Gå til innhold

Sony lanserer fingeravtrykksensor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan da ikke være så vanskelig å skjønne at den har mulighet for å lagre 10 forskjellige fingeravtrykk slik at ti forskjellige kan åpne den, og evt at du kan velge hvilken av fingrene du vil bruke, men man trenger bare en, og for å gi litt mere inn med t-skje for det ser ut som om noen trenger det, så trenger man ikke å lagre mer en ett avtrykk slik at bare du får den opp og da bare med en bestemt finger. Og for de som klaget på prisen. Hvis du frakter noe viktig som ingen andre skal få tak i så er dette en billigere måte enn å kjøpe et krypterings program for så å brenne det ut på cd, evt overføre det. Det eneste jeg lurer på er hvor sikkert dette er, har man muligheten til å hacke det. (regner seff at man har det, men hvor lett det er har og endel å si.) Har hør at lignende lagringsmedium med passord har vært litt for lette å hacke uten at jeg har noe bevis på dette. Skulle gjerne sett en test på dette produktet og noen sikkerhets erklæringer.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok heller du kan bruke teskjeen på deg selv. I vanlig tilfeller lagrer man bare ett fingeravtrykk og bruker dette, men

 

a) Som du selv sier kan man lagre inn alle sine 10 fingeravtrykk og så bestemme seg for hvilket man skal autentisere mot. For å være på den sikre siden kan derfor tyven finne på å kutte alle 10.

 

B) Med endret software/firmware går det sikkert ann å få systemet til å kreve flere, opptil 1o, fingeravtrykk for autentisering. Da går alle 10 fingrene også.

 

 

Robert-

Lenke til kommentar
Min Fujitsu Siemens Celsius Mobile H har allere innebygget fingeravtrykkssensor, så det er nok ikke det første sikkerhetsløsningen basert på fingeravtrykk for massemarkedet. :p

_________________

styx at gentoo dot org

Jeg regner med at du kjører Gentoo GNU/Linux etter e-mail adressa di å dømme, så jeg må bare spørre: Fikk du denne dingsen til å funke under Linux?

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du kjører Gentoo GNU/Linux etter e-mail adressa di å dømme, så jeg må bare spørre: Fikk du denne dingsen til å funke under Linux?

 

Jeg må dessverre skuffe deg, den kjøre noe Windows-møl. :evil: Jobb-greier osv., not mine to mess with :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...