsvare innvandring og dets fordeler i det norske samfunnet. Jeg vet ut fra dine uttaleser her at du ikke har noen problemer med det, og det må være lov. Vi har ulike oppfatninger. Men å diskutere akkurat dette, og late som at disse tallene ikke stemmer, blir litt for dumt.

 

 

Jeg later ikke som noe som helst. Jeg dokumenterer at politiet selv er uenig i medias fremstilling av deres egne tall. Det må være relevant i diskusjonen.

 

For å ikke snakke om tallene til politiet virker veldig ustabile. De skriver 18 i rapporten, men 21 nevnes i artikkelen. Alle som ble tatt var også ikke-vestlige innvandrere. Snodig nok.

 

Ja, det er snodig. Nå var det altså bare 5 som ble tatt. 2 var afrikanere, 2 asiater, og en var faktisk norsk i 2011. Det var året før at ingen av dem var det.

 

Det er heller ikke rart at disse debattene drar seg til, når folk som støtter innvandringen fullstendig lukker øynene og ikke klarer å se noen av problemene innvandringen bringer inn.

 

Vel, jeg ser altså problemene. Jeg prøver dog å sette dem i rett perspektiv. Den saken har nemlig to sider, at de som er mot innvandringen blåser opp de smme problemene er den andre. Når jeg ser det tar jeg til motmæle. Det betyr ikke at jeg lukker øynene, tvert om.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at en gjeng på 20 eller mer går sammen i Oslo en eller to ganger i uka, gjemmer seg langs en belastet gate mens en av de går og teller tusenlapper eller flasher med merkeklær og bling forbi innvandrere. Blir de ranet så kommer alle 20 med balltre. Ikke noe slossing, bare for å få tilbake det som har blitt ranet og ta med ransmennene til politistasjonen. Gjør man det lenge nok vil det være større frykt for å rane noen.

 

De fleste innvandrerne som raner noen har ingen ting å tape på det. Enten så blir de løslatt noen timer etterpå, eller så blir de satt inn i et varmt rom og får gratis mat. Vinn vinn for dem. Hvis de ser at det plutselig kommer en hissig mobb etter dem, så skjønner de at det faktisk kan ha en konsekvens.

 

Ville vært en fin hobby for meg om jeg bodde i Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...