Gå til innhold

Smartpenn overfører håndskriften din til iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det hakket billigere å kjøpe en Digimemo A4 til 138 dollar (1458 kr)

 

Det er selvsagt smak og behag om man ønsker å kunne bruke vanlig penn og drasse rundt på et A4 brett, eller ha Livescribe3 penn og drasse rundt på et annet brett.

 

Ikke for å klage, men. Med dagens kurs så er 138USD 814NOK (kanskje du mente noe annet enn US dollar). Det er jo en del billigere :) :)

Lenke til kommentar

Nå skriver jeg forsåvidt allerede håndskrift rett på iPaden, men av og til kunne man tenkt seg en større flate å skrive og tegne på.

 

hvilken penn bruker du da. og hvilket program. kan man tegne nøyaktige streker på skjermen? holder på å vurdere å kjøpe meg iPad, og det hadde vært veldig greit å kunne tegne rett på skjermen, og rett på bilder, hvis det går an. hvordan oppfører iPaden seg hvis man kommer borti skjermen med hånda. får man flere uønskede streker da eller?

Lenke til kommentar

Hvis du følger linkene så ser du at jeg snakker om reelle utsalgspriser og ikke en enkel kursomregning. Kjøper man noe for 138 USD i utlandet så koster det i realiteten godt over det på grunn av frakt, mva og fortollingsavgift. Kjøper man det i Norge havner det også godt over.

 

Selvfølgelig :) Den reele prisen når det er inne i landet og levert er jo den som gjelder. Beklager for den, jeg tenkte ikke på det når jeg skrev :p

Lenke til kommentar

hvilken penn bruker du da. og hvilket program. kan man tegne nøyaktige streker på skjermen? holder på å vurdere å kjøpe meg iPad, og det hadde vært veldig greit å kunne tegne rett på skjermen, og rett på bilder, hvis det går an. hvordan oppfører iPaden seg hvis man kommer borti skjermen med hånda. får man flere uønskede streker da eller?

 

Foreløpig har jeg klart meg med Griffin Stylus. Men jeg vurderer andre som kanskje er bedre å tegne og skrive med. Griffin Stylus er ikke så presis som jeg gjerne vil ha den.

 

Kommer man borti med fingeren blir det et "fingermerke" på tegningen eller i notatene.

 

Jeg bruker Pdf-notes for kornoter i pdf-format. Programmet lar meg skrive notater oppe på notene. Notatene kan senere viskes ut uten at selve notene forsvinner.

 

Av skisseprogram har jeg testet Sketchbook Pro, Bamboo Paper og Adobe Ideas. Sistnevnte er veldig bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...