Gå til innhold

Hva er det Leica pønsker på nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper på en tyskbygget, skikkelig Leica med M-fatning. Fullformatbrikke, mer kompakt, ingen optisk søker. Integrert EVF som i bunn og grunn er samme epson-panel som i Olympus VF-4. Norsk pris på rundt 30 tusenlapper.

 

Stabilisert brikke og en form for AF er lov å håpe på, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Merkelig at de er så rause med bruken av bokstaven M. D-Lux, "Nano-M"? Er ikke mye Meßsucher å snakke om der. Leica CL fikk i sin tid ikke lov til å ha noen befatning med bokstaven M, selv om den hadde M-fatning. CL ble forsåvidt også tatt ut av produksjon veldig fort, fordi den førte til en nedgang i slaget av hus fra den "ordentlige" M-serien, siden den var mindre overpriset og tok de samme objektivene. Det er vel en 30-40 års tid siden, så det kan jo hende de drister seg til å lage noe fornuftig priset med M-fatning igjen -- men det ville egentlig overraske meg om dette nye "Mini-M" vil ha noe med M-serien å gjøre. Skal ikke liksom M-E være "innstegsmodellen" i (den ekte) M-serien, mens M (240, av alle ting) er for de med mye penger? Jeg tipper at "Mini-M" blir et eller annet slags kompaktkamera, kanskje eller kanskje ikke noe rebrandet, muligens med zoom.

Lenke til kommentar

Tyskere er veldig glad i bokstaven "M", en av de aller mest

kjente filmene fra attenhundreogsteinøks heter "M" og handler om en seriemorder som er så effektiv at til og med kriminelle tar opp jakten og de brukte til og med hardkokte kriminelle for å at ting skulle være ekte.

 

Kjenningsmelodien i filmen er forøvrig av norsk opprinnelse.

 

http://youtu.be/cIj3Bk0bhL8

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Jo mer jeg ser på det bildet jo mer virker det som en form for Photoshoppa M og X2. Hvis dette er ett offisielt bilde av ny Leica modell så skjønner jeg ikke helt hvorfor X2 n er med heller, men vi får vel svaret i juni. Ser at Steve Huff ikke liker det han ser heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...