Gå til innhold

Sony slipper Xperia Z-versjon på steroider


Anbefalte innlegg

Håper samsung bytter utseende heilt på note 3 i forhold til s4. Er det mangen så vil kjøpe note 3 vis den ser ut så s4 men bare større? Jeg kjenner vertfall jeg har blitt litt lei av hvordan samsung mobiler ser ut, å det er domt for eg liger alt annet med s4 og note 2.

 

Må si meg enig her, har både s3 og Note 2 og syns designet var fint når det kom, men er blitt litt lei av at de fleste produktene til samsung ser like ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder salgstall så kan det hende at samsung klarer det bedre, fordi samsung har vært populær i det siste 3 åra,navn er veldig viktig, Sony er på begynnelsen av sukse, er ganske sikker på at Sony skal ta tronen fra Samsung en dag,men når vet jeg ikke, men også her snakket jeg ikke om salgstall, jeg mente Xperia ultra z er den råeste på markedet i dag inkludert note 3 også. Nyttige software funksjoner er ikke alltid nyttige som du tror, mange av de funksjonene sg4 har pr idag blir ikke brukt. Det er bare noe samsung prøver å kapre kundene med. Fordi samsung har ikke byggekvalitet og design. Vannavstøtende og design klarer de heller ikke, se på Z Ultra, så vakker telefon pluss vannavstøtende skal du lete lenge.
Nå må vi ikke ta noen seiere på forskudd. Galaxy Note 3 er ennå ikke vist frem, og vi vet svært lite om hvordan det kommer til å se ut og være spesifisert. Likevel tør jeg påstå at Note 3 kommer til å ha ganske identiske spesifikasjoner som det vi har sett i Xperia Z Ultra. Vi snakker altså om en Snapdragon 800 brikkesett, 1080p skjerm med Samsung sin Amoled teknologi, LTE og et stort, godt batteri på over 3000 mAh. I tillegg kommer den nok til å komme med et 13 megapiksler kamera som rent spesifikasjonsmessig slår det 8 megapiksel kameraet som sitter i Z Ultra.Men nå har ikke hardwaren alt å si når vi er på dette nivået. Det er derfor software-en som kommer til å spille den virkelig avgjørende rollen her. Jeg er sikker på at vi får se flere nye funksjoner, noen som kun er gimmick mens andre som bringer stor nytteverdi til bordet. I tillegg kommer nok den mye omtalte S-pennen til å bli oppgradert, og jeg er sikker på at vi får se nye bruksområder for den.I tillegg vil jeg si at UI-et til Samsung lett slår Sony sitt. Dette er riktignok en personlig sak, men jeg tror de fleste vil være enig med meg når jeg sier at TouchWiz både føles og ser bedre ut enn hva Sony sitt UI gjør. Sony har riktignok gjort store fremskritt her det siste året, men de har fremdeles en lang vei å gå før de er på nivå med Samsung og HTC.Når det gjelder design kan jeg ikke annet enn å si at Z Ultra ser flott ut. Nå har imidlertid Note 3 ikke blitt vist frem ennå, så det er for øyeblikket vanskelig å si noe om dens design. Likevel kan vi, ut i fra det vi tidligere har erfart, anta at Note 3 ikke blir noen skam for øyet...Dette her med vanntetthet, er antageligvis noe Samsung kunne ha mestret like godt som Sony, men det ville sett dumt dersom Samsung plutselig skulle begynt å innføre dette på toppmodellene sine. Det bryter nok ikke med noen av patentrettighetene til Sony, men Samsung holder seg nok for gode til å "herme" etter Sony på den måten. Altså, konklusjon: Sony Xperia Z Ultra kommer ikke til å hamle opp med Note 3, verken når det gjelder hardware, software, eller slagstall.

 

Bare vent par år, dette er bare begynnelsen sier jeg, slapp av, Xperia Z er den første 100% Sony, så ta det med ro. Xperia Z Ultra er nr 2. Xperia i1 er rett rundt hjørnet. Samsung burde være nervøs

 

Lenke til kommentar

Bare vent par år, dette er bare begynnelsen sier jeg, slapp av, Xperia Z er den første 100% Sony, så ta det med ro. Xperia Z Ultra er nr 2. Xperia i1 er rett rundt hjørnet. Samsung burde være nervøs

Det kan godt hende at Sony er en kommende kjempe, men jeg tror ikke Samsung har grunn til å føle seg veldig nervøse. Men de litt mindre produsentene som LG, Motorola og HTC kan derimot begynne å svette litt. Det er nok først og fremst de Sony kommer til å stjele markedsandeler fra. Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Sony gruser jo Samsung allerede.

Først Xperia Z, første vantette topptelefon, Samsung var nødt å hive seg etter.

Så Xperia Pad.

Nå Z Ultra.

Så kommer i1 som gruser S4.

Samsung har virkelig grunn for å pisse i buksa.

 

Det eneste som mangler nå er vel at Samsung fanboys komme med det samme som "råtne eple folket"::: Jammen Samsung har jo så bra UI,,,,, TouchWissVas. :rofl:

Endret av Mixen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste som mangler nå er vel at Samsung fanboys komme med det samme som "råtne eple folket"::: Jammen Samsung har jo så bra UI,,,,, TouchWissVas. :rofl:

 

Du må nesten vente til dine såkalte fanboys poster noe slikt. Du finner jo bare opp påstander nå.

Jeg har selv hatt Galaxy S2, S3 og har nå S4. Men jeg både håper på, og ønsker at konkurrentene skal komme med bedre produkter. Det flotte med Android er jo akkurat at det er masse konkurranse og varierte produkter. Faktisk har HTC One og SGS4 slått Xperia Z på omtrent alt utenom vanntetthet, så det er ingen grunn for Sony til å hovere... Men må innrømme at Xperia Ultra er noe nytt og helt i toppsjiktet av phablets/smarttelefoner.

Lenke til kommentar
Faktisk har HTC One og SGS4 slått Xperia Z på omtrent alt utenom vanntetthet, så det er ingen grunn for Sony til å hovere...

Nå snur du tingene på hodet.

Du må ikke glemme rekkefølgen i innlegget over da. Z kom lenge før S4 og One.

Med XU og kommende Xi1 rett rundt hjørnet får de som sagt grust både S4 og One.

 

Og hva mener du med mine fanboys ?

Det er i tilfelle dine.

 

Igjen, Samsung har virkelig grunn for å pisse i buksa.

Forhåpentligvis gjør Samsung noe med det stygge kjipe designet sitt også nå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå snur du tingene på hodet.

Du må ikke glemme rekkefølgen i innlegget over da. Z kom lenge før S4 og One.

Med XU og kommende Xi1 rett rundt hjørnet får de som sagt grust både S4 og One.

 

Og hva mener du med mine fanboys ?

Det er i tilfelle dine.

 

Igjen, Samsung har virkelig grunn for å pisse i buksa.

Forhåpentligvis gjør Samsung noe med det stygge kjipe designet sitt også nå..

 

Syns uansett at samsung note 2 er bedre enn sony xperia z. Er det noen andre enn meg så sliter med å sende media gjennom hjemme netverket med throw på sony xperia z?

Lenke til kommentar

Sony gruser jo Samsung allerede.Først Xperia Z, første vantette topptelefon, Samsung var nødt å hive seg etter.Så Xperia Pad.Nå Z Ultra.Så kommer i1 som gruser S4.Samsung har virkelig grunn for å pisse i buksa.Det eneste som mangler nå er vel at Samsung fanboys komme med det samme som "råtne eple folket"::: Jammen Samsung har jo så bra UI,,,,, TouchWissVas. :rofl:

 

Helt enig uten om en, i1 vil ikke gruse bare s4 , den skal gruse alt som er. :-)

Lenke til kommentar
Bare vent par år, dette er bare begynnelsen sier jeg, slapp av, Xperia Z er den første 100% Sony, så ta det med ro. Xperia Z Ultra er nr 2. Xperia i1 er rett rundt hjørnet. Samsung burde være nervøs
Det kan godt hende at Sony er en kommende kjempe, men jeg tror ikke Samsung har grunn til å føle seg veldig nervøse. Men de litt mindre produsentene som LG, Motorola og HTC kan derimot begynne å svette litt. Det er nok først og fremst de Sony kommer til å stjele markedsandeler fra.

Les dette. Så skjønner du

http://www.androidauthority.com/sony-uk-samsung-share-237576/

Lenke til kommentar

Les dette. Så skjønner du

http://www.androidau...g-share-237576/

Vel, det var ikke akkurat noen stor overraskelse. Siden Samsung er den klart største smarttelefonprodusenten i verden er det ikke rart at en del kommer fra denne produsenten. Det hadde jo vært litt merkelig om 38% kom fra HTC eller andre selskaper som kun har en liten del av markedet. Men forstå meg ikke feil, jeg er ikke noen Samsung-fanboy i det hele tatt, selv om det høres slik ut. Hehe. Jeg synes bare det er flott Samsung og andre mobilprodusenter blir konkurranseutsatt. Det er jo konkurranse som driver utviklingen i denne industrien fremover, ikke sant? :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...