Gå til innhold

Altibox gir deg større kontroll over TV-sendingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det samme treghet i systemet når man fjernstyrer med en iOS-enhet? En ting jeg har irritert meg over i flere år er den utrolig dårlige responstiden fra jeg trykker en tast på fjernkontrollen til handlingen faktisk blir utført i dekoderen.

 

Helt enig, systemet er for tregt. Men ellers liker jeg Altibox veldig godt.

Lenke til kommentar

Helt enig, systemet er for tregt. Men ellers liker jeg Altibox veldig godt.

 

Er det samme treghet i systemet når man fjernstyrer med en iOS-enhet? En ting jeg har irritert meg over i flere år er den utrolig dårlige responstiden fra jeg trykker en tast på fjernkontrollen til handlingen faktisk blir utført i dekoderen.

 

Fjernkontrollen som følger med mistenker jeg å være en universalfjernkontroll - den brukes jo til alle dekodere uavhengig av merke.

 

Min erfaring er at denne typen fjernkontroller aldri blir like responssive som originalen. Har lekt mye med Harmony-kontroller - som har ett hav av innstillinger - uten å bli helt fornøyd. Foruten IR-koden (lang hex sjit) er det ganske mange parametre som er viktige.

Lenke til kommentar

Jeg bruker altibox og vil derfor alltid være interesser i andre sin erfaringer

 

Dere sier at responsen på dekoderen er treg.

jeg bruker en annen universalfjernkontroll .

En fra logitech

 

Jeg opplever dekoren som reg etter hver og så må den re settes.

Hvor ofte det har skjedd har variert veldig

jeg har flere ganger tatt kontakt med de lokal leverandøren via epos men da skyldes det på alt fra uoriginal fjernkontroll til alt for gammel dekoder.

 

Uoriginal fjernkontroll er ihvertfall bare tull.

 

jeg har også vært nødt til å bruke chill for å få med meg alt det jeg ønsker å se.

I det siste har avspilling ikke vær helt optimal når dette går vil nettleseren firefox

 

Man kan velge å se det i et lite vindu eller fullskjerm

Det er når man skifter fra vindu til fullskjerm at avspilling av og til stopper , spesielt når det er forsinket sending ( en tid etter direktesendingen av kanalen )

Er det flere som opplever det samme ?

 

PVR er lite aktuelt for meg da man ikke kan overføre det til et annet medium hvis man ønsker å ta være på opptaket.

Nå er jeg litt usikker på om opptaket faktisk blir laget i boksen.

Da er problemet at man mister opptaket hvis man bytter ut boksen .

Det er også sakt at man mister opptaket hvis sier opp PVR-tjenesten som de kaller det

jeg bruker en egen opptaker der man også kan lagre opptaket på en DVD plate.

ulempen er da at jeg bare kan gjøre opptak på en kanal og jeg må ha den kanalen på.

 

Det kaller det for TV over alt .

For min del viker den tittelen noe overdrevet

 

Det jeg lurer på er om dere som har nyere dekodere også opplever et tregt system ?

Lenke til kommentar

Er det samme treghet i systemet når man fjernstyrer med en iOS-enhet? En ting jeg har irritert meg over i flere år er den utrolig dårlige responstiden fra jeg trykker en tast på fjernkontrollen til handlingen faktisk blir utført i dekoderen.

 

Etter jeg fikk meg ny dekoder så ble dette merkbart bedre. Du kan jo vurdere å be om et bytte :)

Lenke til kommentar

Utrolig at man ikke klarer å lansere til Android samtidig eller først, spesielt mtp at det er flest brukere av Android..

 

Ja, men enda mer utrolig at dette ikke har dukket opp som menyvalg i dekoderen - det er jo enda høyere prosentandel av Altibox sine kunder som bruker Altibox-dekodere enn både iOS og Android (100% markedsandel blant Altibox-kundene er vanskelig å slå med både android og iOS).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det samme treghet i systemet når man fjernstyrer med en iOS-enhet? En ting jeg har irritert meg over i flere år er den utrolig dårlige responstiden fra jeg trykker en tast på fjernkontrollen til handlingen faktisk blir utført i dekoderen.

 

Ofte hjelper det å Hold inne OK + 4 på fjernkontrollen om du opplever treghet mellom FK og reaksjon på TVen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har brukt altibox de siste 5 år og har byttet dekoder med fjernkontroll flere ganger, så jeg har de nyeste!

etter min mening var de første dekoderen min mye mer stabilt og ikke minst fjernkontrollen.

 

nå må jeg flytter fjernkontrollen hver eneste gang i alle retninger for å få den til å virke og dekoderen må jeg resette flere ganger i uken.

 

forstår den hvem som vil. :hmm:

Lenke til kommentar

jeg har brukt altibox de siste 5 år og har byttet dekoder med fjernkontroll flere ganger, så jeg har de nyeste!

etter min mening var de første dekoderen min mye mer stabilt og ikke minst fjernkontrollen.

 

nå må jeg flytter fjernkontrollen hver eneste gang i alle retninger for å få den til å virke og dekoderen må jeg resette flere ganger i uken.

 

forstår den hvem som vil. :hmm:

Det høres lit merkelig ut , for når jeg klager på systemet så skylder de ( lokalt ) på at min dekoder er for gammel og je må kjøpe en oppgradering

 

Her regner de tydeligvis kun fysiske feil som gode nok feil til at utstyret kan byttes

nok om det .

spørmålet er jo hvorfor de hele tiden hevder at nytt utstyr er det beste når det ikke er slik ?

Lenke til kommentar

Hei, dette er merkelig at du må betale for en oppgradering.

jeg bor i sandnes og har lyse som leverandør og betaler ingenting for å bytte dekoder og fjernkontroll.

de eneste du må betale for hvis du ønsker en dekoder med hd kanaler!

 

Problemet er nok at de ikke kategoriser det som noen oppgradering men heller om en utvidelse

Nå vil jeg ikke ødelegge tråden ved å være for optant med min situasjon men som sagt så klagde jeg på en del irritasjonsmomenter ved systemet

Svaret jeg fikk var at det ble løst hvis jeg oppgraderte til en ny(ere) dekoder.

Det skulle de ha betaling for det.

Nå husker jeg ikke prisen ( jeg finener ikke epost ) men det var snakk om enten 399 kr eller 799 kr

En stund ble det også kalt administrative utgifter

Dette gikk jeg ikke med på så jeg beholdt den gamle dekoderen

Det er snakk om den gamle kreatel dekoderen

 

Siden dekoderen hang seg i tide og utide ville jeg loggføre når det skjedde.

Etter noen få loggføringer begynte det plutselig å gå lenger tid mellom hver gang den hang seg

 

Så noe her skjedd uten at jeg får vite hva

 

Altibox og mit lokale selskap skryter av at de har de mest tilfredseste kundene

Det kan så være

Det er likevel lit rart at gammel utstyr ikke blir byttet ut uten at man må selv kjøpe nytt , for det er jo tross alt noe man leier eller er dert slik at de lokale leverandøren har hver sin praksis ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...