Gå til innhold

Sony slipper Xperia Z-versjon på steroider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har den klart allerede, rå innmat og utseende som tar knekken på alt som er. Spørs om note 3 klarer å konkurrere med denne

Spesifikasjonsmessig hamler den uten tvil opp med Note 3. Men jeg tror Samsung klarer å få inn flerfoldige nyttige software-funksjoner i sitt neste Note-flaggskip som ingen produsenter er i nærheten av å matche. På den fronten går nok seieren til Samsung. Varemerket Note har også begynt å bli kjent hos folk flest, så det er ingen tvil om at Sony har en lang vei å gå før denne blir en telefon som i det hele tatt konkurranseutsetter Note 3. Vi får snakkes om et år og se hvilken av telefonene som har oppnådd de høyeste salgstallene... :)
Lenke til kommentar

Konge! En slik har jeg lyst på!Lurer bare på hvor mange ladecykluser batteriet klarer av? Tenker meg det er ganske usannsynelig at det går an å bytte ut batteriet.

 

Går nok an å bytte batteriet, men på samme vis som det går å bytte batteri i en Iphone :) Ved å bryte alt som heter garanti og ta en sjans på å skru og fikse alt selv uten å rive av eller skade kabler og andre komponenter.

Lenke til kommentar
Det har den klart allerede, rå innmat og utseende som tar knekken på alt som er. Spørs om note 3 klarer å konkurrere med denne
Spesifikasjonsmessig hamler den uten tvil opp med Note 3. Men jeg tror Samsung klarer å få inn flerfoldige nyttige software-funksjoner i sitt neste Note-flaggskip som ingen produsenter er i nærheten av å matche. På den fronten går nok seieren til Samsung. Varemerket Note har også begynt å bli kjent hos folk flest, så det er ingen tvil om at Sony har en lang vei å gå før denne blir en telefon som i det hele tatt konkurranseutsetter Note 3. Vi får snakkes om et år og se hvilken av telefonene som har oppnådd de høyeste salgstallene... :)

 

Som tatt ut av mitt eget hode. :)

Lenke til kommentar
Det har den klart allerede, rå innmat og utseende som tar knekken på alt som er. Spørs om note 3 klarer å konkurrere med denne
Spesifikasjonsmessig hamler den uten tvil opp med Note 3. Men jeg tror Samsung klarer å få inn flerfoldige nyttige software-funksjoner i sitt neste Note-flaggskip som ingen produsenter er i nærheten av å matche. På den fronten går nok seieren til Samsung. Varemerket Note har også begynt å bli kjent hos folk flest, så det er ingen tvil om at Sony har en lang vei å gå før denne blir en telefon som i det hele tatt konkurranseutsetter Note 3. Vi får snakkes om et år og se hvilken av telefonene som har oppnådd de høyeste salgstallene... :)

 

Når det gjelder salgstall så kan det hende at samsung klarer det bedre, fordi samsung har vært populær i det siste 3 åra,

navn er veldig viktig, Sony er på begynnelsen av sukse, er ganske sikker på at Sony skal ta tronen fra Samsung en dag,men når vet jeg ikke, men også her snakket jeg ikke om salgstall, jeg mente Xperia ultra z er den råeste på markedet i dag inkludert note 3 også. Nyttige software funksjoner er ikke alltid nyttige som du tror, mange av de funksjonene sg4 har pr idag blir ikke brukt. Det er bare noe samsung prøver å kapre kundene med. Fordi samsung har ikke byggekvalitet og design. Vannavstøtende og design klarer de heller ikke, se på Z Ultra, så vakker telefon pluss vannavstøtende skal du lete lenge.

Lenke til kommentar

Tror nok det blir mange som "angrer" i tiden som kommer. Nye brikker med stadig raskere ytelse kommer de neste månedene/årene. Må si jeg er imponert over hvor raskt de får produktene ut til folket. Det er vel sånn det fungerer når man ikke har monopol eller avtaler på bakrommet :-)

 

S800 skal visst klare 4k video, så 4k kommer nok til en mobil i løpet av året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper samsung bytter utseende heilt på note 3 i forhold til s4. Er det mangen så vil kjøpe note 3 vis den ser ut så s4 men bare større? Jeg kjenner vertfall jeg har blitt litt lei av hvordan samsung mobiler ser ut, å det er domt for eg liger alt annet med s4 og note 2.

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder salgstall så kan det hende at samsung klarer det bedre, fordi samsung har vært populær i det siste 3 åra,

navn er veldig viktig, Sony er på begynnelsen av sukse, er ganske sikker på at Sony skal ta tronen fra Samsung en dag,men når vet jeg ikke, men også her snakket jeg ikke om salgstall, jeg mente Xperia ultra z er den råeste på markedet i dag inkludert note 3 også. Nyttige software funksjoner er ikke alltid nyttige som du tror, mange av de funksjonene sg4 har pr idag blir ikke brukt. Det er bare noe samsung prøver å kapre kundene med. Fordi samsung har ikke byggekvalitet og design. Vannavstøtende og design klarer de heller ikke, se på Z Ultra, så vakker telefon pluss vannavstøtende skal du lete lenge.

Nå må vi ikke ta noen seiere på forskudd. Galaxy Note 3 er ennå ikke vist frem, og vi vet svært lite om hvordan det kommer til å se ut og være spesifisert. Likevel tør jeg påstå at Note 3 kommer til å ha ganske identiske spesifikasjoner som det vi har sett i Xperia Z Ultra. Vi snakker altså om en Snapdragon 800 brikkesett, 1080p skjerm med Samsung sin Amoled teknologi, LTE og et stort, godt batteri på over 3000 mAh. I tillegg kommer den nok til å komme med et 13 megapiksler kamera som rent spesifikasjonsmessig slår det 8 megapiksel kameraet som sitter i Z Ultra.

Men nå har ikke hardwaren alt å si når vi er på dette nivået. Det er derfor software-en som kommer til å spille den virkelig avgjørende rollen her. Jeg er sikker på at vi får se flere nye funksjoner, noen som kun er gimmick mens andre som bringer stor nytteverdi til bordet. I tillegg kommer nok den mye omtalte S-pennen til å bli oppgradert, og jeg er sikker på at vi får se nye bruksområder for den.

I tillegg vil jeg si at UI-et til Samsung lett slår Sony sitt. Dette er riktignok en personlig sak, men jeg tror de fleste vil være enig med meg når jeg sier at TouchWiz både føles og ser bedre ut enn hva Sony sitt UI gjør. Sony har riktignok gjort store fremskritt her det siste året, men de har fremdeles en lang vei å gå før de er på nivå med Samsung og HTC.

 

Når det gjelder design kan jeg ikke annet enn å si at Z Ultra ser flott ut. Nå har imidlertid Note 3 ikke blitt vist frem ennå, så det er for øyeblikket vanskelig å si noe om dens design. Likevel kan vi, ut i fra det vi tidligere har erfart, anta at Note 3 ikke blir noen skam for øyet...

 

Dette her med vanntetthet, er antageligvis noe Samsung kunne ha mestret like godt som Sony, men det ville sett dumt dersom Samsung plutselig skulle begynt å innføre dette på toppmodellene sine. Det bryter nok ikke med noen av patentrettighetene til Sony, men Samsung holder seg nok for gode til å "herme" etter Sony på den måten.

 

Altså, konklusjon: Sony Xperia Z Ultra kommer ikke til å hamle opp med Note 3, verken når det gjelder hardware, software, eller slagstall.

Lenke til kommentar

dpi? Skrivefeil for ppi??

Nei. Det er bare forskjellige måter å definere hvor høyoppløst noe er. DPI brukes gjerne for output devices som en skjerm også er, men PPI er vel kanskje vanligere å bruke for spesielt skjermer. Uansett, det har ingenting å si om jeg sier at det er høy DPI eller PPI i denne sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...