Gå til innhold

Slipper minnekort for 4K-video


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytter ikke og si lengere at man kan like greit kjøpe noen kort for de er jo blitt så billige.

Det er ingen som hindrer deg å heller kjøpe et 32 GB Kingston-kort til et par hundrelapper. Dette kortet er for pro-bruk. Men om det faktisk finnes noe kamera som har nytte av denne hastigheten er en annen sak. Jeg kjenner ikke til noe kamera som skriver 4k RAW-video til minnekort.

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

 

Ok. Men da skjønner jeg ikke helt problemstillingen din.

Så det du mener er at det ikke er noen problemer og si at man kan like greit kjøpe noen kort siden de er så billige hvis noen spør om 256gb kort ?

Vanlig mann i gata trenger ikke 256GB kort, og i hvert fall ikke med denne hastigheten. Og de som har en cinama-kamerarigg til en halv million har nok uansett råd til et minnekort til 10K. :)

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

Nytter ikke og si lengere at man kan like greit kjøpe noen kort for de er jo blitt så billige.

 

Hvorfor lage ett problem?

 

Når det lanseres ett nytt produkt rettet mot de mer proffesjonelle er det klart at dette er dyrere enn det som er rettet mot forbrukerne.

 

Blir omtrendt som å klage på at datamaskiner tar for stor plass, for jeg vil ha en supercomputer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir omtrendt som å klage på at datamaskiner tar for stor plass, for jeg vil ha en supercomputer.

Om kortet er på 2gb eller 256gb er den fysiske størrelsen det samme, så forstår ikke hypotesen din helt.

 

Dette produktet er ikke rettet kun til profesjonelle, og større produksjoner bruker heller eksterne harddisker/ssd istedenfor.

 

Vil heller si at dette kortet er for spesielle situasjoner hvor man vil ha med seg minimalt av utstyr ute i feltet, kanskje sammen med et 5D mkIII.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Om kortet er på 2gb eller 256gb er den fysiske størrelsen det samme, så forstår ikke hypotesen din helt.

 

Dette produktet er ikke rettet kun til profesjonelle, og større produksjoner bruker heller eksterne harddisker/ssd istedenfor.

 

Vil heller si at dette kortet er for spesielle situasjoner hvor man vil ha med seg minimalt av utstyr ute i feltet, kanskje sammen med et 5D mkIII.

 

Blir du seriøst overrasket av at minnekort med større kapasitet som yter bedre er dyrere enn resten?

 

Det var ett eksempel på en annen problemstilling som ikke egentlig er der. Kan også klage på at datamaskiner er så forferdelig dyre for tiden, fordi jeg skal ha de kraftigste komponentene jeg kommer over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehe, jaok... Det burde være nok for de fleste ja... :D

En stund fremover, absolutt.

Vi kan besøke temaet igjen om 30 år, det er mulig vi havner i godt selskap med "640KB burde holde for alle" eller hva det var noen sa for noen tiår siden. :D

 

Jeg er litt usikker på om jeg vil forlange at kameraet er i stand til å utnytte kortets ytelse fullt ut. Så lenge et sånt stort og raskt kort gir mer plass og høyere hastighet enn eksisterende kort som ennå ikke makser kameraets kortlesers hastigheter, så er kortet hensiktsmessig for de som trenger det. Skulle bare ønske prisen var mye lavere.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...